- Hirdetés -

Keveset tesznek a cégek a dekarbonizációért

|

Bevételük kevesebb mint két százalékát fordítják fenntarthatósági és dekarbonizációs törekvésekre a vállalkozások – derül ki a Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat megbízásából készült felmérésből. A magasra szökő energiaárak, az energiaellátási válság és az egyre látványosabban megmutatkozó éghajlatváltozás komoly kihívások elé állítják a vállalatokat, a gazdaságokat és a társadalmakat világszerte, ebben a helyzetben pedig kiemelt fontosságú az energiahatékonyság növelése, amelyhez már rendelkezésre állnak a szükséges eszközök.

A társaság által tavaly megrendelt, több mint 500 felsővezető körében végzett független felmérés szerint a vállalatok fenntarthatósági kötelezettségvállalásait és beruházásait gyakran hátráltatja, hogy a szén-dioxid-mentesítés megvalósítása rendkívül összetett feladat. A megkérdezett cégeknél a fenntarthatósági és dekarbonizációs kezdeményezésekre tett pénzügyi kötelezettségvállalások átlagosan a következő három évre tervezett bevétel kevesebb mint 2 százalékát tették ki - annak ellenére, hogy az ilyen beruházások többnyire növelik a működési és termelési hatékonyságot is, és gyakran egy-három évnél rövidebb idő alatt megtérülnek.

A kutatás során a fenntarthatósági tervek megvalósításával kapcsolatos fő kihívások között a válaszadók megemlítették, hogy nehézséget okoz az érdekelt felek tevékenységének összehangolása, a szükséges költségvetés biztosítása, valamint a megfelelő technológia és szaktudás előteremtése, illetve a szabályozási környezethez történő alkalmazkodás. A többség azonban azt is megjegyezte, hogy az ipari automatizálás és az elektromos infrastruktúra korszerűsítése a következő három évre vonatkozó fenntarthatósági tervük kulcsfontosságú részét képezi.

Míg a megújuló energiaforrások beszerzése a legfontosabb kezdeményezések között szerepel a kutatás eredményei alapján, addig az elektromos energián alapuló megoldások használata - amely kulcsfontosságú intézkedés lenne az energiafelhasználók részéről - a szervezetek fenntarthatósági prioritásai között viszonylag hátul található. Ezen elektromos energián alapuló megoldások bevezetése mellett a következő évtizedekben a legfontosabb tennivalók között lesz a meglévő infrastruktúra hatékonyságának növelése a digitalizálás és automatizálás révén, mivel számos szervezet számára ez jelenti a leggyorsabb és leggazdaságosabb eszközt a kibocsátáscsökkentés eléréséhez.

A digitális megoldások kulcsfontosságúak a globális energiaválság leküzdésében

A Schneider Electric közelmúltban közzétett, az Európai Unió villamosítási potenciáljáról szóló jelentése szerint az olyan ágazatokra való összpontosítás, amelyekben az elektormos energián alapuló megoldásokra való áttérés megvalósítható és vonzó alternatívát jelent, azt eredményezheti, hogy az uniós energiamixben a villamos energia részesedése 20-ról 50 százalékra nőhet. A földgáz és a kőolaj részaránya ezzel párhuzamosan mintegy 50 százalékkal csökkenne, ami jelentősen hozzájárulna az energiabiztonság javulásához. A Schneider Electric konkrét, gyakorlatias megoldásokat kínál annak érdekében, hogy a vállalatok gyorsabban és hatékonyabban tudják kezelni és megvalósítani ezt az átmenetet.

A jelenlegi európai energiaválság olyan, évtizedekig tartó időszak után következett be, amikor viszonylag stabil árképzés mellett megbízhatóan rendelkezésre állt a szükséges energia. Ez azzal jár, hogy sokan most először tapasztalnak kiszámíthatatlan energiaellátást és megfizethetetlen árakat, ami mind a hosszú távú energiabiztonsági felkészültség, mind a dekarbonizációs tervek végrehajtásának kudarcát mutatja. Ez viszont rámutat arra, hogy milyen fontos átértékelni az energiaellátás teljes ökoszisztémáját a kínálati oldaltól (energiaátmenet) a keresleti oldalig (energiahatékonyság).

"A célnak és a profitnak össze kell hangolódnia, hogy hatásos erőkké váljanak az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. Már rendelkezünk a technológiával az energia- és klímaválság elhárításához, valamint a biztonságos, megbízható és fenntartható energiaelosztáshoz és energiafelhasználáshoz. Adatvezérelt megközelítésünk, amely átfogja az ipari automatizálást és a digitalizációt egy fenntarthatóbb és virágzóbb jövő előtt nyitja meg az utat. Még soha nem volt olyan sürgető, hogy cselekedjünk, mint most" – hangsúlyozta Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnök-vezérigazgatója.

A globális CO2-kibocsátás 38 százalékát az épített környezetünk, további 32 százalékát pedig az ipar adja, a Schneider Electric termékei, szoftverei és szolgáltatásai pedig az ipari automatizálás és energiagazdálkodás területén segítik a vállalatokat, épületüzemeltetőket és háztartásokat az energiafelhasználás dekarbonizálásában és digitalizálásában. Emellett a Schneider Electric Fenntarthatósági Kutatóintézet által készített kutatások és részletes, átfogó elemzések révén betekintést kínál a dekarbonizációs trendekbe és a leginkább előremutató megoldásokba.

A magasra szökő energiaárak, az energiaellátási válság és az egyre látványosabban megmutatkozó éghajlatváltozás komoly kihívások elé állítják a vállalatokat, a gazdaságokat és a társadalmakat világszerte. Ilyen helyzetben rendezi meg a Világgazdasági Fórum január 16-20. között a svájci Davosban szokásos éves találkozóját, amelyen a Schneider Electric vezetői is részt vesznek. A vállalat sürgős felhívást intézett a világ kormányaihoz és a vállalatokhoz, hogy gyorsítsák fel fenntarthatósági intézkedéseik megvalósítását és fokozzák az olyan technológiákba történő beruházásokat, amelyek segítenek csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást és erősítik az energiabiztonságot.

"A mai éghajlati és energiaválságok egyre több ember számára jelentenek gazdasági realitást. A Davosban összegyűlő üzleti vezetőknek és politikai döntéshozóknak nem rövid távú, hanem hosszú távú érdekeinknek megfelelően kell cselekedniük. Nem kerülhetjük el a nehéz döntéseket. Teljes energetikai átállás nélkül nincs jólét hosszú távon. A Schneider-nél a mi megközelítésünk a ’digitalizációs stratégia, és a dekarbonizálás’ - a vállalkozásoknak, a kormányoknak és a társadalmaknak most kell ezzel foglalkozniuk, hogy megvalósíthassák a vállalt kötelezettségeiket" - tette hozzá Jean-Pascal Tricoire.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...