Mintha megmerevedett volna az évről évre összeállított facebookos toplistánk élmezőnye, továbbra is Kasza Tibor és Mága Zoltán áll az első két helyen, több mint egymillió rajongóval. A top 25-be kerüléshez azonban a korábbi évekhez képest egyre több követőre van szükség.
A tavalyi évhez viszonyítva több mint 615 ezerrel több magyar van fent a Facebookon, ezzel a számuk 7,36 millióra emelkedett. Az 54,2 százalékuk hölgy (ez 1,2 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt), és a közösségi oldal a magyarok közül a 25–34 évesek körében a legnépszerűbb, ez a korosztály adja a hazai felhasználók 22,9 százalékát. Őket követik a 35–44 esztendősek, 18,9 százalékkal – olvasható a NapoleonCat elemzésében.
A hazai rajongótábor növekedését jelzi, hogy tavaly 285 ezer követő is elég volt a top 25-be kerüléshez, míg az idén a huszonötödik helyen álló Liptai Claudiának 320 ezer rajongóra volt szüksége, hogy fent legyen a listán. Tavaly ezzel a követőszámmal a 16. lett volna.
Az évről évre összeállított facebookos rangsorunk élmezőnye semmit sem változott, az élen álló, 1,1 millió követővel büszkélkedő Kasza Tibor és a második helyen tartózkodó, 1 millió rajongót magáénak tudó Mága Zoltán pozícióját senki sem veszélyezteti. Rubint Réka oldala 888 ezer követővel a harmadik legnépszerűbb, a negyedik helyen lévő Majka pedig tavaly „belehúzott”, hiszen az elmúlt esztendőben legtöbb új követőt szerző celebek rangsorán is benne volt a top 10-ben.
„A hazai rajongótáborból felépített Facebook-üvegplafon jelenleg egymillió körüli, aki ezt még nem érte el, annak van lehetősége a növekedésre. Más kérdés, hogy ez mennyire fontos, hiszen jól mutat a nagy bázis, de organikus elérésben nem feltétlenül jelent előnyt. Ez meg is látszik a celebek oldalain, hiszen amellett, hogy sokan hirdetésekre is költenek, nyereményjátékokkal, mesterségesen generált megosztásokkal és persze folyamatos tartalomépítéssel igyekeznek fenntartani az oldaluk aktivitását” – nyilatkozta lapunknak Bradács András, a Front Page Communications vezető tanácsadója.
A Fészbuker.hu adatai alapján tavaly a legtöbb új követőt Borbács Marcsi gyűjtötte, az oldalát 135 ezerrel többen lájkolják, mint egy évvel ezelőtt. Facebookos felületén leginkább receptekkel, valamint az egy.hu oldal cikkajánlóival találkozhatnak a követők. Ezzel a televíziós műsorvezető 564 ezer rajongónál jár, amivel a nyolcadik legtöbb követővel büszkélkedő hazai celeb.
A humorista Hadházi László 2021-ben 107 ezerrel bővítette rajongói számát, ezzel az ő oldala volt a második legtöbb követőt gyűjtő profil az elmúlt egy évben. A harmadik pedig L.L. Junior lett, az ő oldalát tavaly óta 93 ezerrel többen kedvelik, és ezzel a hatodik legnépszerűbb hazai celeb a Facebookon, 635 ezer követővel.
Ha végignézzük a legnépszerűbb hírességek facebookos rangsorát, nagyon jól látszik, hogy nagyrészt továbbra is a televíziókhoz kötődő celebek találhatók a top 25-ben. Közülük vannak, akik saját maguk kezelik az oldalukat, és olyan is előfordul, aki mögött egy stáb áll, amely a posztokat kezeli.
„A gyorsan növekvő Facebook-oldalak többnyire országos médiacsatornán elért ismertséggel, fizetett hirdetésekkel és folyamatos tartalomgenerálással, olykor virális nyereményjátékokkal érnek el eredményt. A legintenzívebben bővülő, aktív oldalak ezek közül az eszközök közül többet is használnak. Ritkább, hogy valaki például nemzetközi sportteljesítményének köszönheti a népszerűségét, ilyenkor a szigorú közönség által elvárt sikerek elmaradása, egy-egy megosztó ügy miatt csökkenhet a rajongótábor” – tette hozzá a Front Page Communications vezető tanácsadója.
Baross Gábor