- Hirdetés -

Kádár Tamás: „Az Est FM igazi punk sztori volt”

|

Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt aktívan. A Drops: kommunikációs és kreatívipari szakmai beszélgetéssorozat legfrissebb adásában beszél németországi gyermekkoráról, színészi, rendezői és műsorvezetői ambícióiról, hogyan alapította meg 21 évesen első cégét, mi volt úttörő a néhai Est FM-ben, miként lett kultikus a társaival indított Rádió Café és milyen kihívásokkal nézett szembe, amikor a Szigethez került.

Kádár Tamás volt a Drops:Podcast sorozatának 14. vendége, akit a legtöbben a Sziget cégvezetőjeként ismernek, pedig az azt megelőző években is számos olyan média projektben vett részt, amelyek ma is meghatározzák a hazai kommunikációs iparágat. Kádár Tamás részletesen is mesélt a legújabb adásban tinédzserkoráról, hogy korábban 3 évet töltött Németországban, aztán miután szüleivel együtt hazatért, 18 évesen elhatározta, hogy önálló életet él és sikeresen felvételt nyert a Kodolányi János Főiskolára, ahol tagja volt az első újságírói szakos évfolyamnak is. Műsorvezető szeretett volna lenni, aztán a sors úgy hozta, hogy a kultikus Radio Bridge reklámértékesítője lett: „Más világ volt még akkor, az Arany Oldalakból hívtunk fel cégeket és próbáltunk nekik reklámokat eladni.” – mondta el Kádár Tamás.

Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy megalapítsa első cégét, a Berg Médiát, mindössze 21 évesen: „A környezetünkben mindenki céget alapított, vállalkozott, konjunktúra volt, különösen a reklámpiacon. A csúcson a legnagyobb magyar tulajdonú médiaügynökség voltunk, de ha a nemzetközi cégeket is ide vesszük, akkor is bőven a top10-ben szerepeltünk.”

A Drops:-ban őszintén beszélt arról is, hogy sikerült társaival megalapítaniuk az Est FM-et: „A Tilos Rádión volt műsorunk Erdélyi Zsolt „Supermannel” és Alpári Lászlóval. Mivel a Berg Médiával sokat dolgoztunk a Pesti Estnek, onnan megkerestek bennünket, hogy mi lenne, ha az új rádiójukat mi vinnénk. Az Est FM igazi punk sztori volt, gyökerestül felforgattuk a hazai rádiózást, sőt, még ma is vannak olyan mainstream rádiók, amik több ötletünket a mai napig használják. A célunk az volt, hogy a kereskedelmi rádiós piacra olyan terméket hoztunk be, ami igyekezett úgy viselkedni, mint nem egy kereskedelmi rádió, ez is hozta el a végét.”

De itt nem állt meg a rádiós projektjeinek a sora, ugyanis 2008-ban megalapította a Rádió Cafét. „Az Est FM túrta ki az utat a Rádió Cafének, utóbbi jobban belesimult a kereskedelmi rádiózásba, mivel levettük a lábunkat a punk gázpedálról.” A siker nem maradt el, így a rádió végül az Est Média vásárolta meg tőlük, akkor már tőzsdei cégként, míg Kádár Tamást a cégcsoport ügyvezetőjévé nevezték ki. Az ő regnálása alatt vették meg az Exit magazint és indították el a Neo FM-et. „A Rádió Café indításakor készítettünk egy kutatást, ez azt mutatta ki, hogy az embereknek komoly kötődése van a talk rádiókhoz, innen jött a „Van barátod” szlogen, ami leírta, hogy mire is való igazából a rádió. Az is a Café különlegességei közé tartozott, hogy olyan kreatív és egyedülálló műsor promóciókat készítettünk, ami akkor még nem volt jellemző a többi rádióra.”

Az Est Médiától pedig egyenes út vezetett a Szigethez, bár elmondása szerint annak ellenére, hogy több mint egy évtizede ismerte már Gerendai Károlyt, elsőnek mégsem mondott igent a felkérésére, de végül meggyőzték és ezt máig nagyon jó döntésnek gondolja. Cégvezetése alatt a Sziget számos innovációt hajtott végre, például 2012-ben ők vezették be a világon első fesztiválként a teljes készpénzmentességet. „2011 és 2017 között olyan szervezeti és működési struktúra váltást tudtunk megvalósítani, ami lehetővé tette azt, hogy felkeltsük külföldi befektetők érdeklődését. Az új tulajdonosunknak, ami egy pénzügyi befektető cégcsoport, 2017-ben mi voltunk az első fesztiválja, mára pedig már 80 ilyen projekttel rendelkeznek. Inspiráló, hogy a több céggel tudást és tapasztalatot tudunk cserélni, és segíthetjük egymást, például a bookingban, ami manapság, amikor a headlinereket egyre nehezebb leszervezni, hatalmas előnyt jelent.”

Szabó Simon felvetette, hogy egy korábbi interjúban úgy fogalmazott „Minden férfinak az az álma, hogy olyat teremtsen, amiről majd emlékezni fognak rá. Úgy érzem, hogy ezt én még nem csináltam meg.” Ezt az állítását a mai napig tartja, annak ellenére, hogy számos olyan korszakos hazai média projektben vett részt, ami több tízezer emberhez jutott el, de ő elsősorban művészeti alkotásokban szeretne ilyen eredményt elérni.

A Drops: című beszélgetés sorozatot Juhász Péter, Blik Dániel és Dreissiger László producerek hozták létre Szabó Simon műsorvezetésével, melynek célja, hogy kötetlen és baráti formában a filmes-kreatív szektorba engedjenek betekintést.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...