A 18-49 éveseknél a hét második, a teljes lakosságnál az ötödik legnézettebb műsora volt az M4 Sport Forma-1 közvetítése. Csatornaszinten az RTL Klub vonzotta a legtöbb nézőt, de a TV2 spórolós üzemmódban is nagyon a sarkukban tudott maradni.
Az elmúlt héten az RTL Klub ugyanúgy 12,3 százalékos közönségarányt ért el, ahogy egy héttel korábban. A TV2 10,2 százalékpontos közönségarányt produkált, ami 1,6 százalékpontos csökkentést jelent. Minden estét megnyert az RTL Klub, bár olykor ezt eléggé kicentizték, különösen csütörtökön, amikor 12,2 százalékos share-rel zárta a főműsoridőt az RTL Klub, 12,1 százalékkal pedig a TV2. A két legnézettebb kereskedelmi csatorna között vasárnap este volt a legnagyobb a differencia, akkor az RTL Klub 15,4 százalékos, a TV2 6,6 százalékos közönségarányt tudott felmutatni.
23. hét / 22.hét/ 21. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 12,3% / 12,3% / 11,9%
TV2 – 10,2% / 11,8% / 11,8%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (23. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 16,9% (17,3%)
Fókusz – 15,4% (16,9%)
A Fal – 10,7% (12,1%)
Barátok közt – 13,5% (13,8%)
Éjjel-nappal Budapest – 11,4% (11,6%)
TV2
Tények – 16,5% (15,2%)
Bezár a bazár – 13,2% (15,7%)
Ninja Warrior – 10,2% (9,3%)
A 2,1 százalékpontos főműsoridős RTL Klub előny egyébként annak fényében nem túl sok, hogy A nagy duett kifutásával múlt héten a TV2 végképp áttért a nyári műsorrendre. Hétköznap a Tények után kizárólag ismétléseket adnak, miközben az RTL Klub 19 óra után négy különböző saját gyártású műsort sugároz.
Az RTL Klub szempontjából az tűnhet aggasztónak, hogy A Falat még a TV2-s Bezár a bazár ismétlése is lazán verte, valamint a Tények eléggé megközelítette az RTL Híradót. Az elmúlt héten három nap az RTL Híradó, három nap a Tények volt a nézettebb, egy nap pedig gyakorlatilag fej fej mellett végeztek. Azért az elmúlt hónapokban a 18-49 éveseknél masszív előnye volt az RTL Híradónak.
Viszont továbbra is nagyon szépen teljesít a Fókusz és a Barátok közt is teljesen magára talált, olyannyira, hogy a főműsoridő legerősebbjévé lépett elő a napi sorozat, a 18-49 éveseknél időnként még a 200 ezres nézőszámba is belekarcoltak.
A TV2-n a Bezár a bazár ismétlés 13,2 százalékos heti share-t ért el, ami kereken 3 százalékponttal magasabb a főműsoridős csatornaátlagnál. A Ninja Warrior ismétlés pedig egy az egyben a TV2 átlagát – 10,2 százalékot – hozta.
A 18-49 éveseknél az RTL Klubon sugárzott Bosszúállók: Ultron kora című film volt a hét legnézettebbje, miután 230 ezer nézőt vonzott. Jót tett az M4 Sport Forma-1 közvetítésének, hogy az időeltolódás miatt a kanadai futam a főműsoridőre esett, így a hét második legnézettebbje címet hozták össze a 216 ezres nézőszámukkal.
A teljes lakosságnál a Barátok közt múlt szerdai epizódja vonzotta a legtöbb – 770 ezer – nézőt, majd a hétfői Tények következett 710 ezres nézőszámmal. A Forma-1 ebben az összevetésben a műsoros toplista ötödik helyén végzett 523 ezres nézettséggel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.