Kevesebb kriptovalutával rendelkeznek a nők

A kriptovaluta egyre nagyobb figyelmet kap a pénzügyi környezet átalakulásával, különösen a digitális eszközök egyre növekvő területén. A férfiak több mint egyötöde (21%) rendelkezik kriptovalutával, ami közel kétszerese a nők arányának (11%). A nők 46 százaléka azonban azt válaszolta, hogy potenciálisan érdeklődik a kriptovaluták iránt, ami csökkenti a különbséget a férfiakhoz képest, akiknek 54 százaléka azonos választ adott. Az érdeklődők közül a megkérdezett férfiak fele első lépésként szakmai képzést vagy tanfolyamot választana, mielőtt bármiféle kriptovásárlásra szánná el magát. Érdekes módon a nők még nagyobb nyitottságot mutatnak a tanulás iránt, 54 százalékuk a szakmai képzéssel kezdené. Ezek az adatok a BITmarkets Academy által az Ipsos-szal közösen végzett nemzetközi, reprezentatív felmérésből származnak, amely több mint 1550 válaszadó bevonásával készült, kiválasztott európai piacokról, köztük Magyarországról.

„A felmérés eredményei rávilágítanak arra, hogy a férfiak – más befektetési területekhez hasonlóan – a kriptovaluták terén is proaktívabbak, nagyobb kockázatvállalási hajlandósággal rendelkeznek, és hajlamosabbak új technológiákat kipróbálni. Fontos azonban megjegyezni, hogy a nők potenciális érdeklődése a kriptovaluták iránt közel azonos a férfiakéval, és a nők még inkább hajlanak arra, hogy megismerjék a területet, mielőtt belevetnék magukat. Ez a férfiak és nők gazdasági érdeklődésének közeledését jelezheti” – kommentálta a felmérés eredményeit Ali Daylami, a BITmarkets adatelemzési vezetője.

A férfiak arról is beszámoltak, hogy jobban értik az alapvető kriptovaluta-kifejezéseket: mindössze 4 százalékuk nyilatkozta azt, hogy semmit sem tud a kriptovalutákról, szemben a nők 9 százalékával. Az olyan technikai fogalmakkal kapcsolatban, mint például a „kriptovaluta-tőzsde”, a férfiak 14 százaléka, míg a nők 24 százaléka ismerte be, hogy nem rendelkezik megfelelő ismeretekkel. Az ETF-ek (tőzsdén kereskedett befektetési alapok) esetében, amelyek egyre gyakrabban fektetnek kriptovalutákba, a tájékozatlanság a férfiak körében 29 százalékra, a nők körében pedig 41 százalékra emelkedik.

Bár a statisztikák azt mutatják, hogy a nők általában kevesebb kriptovalutával rendelkeznek, mint a férfiak, a kutatások azt mutatják, hogy a nők nyitottabbak a megismerésükre. Ez arra utal, hogy egyre nagyobb a kíváncsiság és a kriptotérben való nagyobb részvétel potenciálja, mivel az oktatás és a tudatosság fontos az olyan akadályok leküzdésében, mint a pénzügyi bizalom. E kihívások kezelésével a kriptopénz-iparágnak lehetősége van arra, hogy a befektetők és résztvevők szélesebb, sokszínűbb csoportját vonja be és tegye hozzáértőbbé.