- Hirdetés -

Ketyeg az óra: veszélyben az európai tartalomipar

|

Öt évük maradt az Európai Unió és az egyes tagállamok döntéshozóinak, hogy felgyorsítsák az európai tartalomipar szabályozását annak érdekében, hogy elkerüljenek egy újabb, jelentős válságot – derül ki a Whitereport elemzéséből. A médiacégeknek is ennyi idejük maradt arra, hogy ráerősítsenek a digitális transzformációra.

A nemzeti tartalomszolgáltatók és a globális digitális platformok között egyre nagyobb a bevétel és befolyás különbség, amely mögött a versenyfeltételek egyenlőtlensége is húzódik – miközben az egyes felek kölcsönös függésben vannak egymástól. A Whitereport szerint a gyors európai és nemzeti kormányzati fellépés a szabályozás, a médiapiaci trendek monitoringja és az innováció támogatása terén nem csak a jelenlegi negatív trendek miatt szükséges: két másik hatás is érvényesülni fog a 2020-as években.

Egyrészt, a millenial-generáció egyre inkább üzleti és háztartási döntéshozóvá válik, ám médiaszocializációjuk és digitális benszülöttségük révén náluk eleve a digitális platformok irányába billen a mérleg a médiahasználatot, illetve tartalom- és reklámköltést illetően. Emellett az 5G hatására az IoT-piac („a dolgok internete”) megerősödése várható, ami újabb radikális átalakulást hozhat, s e hatások együtt visszafordíthatatlan beszakadást eredményezhetnek a tartalomiparban nem csak Magyarországon, de Európa-szerte egyaránt.

A Whitereport elemzéséről és a sürgős tennivalókról Incze Kinga, a magyar-brit scale-up cég ügyvezető igazgatója beszélt Párizsban, a GovTech Summit konferencián. Az Emmanuel Macron francia elnök által is támogatott GovTech Summit konferenciát idén második alkalommal rendezték meg. A november 14-ei találkozón politikusok, vállalkozók-innovátorok, tanácsadók, médiaszakemberek találkoztak számos ország digitális kormányzatának vezetőivel, hogy bemutathassák a legújabb technológiai vívmányokat és megosszák kihívásaikat és tapasztalataikat a téren, hogyan segíthetné a technológia és innováció a kormányzati munkát.

A GovTech Summit és a Whitereport cross-media business intelligence magyar-brit scale-up partnerségében létrejött #Unlockingdigitalcompetition kerekasztalban a Whitereport többek között a New York Times globális hirdetési alelnökével, brüsszeli és brit versenyjogászokkal, a News Media Europe képviselőjével és a Google franciaországi delegáltjával, illetve az ITM irányítása alatt működő Digitális Jólét Program vezetőjével beszélgettek.

Incze Kinga, a Whitereport ügyvezetője egy konkrét példán keresztül is szemléltette a várható átalakulást, amikor a kiegyensúlyozott verseny létkérdésse válik. Valójában azért kellene most megfelelő és jövőbiztos szabályozási döntést hozni, hogy fair versenyfeltételek alakuljanak ki a nem oly távoli jövőre nézve is, amikor a híreket például már a hűtőnkön is olvashatjuk. Nem mindegy ugyanis, hogy ki fogja a híreket szolgáltatni: a közmédia, egy hírtévé, a hűtőforgalmazó, a webshop ahol vettük a hűtőt, netán az internetszolgáltatónk, a Google vagy a Facebook? És legfőképp, hogy a hűtőtulajdonos választhat-e majd szabadon ezek közül a hírforrások közül? Erre az új korszakra a politikai döntéshozóknak, a tartalomszolgáltatóknak és az üzleti intelligencia szolgálatóinak már most fel kell készülniük.

Kormányzati cselekvésre van tehát szükség, hogy a tartalomszolgáltatók egyenlő feltételekkel versenyezhessenek a fogyasztók figyelméért. A Whitereport szerint a kormányzati cselekvésnek a valóság pontos ismeretén, tényeken, adatokon, a piaci szereplők, az akadémia és a kormányzat párbeszédén kell alapulnia, valamint olyan innovatív piacfigyelő rendszereket kell beépítenie a működésbe, amelyek révén a döntéshozók folyamatosan képben vannak a piaci változásokat illetően, és gyorsabban tudnak lépni mint eddig.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...