- Hirdetés -

Kereszttűzben a gyerek influencerek

|

A legújabb InfluenceAIR Podcast adásában egy igen megosztó témát jártak körbe; a gyermekek helyzetét az influencerek világában.

A mai gyerekeket nem véletlenül nevezzük digitális bennszülötteknek, hiszen születésüktől kezdve jelen vannak az életükben a digitális technológiák – számítógép, internet, videójáték, okostelefon… stb.

„Mivel számukra ezek természetesek, a szülőkről fognak példát venni, hogy ők mennyire függnek ezektől a digitális eszközöktől, hogyan vannak jelen a közösségi médiában, miket posztolnak és ez miként hat rájuk” – emelte ki Dr. Bárdossy-Sánta Nóra, a Hintalovon Gyermekjogvédelmi Alapítvány szakmai vezetője, aki röviden összefoglalta, mit érdemes szem előtt tartania a szülőknek, ha a gyermeküket is szeretnék megmutatni a különböző social média platformokon:

Gondoljuk végig, az adott poszt/ tartalom a gyerekről vagy rólunk szól? Abban az esetben, ha inkább mi, vagy egy tevékenység van a fókuszban, mindenképp szükséges-e, hogy a gyermekünk is látszódjon a képen?

Amennyiben úgy érezzük, az identitásunk részét képezi az, hogy szülőként jelenjünk meg a közösségi médiában, a gyereknek feltétlenül felismerhetőnek kell lennie az adott képen? Nem elegendő, ha csupán a keze, a lába vagy épp a sziluettje látszódik?

Mit ad hozzá a poszthoz, az online jelenléthez, aktivitáshoz az, hogy a gyerek miként szerepel benne?

Ezek mérlegelésével elkerülhetjük, hogy a gyerek csupán biodíszletként szerepeljen a képeken, ami különösen fontos egy olyan szülő számára, aki influencerként tevékenykedik.

Ami azonban elsőszámú szabály, hogy a gyereket sose mutassuk valamilyen megalázó helyzet – sírás, hiszti, maszatos étkezés – közben. Vegyük figyelembe, hogy amikor nagyobb lesz, ezek a tartalmak kínosan érinthetik.

Gyerekek, mint influencerek

Bánki Beni 15 éves korában indította el saját YouTube csatornáját, azóta aktív szereplője a social médiának, mint költő, slammer, vlogger és influencer. Szülei sosem szóltak bele abba, hogy mit oszt meg az életéből, mivel megbíztak az ítélőképességében.

„A mi helyzetünk más. Nem a szülők az influencerek, nem ők használják a saját céljaikra a gyerekeket. Itt a gyerekek részéről jött egy igény, a szüleink pedig támogatóan álltak hozzá, segítenek benne. Tulajdonképpen ők a biodíszletek” – mondta Bánki Beni.

Nem ő azonban az egyetlen, aki a családjából az online tér felé orientálódott. Mindhárom Bánki gyerek aktív szereplője a közösségi médiumoknak, ám a legkisebb testvér mára lekörözte az egész családot. Jelenleg a Csani Csenölt több mint 200 ezren követik a YouTube-on.

Csani érdeklődése a videózás iránt két nagyobb testvérének köszönhető. Ők vették be pár humoros videójukba, ami felébresztette a vágyat az 5 éves kisfiúban, miszerint külön csatornát szeretne. Ennek pedig szülei teret is adtak.

A tartalomgyártókat azonban nem kerülhetik el a negatív visszajelzések sem, ezekkel a Bánki családnak is napi szinten szembe kell néznie. „Ha megnézünk egy kommentszekciót akár a Csani, akár az én videóim alatt, nem érvekre épülő, vitaindító gondolatok vannak, inkább csak szitkozódás, gyalázkodás, bántás.”

Bánki Benit az elején még megviselték a negatív megnyilvánulások, azonban a szüleivel való beszélgetések révén hamar megtanulta, mit érdemes és mit nem érdemes magára vennie. Most már csak egy pályatársától, szakmai oldalról érkező kritika tudja igazán megérinteni. A jelenleg 10 éves Csani mögött is ott állnak a szülők, akik segítik és támogatják, ám meglepő módon, ahogy Beni meséli, a családból a fiatal influencert érintik meg a legkevésbé a negatív visszajelzések. Ő egyszerűen nem törődik velük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...