- Hirdetés -

Jövőre visszatérhet a tamagocsi-láz

|

Több mint negyedszázaddal a játék első népszerűségi hulláma után, 2024-ben ismét tamagocsi-lázra számíthatunk – ezt vetíti előre az idei Ország Játéka verseny zsűrijének döntése, amellyel a Japánból indult játék újragondolt, korszerű verzióját, a Bitzee interaktív digitális kisállatot hozta ki az „interaktív” kategória győztesének. Különdíjat kapott a Csupaszív Pingvin interaktív állatka, de nagy sikert arattak az új kategóriák – a STEM (science, technology, engineering and mathematics), a Gamer társasjáték, a Szerepjáték és a Járművek – versenyzői is.

Mint minden évben, most is nagy érdeklődés és izgalom övezte az Ország Játéka szavazást. Idén több mint 1600 látogató vett részt a Játszónapon, hogy kipróbálja az Ország Játéka versenyre benevezett 87 játékot. Érdekesség, hogy a nevezett játékok között megjelent a kilencvenes évek közepén-végén hódító tamagocsi korszerű változata, amely az „interaktív játék” kategóriában elnyerte a zsűri díját.

A Bitzee interaktív digitális kisállatot nemcsak simogathatjuk, gondoskodhatunk róla, de végigkövethetjük felcseperedését is. A játék segítségével a gyerekek megtapasztalhatják, hogy milyen egy kisállatról gondoskodni, sokat tanulhatnak a felelősségvállalásról, a szeretetről és az önállóságról. A játék által egyszerre fejlődnek a szociális készségeik és a kommunikációs készségük, illetve a felelősségtudatuk megerősítésével jó előkészítője lehet egy igazi házi kedvenc érkezésének.

„Az Ország Játéka verseny számunkra nemcsak szórakoztató, hanem tanulságos is, mivel lehetőséget nyújt arra, hogy megfigyeljük, melyik játékújdonságok válnak be a gyerekek körében, és melyek számítanak igazán népszerűnek. A verseny segítségével értékes betekintést nyerünk abba, hogy mi az, amivel a leginkább leköthetjük és szórakoztathatjuk a fiatal résztvevőket” – fogalmazott Őri Gergely, a JátékNet Webáruház ügyvezetője.

Az „Ország Játéka” minősítés értéket képvisel: egyrészt versenyelőnyt biztosító, ismert védjegy a forgalmazóknak, másrészt érdemi segítség a vásárlóknak a megfelelő játék kiválasztásához. A díjat minden évben szigorú szempontrendszer alapján ítéli oda a zsűri, amely többek között tekintetbe veszi a játék készségfejlesztési és kreativitásnövelő potenciálját, illetve a hatását a gyermek szociális kapcsolataira.

Az elmúlt évtized tapasztalatai alapján az Ország Játéka verseny felhozatala jó rálátást biztosít az adott év, illetve a karácsonyi szezon várható kínálatára és slágertermékeire még akkor is, ha a zsűri csak olyan termékeket értékel, amelyeket a versenyre küldenek a forgalmazók.

„Érdekes trend évről évre, hogy a kor szelleme, azaz jellemzően a technológiai fejlődés utat talál a játékiparba – nyilatkozta Pierrot producer, játékfejlesztő, aki egyben a zsűri elnöke is. – Izgalmas, ahogy ezek finom késéssel, gyakran kísérletképpen és alacsony színvonalon, de megjelennek a gyerekeknek kínált termékekben. A tamagocsi a 90-es évek végén jelent meg, és a kor digitális csúcsát képviselte, ezért hatalmas kereslet mellett siker lett. Idén a játék új inkarnációját láttuk, amiben olyan elemek és funkciók is megjelentek, amelyek negyedszázada még elképzelhetetlenek voltak. Talán nem akkora nóvum, talán nincs is igazi reveláció, de mivel egyszerű és hozzáférhető mindenki számára, nem kizárt, hogy ismét divathullámot idéz elő egyszerű „igényegyeztetéssel.”

Pierrot kiemelte, hogy továbbra is vannak olyan gyártók, akik inkább a korosztályi igényekre, mint a trendi tényezőkre fókuszálnak: „Örömmel látjuk, hogy egy-egy játékszer gyártója nem ült fel a trendeknek, azaz fontosabbnak tartotta a természetes korosztályos igényeket, és az erőszakos „contentify”, azaz a látszólagos tartalommal való túltöltés helyett keveset vállalt, de azt jó minőségben és ötletes dizájnnal tette. Az igazán nagy formátumú cégek ezt házon belül is képesek megalkotni, párhuzamosan a licencekkel terhelt, vásárlómágnes produkciókkal, de üdítő, hogy a kisebbek közül is pályáztak ilyenekkel.”

A verseny zárónapján, a Játéknapon a különböző gyerekprogramok mellett a jó hangulatról idén két sztárfellépő is gondoskodott: a Barbie-rajzfilmek énekhangja, Vágó Bernadett, illetve Kovácsovics Fruzsina, az Ország Játéka zsűritagja, a JátékNet nagykövete délelőtt és délután is felléptek a rendezvényen.

A jótékonysági célokat szolgáló szavazás során 50.000 Ft értékű ajándékcsomagot nyert a Maglódi Napsugár Óvoda, valamint a Halimbai Hársfa Óvoda és Bölcsőde. A Facebookon hirdetett verseny nyertesei pedig a Békési Gólyafészek Bölcsőde tehetséges alkotói lettek, akik egy értékes ajándékcsomaggal gazdagodtak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...