- Hirdetés -

Jövőre átlépheti a 800 milliárd dolláros szintet a reklámpiac

|

A globális reklámköltések összértéke jövőre várhatóan eléri a 817,7 milliárd dollárt, ami 5,9 százalékos bővülést jelent a 2024-re várható 772,4 milliárd dollárhoz képest – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac várható növekedési üteme – 5,6 százalék - alig valamivel marad a világátlag alatt.

A Dentsu Global Ad Spend Forecasts című elemzés adatai azt mutatják, hogy miközben idén várhatóan 6,8 százalékkal nő a globális reklámköltések összértéke, 2025-ben – annak ellenére is, hogy jövőre kevesebb sporteseményhez és választásokhoz kapcsolódó kampányra kerül sor – további 5,9 százalékkal bővül az reklámiparba áramló pénz mennyisége. Mindez jelentősen meghaladja a világgazdaság növekedési rátáját, ami az IMF előrejelzése szerint jövőre 3,2 százalékos lesz.

A dentsu előrejelzése szerint az idei az első olyan év, amikor a teljes költések többségét már az algoritmusokkal segített hirdetési kiadások teszik ki: 2024-re várt arányuk 59,5 százalékot tesz ki, és három éven belül eléri a 79 százalékos mértéket is. „Izgalmas határponthoz érkeztünk: a reklámipar végérvényesen belépett az algoritmusokkal vezérelt korszakba, ahol az adatvezérelt médiaköltési stratégiák olyan új lehetőségeket is kínálnak a márkák számára, amelyekkel sosem látott hatékonysággal minden eddiginél egyedibb élményeket lesznek képesek nyújtani a meglévő és új fogyasztók számára” - mondta Turóczi András, a dentsu Hungary vezérigazgatója.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális szegmens térnyerése továbbra is töretlen. A korábbi prognózisokra rácáfolva 2024-ben még továbbra is kétszámjegyű, 10,7 százalékos növekedést hoz össze ez a csatorna, és a jövő évi előrejelzés – 9,2 százalék - sem sokkal marad el ettől a szinttől. Mindennek hatására a digitális reklámok részaránya erőteljesen tovább nő, jövőre várhatóan eléri a 62,7 százalékot. A következő három év során a digitális szegmensben kétszámjegyű növekedésre főként a retail media (21,9% átlagos éves növekedés), a programmatic (11,1% átlagos éves növekedés), illetve a paid social (8,7% átlagos éves növekedés) területeken számíthatunk.

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, a reklámköltéseknek továbbra is több mint az ötödét kitevő televíziós hirdetések értéke igen marginális mértékben, 0,6 százalékkal fog bővülni 2025-ben. A csökkenéstől elsősorban a connected TV-költések 18,4 százalék feletti növekedése menti meg ezt a szektort. Eközben köztéri hirdetésekre 3,9, rádióreklámokra 1,1, mozireklámokra pedig 3,2 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők.

A nyomtatott felületek reklámpiaca az idei 2,9 százalékos zsugorodást követően 2025-ben újabb 2,5 százalékos csökkenést lesz kénytelen elszenvedni: a napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodásának hosszú távú trendje tehát jövőre sem törik meg, ennek nyomán pedig a terület immár csupán 5,5 százalékát teszi majd ki a teljes reklámpiaci tortának.

A dentsu előrejelzése világ minden régiójában növekedést vár, azonban annak mértéke területenként eltérően alakul majd. A globális reklámköltések 47 százalékát kitevő amerikai régióban jövőre 6,3 százalékos növekedés várható, a 31 százalékos részarányt képviselő ázsiai-csendes-óceáni régióban pedig 5,8 százalékos lesz a bővülés. Az Európa, a Közel-Kelet és Afrika területeit magába foglaló EMEA régió ugyanakkor csak 5 százalékos átlagos növekedést fog tudni felmutatni. Iparági szegmensek tekintetében a pénzügyi (+6,4%), a gyógyszeripari (+5,8%), valamint az utazási és szállítási (+5,5%), hirdetők növelik legnagyobb mértékben a reklámköltéseiket.

Így alakul itthon a helyzet

A magyar reklámpiaci költések összege 2024-ben közel 10 százalékkal lesz magasabb az egy évvel korábbinál, elérve az 1,08 milliárd dolláros szintet. 2025-re már 1,14 milliárd dollár lesz a piac volumene, ami további 5,6 százalékos bővülést jelent. Turóczi András elmondta: „Választások és nagy sportrendezvények hiányában a piacot jövőre a vásárlóerő növekedése kapcsán fellendülő kereslet hajtja majd: egyre több márka részéről nő az igény a reklámtevékenység iránt, ami a digitális, a televíziós és az outdoor hirdetési szegmensekben egyaránt kétszámjegyű árnövekedést gerjeszt majd.”

Távolabbi kilátások

A dentsu elemzése szerint a globális reklámpiac bővülési üteme várhatóan a következő években is kitartóan kicsivel 6 százalék alatt alakul majd: a céghálózat a 2025-ben várható 5,9 százalékos bővülést követően 2026-ra újabb 5,9 százalékos, míg 2027-re 5,8 százalékos növekedési ütemet jelez előre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...