Kádár Tamás 13 éve vezeti a Sziget Kulturális Menedzser Irodát. Az ország legnagyobb és nemzetközi szinten is jegyzett fesztiváljaiért felelős cégvezető az ezt megelőző években is számos, a kommunikációs iparágat meghatározó projektben vett részt aktívan. A Drops: kommunikációs és kreatívipari szakmai beszélgetéssorozat legfrissebb adásában beszél németországi gyermekkoráról, színészi, rendezői és műsorvezetői ambícióiról, hogyan alapította meg 21 évesen első cégét, mi volt úttörő a néhai Est FM-ben, miként lett kultikus a társaival indított Rádió Café és milyen kihívásokkal nézett szembe, amikor a Szigethez került.
Kádár Tamás volt a Drops:Podcast sorozatának 14. vendége, akit a legtöbben a Sziget cégvezetőjeként ismernek, pedig az azt megelőző években is számos olyan média projektben vett részt, amelyek ma is meghatározzák a hazai kommunikációs iparágat. Kádár Tamás részletesen is mesélt a legújabb adásban tinédzserkoráról, hogy korábban 3 évet töltött Németországban, aztán miután szüleivel együtt hazatért, 18 évesen elhatározta, hogy önálló életet él és sikeresen felvételt nyert a Kodolányi János Főiskolára, ahol tagja volt az első újságírói szakos évfolyamnak is. Műsorvezető szeretett volna lenni, aztán a sors úgy hozta, hogy a kultikus Radio Bridge reklámértékesítője lett: „Más világ volt még akkor, az Arany Oldalakból hívtunk fel cégeket és próbáltunk nekik reklámokat eladni.” – mondta el Kádár Tamás.
Nem kellett sokat várni ahhoz, hogy megalapítsa első cégét, a Berg Médiát, mindössze 21 évesen: „A környezetünkben mindenki céget alapított, vállalkozott, konjunktúra volt, különösen a reklámpiacon. A csúcson a legnagyobb magyar tulajdonú médiaügynökség voltunk, de ha a nemzetközi cégeket is ide vesszük, akkor is bőven a top10-ben szerepeltünk.”
A Drops:-ban őszintén beszélt arról is, hogy sikerült társaival megalapítaniuk az Est FM-et: „A Tilos Rádión volt műsorunk Erdélyi Zsolt „Supermannel” és Alpári Lászlóval. Mivel a Berg Médiával sokat dolgoztunk a Pesti Estnek, onnan megkerestek bennünket, hogy mi lenne, ha az új rádiójukat mi vinnénk. Az Est FM igazi punk sztori volt, gyökerestül felforgattuk a hazai rádiózást, sőt, még ma is vannak olyan mainstream rádiók, amik több ötletünket a mai napig használják. A célunk az volt, hogy a kereskedelmi rádiós piacra olyan terméket hoztunk be, ami igyekezett úgy viselkedni, mint nem egy kereskedelmi rádió, ez is hozta el a végét.”
De itt nem állt meg a rádiós projektjeinek a sora, ugyanis 2008-ban megalapította a Rádió Cafét. „Az Est FM túrta ki az utat a Rádió Cafének, utóbbi jobban belesimult a kereskedelmi rádiózásba, mivel levettük a lábunkat a punk gázpedálról.” A siker nem maradt el, így a rádió végül az Est Média vásárolta meg tőlük, akkor már tőzsdei cégként, míg Kádár Tamást a cégcsoport ügyvezetőjévé nevezték ki. Az ő regnálása alatt vették meg az Exit magazint és indították el a Neo FM-et. „A Rádió Café indításakor készítettünk egy kutatást, ez azt mutatta ki, hogy az embereknek komoly kötődése van a talk rádiókhoz, innen jött a „Van barátod” szlogen, ami leírta, hogy mire is való igazából a rádió. Az is a Café különlegességei közé tartozott, hogy olyan kreatív és egyedülálló műsor promóciókat készítettünk, ami akkor még nem volt jellemző a többi rádióra.”
Az Est Médiától pedig egyenes út vezetett a Szigethez, bár elmondása szerint annak ellenére, hogy több mint egy évtizede ismerte már Gerendai Károlyt, elsőnek mégsem mondott igent a felkérésére, de végül meggyőzték és ezt máig nagyon jó döntésnek gondolja. Cégvezetése alatt a Sziget számos innovációt hajtott végre, például 2012-ben ők vezették be a világon első fesztiválként a teljes készpénzmentességet. „2011 és 2017 között olyan szervezeti és működési struktúra váltást tudtunk megvalósítani, ami lehetővé tette azt, hogy felkeltsük külföldi befektetők érdeklődését. Az új tulajdonosunknak, ami egy pénzügyi befektető cégcsoport, 2017-ben mi voltunk az első fesztiválja, mára pedig már 80 ilyen projekttel rendelkeznek. Inspiráló, hogy a több céggel tudást és tapasztalatot tudunk cserélni, és segíthetjük egymást, például a bookingban, ami manapság, amikor a headlinereket egyre nehezebb leszervezni, hatalmas előnyt jelent.”
Szabó Simon felvetette, hogy egy korábbi interjúban úgy fogalmazott „Minden férfinak az az álma, hogy olyat teremtsen, amiről majd emlékezni fognak rá. Úgy érzem, hogy ezt én még nem csináltam meg.” Ezt az állítását a mai napig tartja, annak ellenére, hogy számos olyan korszakos hazai média projektben vett részt, ami több tízezer emberhez jutott el, de ő elsősorban művészeti alkotásokban szeretne ilyen eredményt elérni.
A Drops: című beszélgetés sorozatot Juhász Péter, Blik Dániel és Dreissiger László producerek hozták létre Szabó Simon műsorvezetésével, melynek célja, hogy kötetlen és baráti formában a filmes-kreatív szektorba engedjenek betekintést.