Idén februárban a DataHouse adatai szerint 10 566 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavaly februári 13 084 darabhoz képest több mint 19 százalékos visszaesést jelent.
„A koronavírus miatt bevezetett korlátozások életbe lépése óta átlagosan mintegy 20 százalékkal kevesebb használt autó érkezik külföldről. A mostani értékek is azt mutatják, hogy ameddig jelentősebb enyhítésre nem kerül sor, a piac továbbra is takarékon fog működni – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
A gátló tényezők közül a legfontosabb a határok szeptember óta fennálló lezárása a magánforgalom előtt, ami visszafogja a magánimportot is. További korlátozást hozott az idei év kezdetén a honosítási szabályok szigorítása, ami különösen az idős használt autók forgalomba helyezését nehezítette meg. Ez a kijelölt vizsgabázisok szűkös kapacitásaival párosulva szintén sokak kedvét elvehette a külföldi autók behozatalától. Emellett az eredetileg reméltnél hosszabb ideig elhúzódó gazdasági bizonytalanság is csökkenti az autópiaci keresletet.
Az év első két hónapjában behozott valamivel több mint 20 ezer használt autó összetétele az előző évhez képest a kisebb autók felé tolódott el. A kisautók és az alsó-középkategóriás autók részesedése az importból a tavaly ilyenkor kimutatott 42-ről 46 százalék fölé emelkedett. Az importot korábban szintén jellemző státuszmárkák közül az Audi és a BMW az ötödik és hatodik helyet foglalja el, miközben a Mercedes a Hyundai mögé kerülve immár csak a nyolcadik. A legnépszerűbb importmárkák listájának első négy helyén a Volkswagen, az Opel, a Ford és a Toyota szerepel.
A használtautó-import mértéke az idei év első két hónapjában összesen 20 459 darab volt, 21 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 25 981-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 19 760 volt, ami közel 7 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 21 191-es értéktől.