- Hirdetés -

Jövőre Bangkok, Dubaj vagy Barcelona lehet a magyarok kedvenc nyaralóhelye

|

821 különböző városba repültek a magyarok az év első 11 hónapjában a Kiwi.com-on keresztül, és közel 168 millió km-t tettek meg így. Országok közül Olaszország, városok közül pedig London volt a kedvenc. Magyarország sem panaszkodhat: szerepel az európai összesített top20-as listán, sőt, a spanyolok 3. legnépszerűbb úticélja Budapest volt. A legtöbb magyar hétfő este 7-kor vett repülőjegyet, amelyek átlagára 141 euró volt. A magyar utazók közül 83 foglalással lett valaki rekorder. És hogy hová utaznának a magyarok? A 2024-es keresések listáját Bangkok, Dubaj és Barcelona vezetik.

A Kiwi.com foglalási adatai alapján több mint másfélszerannyiszor repültek idén az év első 11 hónapjában a magyarok, mint tavaly. December 1-ig 821 különböző városba vettek repülőjegyet idénre honfitársaink, és közel 168 millió km-t tettek meg így.

TOP városok, ahová a magyarok repültek (2023. december 1-ig leadott foglalások 2023-ra):

1. London

2. Milánó

3. Róma

4. Barcelona

5. Párizs

6. Berlin

7. Brüsszel

8. Valetta (Málta)

9. Bécs

10. Palma de Mallorca

Az összesített lista 5. fokán szereplő Párizs kapcsán kiemelendő, hogy karácsony környékén az élre tör, hiszen a november 28-áig leadott foglalások alapján 2023. december 18. és 2024. január 1. között ide repülhet a legtöbb honfitársunk.

TOP országok, ahová a magyarok repültek (2023. december 1-ig leadott foglalások 2023-ra):

1. Olaszország

2. Spanyolország

3. Egyesült Királyság

4. Görögország

5. Németország

6. Franciaország

7. Portugália

8. Hollandia

9. Törökország

10. Ciprus

Olaszország és Spanyolország évek óta a foglalási listák élén szerepel a magyar utazók körében a Kiwi.com adatai alapján. Az év hátralévő részében az egyébként az összesített lista 2. fokán szereplő Spanyolország olyannyira népszerű lehet, hogy 2023. december 18. és 2024. január 1. között több honfitársunk repül ide, mint az akkor a lista 2. fokán szereplő Olaszországba és a 3. fokán szereplő Franciaországba együttesen. Egyébként mi is népszerűek vagyunk a spanyolok körében. A spanyolok összesített listáján 3. helyen szerepel fővárosunk.

Így alakultak az átlagos jegyárak, ekkor foglaltak és utaztak a legtöbben

2023. január 1. és december 1. között június 6-án vettek a legtöbben repülőjegyet, amit szeptember 20-a, majd január 4-e követett. A legnépszerűbb foglalási napnak a hétfő bizonyult, azon belül is este 7-kor kattintottak legtöbben a foglalás gombra.

A vizsgált időszakban az idei évre vásárolt jegyek átlagára hazánkból 141 euró volt a Kiwi.com-on keresztül. A rövid, azaz 1500 km-en belüli távolságért átlagosan 106 eurót kellett fizetni. A közepes, azaz 1500 km és 4000 km közti távok átlagosan 156 euróba kerültek, míg a tengerentúli (4000 km-nél messzebbi) helyekre átlagosan 552 euróért juthattunk el repülővel.

A Kiwi.com foglalási adatai alapján október 20-án szállhatott repülőre a legtöbb magyar, amit egy másik októberi nap, 27-e követ a népszerűségi sorban. Mindkettő egy pénteki nap volt idén: az elsővel az október 23-i hétvégét hosszabbíthattuk meg, a másodikkal pedig előbb vághattunk bele az őszi szünetbe. A dobogóra került még egy nyár közepi nap, július 10-e is.

Utazási rekordok és trükkök; keresés: utazás „bárhová” és/vagy „bármikor”

Az összes idén december 1-ig a Kiwi.com-on foglalók között volt olyan magyar, aki 83 alkalommal vett repülőjegyet, ő Írországból az Egyesült Királyságba repült a legtöbbet. A leghosszabb utazás a globálisan foglalók közül 16 különböző várost érintett. Magyarok közül az az utazó lett rekorder, aki a 12 következő állomást érintette repülővel: Tenerife – London – Athén – Szingapúr – Denpasar – Manila – El Nido (Palawan), Puerto Princesa, Cebu, Manila, Rijád, Milánó, Tenerife.

A Kiwi.com tavaszi felméréséből* kiderült, hogy a magyarok utazási trükköket is bevetnek azért, hogy utazhassanak. Tízből hatan hajlandóak megváltoztatni az utazás tervezett dátumát, ha azzal spórolhatnak, minden 4. magyar pedig akár kitérőket is beiktat és egy vagy több helyen is megáll, ha így kevesebbe kerül egy repülőjegy. A Kiwi.com összesített adatai alapján a globális átlagnál magasabb, az európai átlaggal megegyező mértékben vetettek be utazási trükköket a magyarok a vizsgált időszakban. „Korábbi kutatásunkból látjuk, hogy a régióban vizsgált országok közül a magyarok ragaszkodnak legkevésbé dátumhoz, és hajlandóak pár nappal előbb vagy később indulni választott desztinációjukra. Ez is egy olyan trükk, amit bevetve sokat lehet spórolni az utazáson, hogy több maradjon az élményekre! A Kiwi.com keresője lehetővé teszi, hogy a bármikor vagy bárhová részeket, esetleg ezeket együttesen üresen hagyva a legkedvezőbb ajánlatokat adja ki” – mondta Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős alelnöke.

Idén az utazás bárhová keresőt eddig közel 25,5 milliószor, míg a bármikor funkciót közel 60 millió alkalommal használták a magyarok.

Bangkok, Dubaj és Barcelona a jövő évi álomúticélok élén

Az utazási kedv a jövő évet illetően sem lankad: több mint 12 millió alkalommal kerestek rá a magyarok különböző járatokra a jövő évre. Sőt, szép számmal vannak már olyanok is, akik már vettek is repülőjegyet. Eddig Spanyolországba, majd Olaszországba foglaltak a legtöbben, Thaiföld az 5. ezen a listán. Bangkok, Dubaj és Barcelona szerepelnek az élen, ami a jövő évi utazásokat illeti a keresések terén; New York a 4., Párizs pedig az 5. a listán.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...