- Hirdetés -

Kiderült: ebben is tudatosabbak a fiatalok

|

Félreismerik a fiatalokat az X-generáció tagjai, többségük úgy véli, anyagilag nem elég tudatosak – derül ki az NN Biztosító kutatásából. A felmérés szerint viszont a már nyugdíjas szülőkkel rendelkező Y-osok fele támogatja nyugdíjas szüleit, egyötödük pedig már félre is tesz saját nyugdíjas éveire. Az Y-generáció jelentős része tehát egyéb megtakarítási céljai mellett már aktívan foglalkozik a nyugdíj-előtakarékossággal is.

Az X-generáció – vagyis a 39-55 éves korosztály – tagjainak 59 százaléka szerint az 1980 és 1994 között született Y-generáció nem igazán készült fel a nyugdíjaskorra – derül ki az NN Biztosító a nyugdíjcélú megtakarítási szokásokat feltérképező országos, reprezentatív kutatásából. A felmérés szerint előbbiek 53 százaléka gondolja, hogy a fiatalabbak anyagi jellegű céljaikhoz inkább hitelt vesznek fel, illetve 47 százalékuk mondta, hogy az Y-generáció szülei nyugdíjaskorukban nemigen számíthatnak majd gyermekeiktől anyagi támogatásra. Emellett 44 százalék nyilatkozott úgy, hogy szerinte az Y-osok nem tudnak takarékoskodni, 40 százalék, hogy nem tudnak hosszú távra tervezni és 34 százalék, hogy nem tudnak a saját lábukra állni.

Ezzel szemben az NN Biztosító kutatása szerint a már önálló háztartásban élő Y-osok 71 százaléka takarít meg havi szinten valamekkora összeget, sőt a generáció 22 százaléka már aktívan félretesz nyugdíjas éveire is. Az Y-generáció tagjai emellett számos egyéb, egymással versengő célra is terveznek takarékoskodni. A megtakarítási célok sorában a tartalékképzés, a lakhatással kapcsolatos témák (vásárlás, felújítás, bútorvásárlás), valamint az autó- vagy motorvásárlás, a nyaralás és a hiteltörlesztés jelenik meg náluk a nyugdíjcélokat megelőzve. Ezzel együtt is ennek a generációnak a 40 százalékánál része a pénzügyi terveknek a nyugdíjaskorra való előtakarékosság.

„Élethelyzetükből adódóan az Y-generáció jóval több célra szeretne megtakarítani az otthonteremtéstől az első autó megvásárlásáig, azonban abszolút pozitív, hogy már egyötödük aktívan félretesz nyugdíjas éveire, és összesen 40 százalék komolyan gondolkozik ezen a témán. Kiemelt feladatunk ennek a pénzügyi tudatosságnak a további erősítése” – emelte ki Nemes-Szabó Zsuzsanna, az NN Biztosító márka- és marketingkommunikációs vezetője.

A kutatásból az is kiderült, hogy az Y-generáció 54 százaléka támogatja anyagilag nyugdíjaskorú szüleit, míg ez az arány az X-generáció esetében 36 százalék (azok körében, akiknek van nyugdíjaskorú szülője). Ezen a téren az Y-osok közül is a 24-34 éves korosztály a legaktívabb: harmaduknak van nyugdíjas szülője, és 69 százalékuk segíti őt anyagilag. Az NN Biztosító márka- és marketingkommunikációs vezetője szerint ezek alapján három tényezőre vezethető vissza, hogy a nyugdíj-előtakarékosság ilyen erőteljesen jelenik meg már a 24-38 évesek gondolkodásában is.

„Fontos egyrészt a személyes érintettség: már saját szüleiken keresztül is tapasztalják a nyugdíj-előtakarékosság fontosságát. Másrészt annak köszönhetően, hogy az esetükben releváns legalább 20 éves futamidőre akár havi 7000 forintos díjjal is köthetnek nyugdíjbiztosítást, a fiatalabb korosztálynak nem kell lemondania a nyugdíj-előtakarékosságról a többi, rövid és hosszú távú célja miatt. Harmadrészt pedig kulcstényező a várható nyugdíjtrendekről és az elérhető lehetőségekről való folyamatos tájékoztatás, hogy a lakosság minél megalapozottabban tervezhessen saját jövőjével” – hangsúlyozta Nemes-Szabó Zsuzsanna.

Az edukáció kapcsán a felmérésből kiderült, hogy az Y-generáció – a család és a hasonló korú ismerősök, barátok mellett – leginkább az internetes híroldalak cikkeiből (40 százalék) ismernek meg olyan információkat és érveket, amelyek alapján komolyan elgondolkodnak a nyugdíjcélú megtakarítás szükségességén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...