- Hirdetés -

Kiderült: ilyen élményekre vágynak a magyarok

|

Vannak emberek, akik egy hétköznap esti családi társasjátékot pont annyira képesek élvezni, mint amekkora élményt másoknak egy baráti társaságban felfedezett szabadulószoba jelent. Mi lehet az oka, hogy egyesek egy pár perces körhintázás során is feltöltődnek boldogsághormonokkal, míg mások a legvadabb hullámvasúton is csak az élmény közösségi megosztásával foglalkoznak? Szakembereket kérdeztünk az élmény mibenlétéről.

„Az, hogy át tudjuk-e élni az élményeket, a személyiségünk jellegzetességeitől függ” – mondja Ivánovics Petra, a Soulwell pszichológiai rendelő klinikai szakpszichológusa. „Az élmények átélésének minőségében viszont mindenki tud fejlődni, hiszen az átélés intenzitását meghatározó koncentrációs képesség növelhető, a fókuszálási képesség javítható. Minél több élményben veszünk részt, annál könnyebben tanuljuk meg élvezni.” A személyiséget is gazdagabbá teszi, fejleszti, ha sok élményt élünk meg.

„Élmény lehet egy jó mozi, egy vidámpark, egy borkóstoló vagy a tankvezetés is” – mondja Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója, aki azt mondja: céljuk, hogy vásárlóik jó élményekkel gazdagodjanak, jól érezzék magukat. Oldalukra a GKI Digital felmérése szerint minden harmadik látogató azért érkezik, hogy izgalmas, különleges dolgokat próbálhasson ki. „Mindenkinek mást jelent az izgalom: nálunk a látogatók a saját komfortfokozatuknak megfelelően tudnak élményt választani: az adrenalinfüggők dobálhatnak baltákat akár sötétben is, de van siklóernyős és búvárkodós bónuszunk is” – mondja Kaprinay Zoltán.

A teljesíthető élmény a jó élmény

Természetesen a legtöbben ennél kisebb kihívásokat keresnek. Ők hajóznak, szabadulószobákból jutnak ki, de akár markolót vezetnek vagy élményautóznak. Ivánovics Petra pszichológus szerint az élmény nem feltétlen jelent kilépést a komfortzónából. Valódi élményt jelentenek a könnyen teljesíthető dolgok, amelyek semmiképp nem végződhetnek kudarccal. „A teljesíthető próbatétel hoz megelégedést, az örömöt ezzel élhetjük meg. Ha valaki jól el tud merülni egy élményben, még egy pohár bort is képes intenzívebben megélni. Fontos, hogy minden csatornán, minden érzékszervünkkel igyekezzünk befogadni az élményt: látással, hallással, tapintással, szaglással, ízleléssel, hiszen minél teljesebb módon tapasztaljuk meg az ingereket, azok sokkal jobban képesek minket megérinteni. Ennek szerteágazó jótékony hatása van mind a testre, mind a lélekre” – mondja a szakember. Az intenzív átélés a stresszt is garantáltan csökkenti, így ha az élmények részei mindennapjainknak, akkor ez védő tényező lehet a stresszbetegségekkel szemben is.

„A Bónusz Brigádon rengeteg olyan programot találunk, amelyek teljes odafigyelést kívánnak, ráadásul barátokkal, családdal együtt lehet átélni az eseményeket, jelen lenni a pillanatban” – mondja Kaprinay Zoltán. A több mint ezer élményt kínáló Bónusz Brigád legnépszerűbb élménye idén egy különleges moziélmény volt, csak idén 8 000 darabot adtak el belőle, de egy wellnessel egybekötött brunch-élmény is nagyon kedvelt volt, közel ezren keresték ezt a fajta kikapcsolódást. Míg az adrenalindúsabb élmények közül trambulinozásra és lövészetre vágytak a legtöbben, több mint 1 000 vásárló választotta ezeket a programokat.

Együtt még jobb

A közösségi élmény még megerősítőbb hatású a pszichológus szakember szerint. „Sokszorozó hatású, ha azokkal veszünk részt közös kalandban, akikhez egyébként is kapcsolódunk, ezáltal a kapcsolataink is megerősödnek. Mivel hasonló élményt élünk át együtt, még fokozottabb lesz a hatása, mert ha egy számunkra fontos ember örömét is látjuk, az extra örömfaktor” – mondja Ivánovics Petra, aki szerint a gyerekek különösen fogékonyak az elmélyülésre, ezért kell nekik már korán megmutatni, hogy érdemes belefeledkezni az alkotó folyamatba.

„A gyerekprogramok közül egy játszóházi program volt idén a legnépszerűbb, a kevésbé szokványos élmények közül sokan egy 5D mozira szavaztak. Fontosak számunkra a családi programok, mert szeretnénk, ha a közös élményeknek köszönhetően még erősebb egységekké kovácsolódnának a családok” – mondta a Bónusz Brigád alapítója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...