- Hirdetés -

Karácsonyi vásár és wellness: így utazunk télen

|

Leginkább a fiatalok mennek külföldre télen: míg közülük minden harmadik, addig összességében a magyarok 28 százaléka szeli át az országhatárt a Kiwi.com friss reprezentatív felmérése alapján. Ha mindkét nem utazási preferenciáit nézzük, akkor leginkább a télből a nyárba utazás a vonzó. De míg a nők leginkább a karácsonyi vásárok miatt utaznak, addig a férfiak wellnessezni szeretnének. A tömeget és sorban állást sokkal bosszantóbbnak tartjuk, mint az ünnepek miatt megemelkedett jegyárakat.

A magyarok közel 28%-a megy külföldre télen, egy hatoda még nem tudja, hogy utazik-e a következő hónapokban az országhatáron túlra, 55%-a pedig nem tervez télen külföldre utazni – mutatják a cseh utazási technológiai vállalat, a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai. A fiatalok körében kiemelkedik a külföldre utazók aránya: minden 3. 18-29 év közti válaszolta, hogy felkeres ezen a télen egy külföldi desztinációt.

A nyárba vágyunk

Összességében leginkább (42%) napfényes, meleg helyre utaznak vagy utaznának a magyarok. Szintén kedvelt célpontok ilyenkor a karácsonyi vásárok: 10-ből 4 magyar kimondottan a forró ital, ünnepi zene és csillogó fények kedvéért vágyik külföldre. A télből nyárba utazás és a karácsonyi vásárok után a wellness került még dobogóra: a magyarok kb. harmada (35,6%) részesíti vagy részesítené előnyben télen a fürdőhelyeket. A síelés minden 5. magyarnak vonzó. A magyarok 18%-a azért utazik, hogy vásárolhasson, ők kifejezetten a leárazások miatt szelik át az országhatárt. Csaknem ugyanennyien (17%) pedig azért, hogy a szeretteikkel tölthessenek pár napot.

„A régióban vizsgált országok közül a magyarok sokkal inkább vágynak spa élményekre, de síelni és családtagokat látogatni kevésbé utaznak” – osztotta meg az eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

Ami a nőknek a karácsonyi vásár, az a férfiaknak a wellness

Másra vágynak a nők, mint a férfiak – támasztja alá a Kiwi.com felmérése. Míg a nők főképp a karácsonyi vásárok miatt kerekednek fel, addig a férfiak inkább a wellnesst részesítik előnyben. A síelés a fiatal felnőttek körében jóval kedveltebb elfoglaltság: a fiatalok harmada vágyik sportos kikapcsolódásra. És a Kiwi.com adataiból úgy tűnik, hogy a 18-29 év köztiek bírják a legjobban a hideget, mert a legnagyobb arányban (53%) közülük kerülnek ki a karácsonyi vásárok szerelmesei is.

A tömeg és a sorban állás bosszantóbb, mint a magas jegyár

Honfitársaink 41%-a bosszankodik a magas jegyárak miatt, hiszen karácsonykor mindig többe kerül az utazás. De még ennél is több embert (49%) zavar a nagy forgalom és a sorban állás. Úgy tűnik, hogy a karácsonyi zenét és a ronda pulcsikat kifejezetten szeretjük, mert az állandó ünnepi zene csak a válaszadók 16%-át idegesíti, a többi utas által viselt csúnya karácsonyi pulcsik pedig csak minden 20. embernek szúrnak szemet. Az utolsó pillanatra halasztott karácsonyi bevásárlás az utazásra is rányomja a bélyegét a magyarok 13%-ánál, a nehéz poggyászok cipelésétől pedig minden 10. válaszadónak borsódzik a háta. De szerencsére akadnak olyanok is (9%), akik a külső hatásokat kizárják, és nem engedik, hogy bármi elterelje a figyelmüket utazás közben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...