- Hirdetés -

Kiderült: jelszavak nélkül biztonságosabb a kibertér

|

A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll. A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert azonosítási módszer olcsó és egyszerű, ám egyúttal nagy támadási felületet is nyújt a kiberbűnözőknek: az adatlopási incidensek közel felénél ugyanis feltört hitelesítési adatokkal jutnak be a vállalatok rendszereibe. A Micro Focus szakértői szerint a vállalatoknak érdemes minél hamarabb bevezetniük a jelszómentes azonosítást, és emellett ajánlott egy dedikált hitelesítési keretrendszert igénybe venniük ahhoz, hogy egységesen tudják kezelni a régi és új típusú azonosítási technológiáikat.

Körülbelül harminc évvel ezelőtt merült fel először, hogy a jelszavak helyett más módszerre lenne szükség az azonosításhoz. Ám a vállalatok számára a jelszavas azonosítás egyszerű és költséghatékony megoldást jelent, ezért sok helyen még mindig ragaszkodnak hozzá.

Mindenkinek kihívás

A módszer azonban nem elég biztonságos, amint arra a legutóbbi Verizon Data Breach Report is rámutatott. A jelentés szerint az elmúlt időszakban az adatszivárgási incidensek 83 százalékánál kívülről érkezett a támadás, és az ilyen esetek 49 százalékánál a kiberbűnözők feltört hitelesítési adatok segítségével jutottak be a célpontok rendszereibe, további 12 százalékban pedig phishing támadással csalták ki a jelszavakat az áldozatokból. A vállalatok tisztában vannak vele, hogy az erős hitelesítés a biztonság alapja, ezért óriási összegeket költenek a kapcsolódó megoldásokra, ám a számok alapján ettől még nem csökken az adatlopási esetek száma.

A jelszó ráadásul nem csupán a vállalatok dolgát nehezíti meg, de a felhasználókét is, akik számos online fiókot használnak a munkájuk során és a magánéletükben egyaránt, a közösségi oldalaktól kezdve a felhőszolgáltatásokon és tartalomfogyasztási felületeken át egészen az e-kereskedelmi platformokig. Ezért sok esetben olyan jelszót választanak a különféle fiókokhoz, amit könnyen meg tudnak jegyezni. Ezeket azonban könnyebben fel is törik a kiberbűnözők, a túl sok és túl egyszerű jelszó tehát csak növeli a kockázatokat.

A jelszómentesség vágja át a gordiuszi csomót

Mindenképpen szükség van tehát egy hatékonyabb megoldásra. Ezért egyre inkább előtérbe kerülnek az úgynevezett jelszómentes megoldások. Valójában ezeknél is használnak jelszavakat, ám azokat nem a felhasználóknak kell begépelniük, hanem a szolgáltató tárolja magas szintű biztonság mellett. Ebben az esetben a mobiltelefon vagy egy fizikai biztonsági kulcs lehet a fő hitelesítési eszköz, amelyen a felhasználó az általa preferált azonosítási módszert alkalmazza, például egy PIN-kódot vagy ujjlenyomatot. Ennek megadása után már beléphet az adott webes szolgáltatásokba.

A fizikai biztonsági kulcs lehet egy egyszerű USB-eszköz, amelynél a hitelesítés megerősítéséhez csak érintésre van szükség, létezik azonban olyan is, amely beépített ujjlenyomat-olvasóval rendelkezik. Sokan kényelmesebbnek találják azonban a telefont, hiszen így nem kell egy további eszközre is vigyázniuk.

A nagyobb szolgáltatók már korábban is szorgalmazták ennek a módszernek a használatát, ám most újabb lökést ad a törekvésnek a jelszómentes azonosítást lehetővé tévő FIDO szabvány, amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. A Google, az Apple és a Microsoft hamarosan minden platformján kiterjeszti a FIDO támogatását, legyen szó mobilról, számítógépről vagy böngészőkről. (A Micro Focus megoldása, a NetIQ Advanced Authentication az elsők között kezdte el támogatni a szabványt 2014-ben.)

Bevezetés professzionális támogatással

A vállalatok nem tudnak azonban egyik pillanatról a másikra átállni az új módszerre, ezért sokaknak kihívást jelent az új megközelítés integrálása a saját, összetett infrastruktúráikba és annak összehangolása a meglévő hitelesítési megoldásaikkal, valamint a számos különféle hitelesítési technológia együttes felügyelete.

Ebben nyújt támogatást a NetIQ Advanced Authentication, amely lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy egyszerűen, egyetlen platformon keresztül felügyeljék az összes azonosítási eszközt és technológiát. Ez magában foglalja azokat a módszereket, amelyeket jelenleg használnak, valamint azokat is, amelyeket a jövőben terveznek bevezetni. A megoldásnak köszönhetően a vállalatok egységes szabályokat alkalmazhatnak minden azonosítási eljárásukra, ami elősegíti a biztonság növelését és a megfelelőségi előírások betartását. Emellett a termék úgy biztosítja a kibertérben jelentkező kockázatok értékelését és kezelését, hogy közben nem nehezíti meg a felhasználók dolgát bonyolult azonosítási metódusokkal. Ezáltal az üzleti folyamatokat is optimalizálja és a távolról dolgozó kollégák számára is garantálja a biztonságos munkavégzést, illetve a hatékony támogatást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...