- Hirdetés -

Kiderült, mennyi szabadidőt szeretnének a magyarok

|

- Hirdetés -

A dolgozó magyarok mindössze 18 százaléka tud rendszeresen, akár minden hétköznap is magára időt szakítani – derült ki a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola kutatásából. A többség az otthonában töltene el legszívesebben egy-két nyugodt órát, a szabadidő hiányának oka leginkább a házimunkában, a családtagokról való gondoskodásban és a munkahelyi teendőkben keresendő. A Kinley új márkakampányában ara biztatja fogyasztóit, hogy szakítsanak időt olyasmire is, ami igazán fontos nekik és boldoggá teszi őket. Dr. Belső Nóra pszichiáter úgy véli, az idővel való tudatos gazdálkodással, az időnk aktív eltöltésével lehetne javítani a helyzeten.

Felmérést végzett a Kinley márkatulajdonosa, a Coca-Cola a dolgozó magyarok körében arról, hogy mennyi szabadidővel rendelkeznek hétköznapokon, mennyire elégedettek az önmagukra fordítható idejük mennyiségével, és mivel töltik legszívesebben szabad pillanataikat.

Két óra énidő lenne az ideális a legtöbbünk számára

Bár a megkérdezettek 70 százalékának munkaideje általában 17 óráig befejeződik, a legtöbben így sem tudnak minden nap időt fordítani kedvteléseikre. A munka befejeztével a legtöbb válaszadót várja a házimunka (30 százalék), a családtagokról való gondoskodás (23 százalék), ami elviszi a nap hátralévő részét. A harmadik leggyakoribb akadály a hosszú munkaidő, ez a válaszadók 18 százalékát érinti.

A megkérdezettek fele egyáltalán nem elégedett azzal az időmennyiséggel, amit hétköznapokon magukra fordíthatnak. A legkevésbé a fiatalabb korosztály (18-29 évesek) elégedett a rendelkezésére álló szabadidővel: 43 százalék mondta, hogy van elég énideje, míg a legelégedettebbek ebből a szempontból az 51-60 évesek, akiknek 51 százaléka gondolja úgy, hogy elég időt tud magára szánni.

A válaszadók fele 1-2 óra szabadidővel lenne elégedett naponta, de közel ugyanennyien vannak, akik ennél is több énidőt tartanának ideálisnak.

Az énidő fontosságára hívja fel a figyelmet Dr. Belső Nóra pszichiáter is, aki elmondta: „Az ember mentális stabilitása és lelki jóléte szempontjából az idő az egyik legértékesebb kincs, amelyből az életünk során egyre kevesebb marad. Amennyiben nem fordítunk magunkra megfelelő mennyiségű és minőségű időt, az az egészségünk rovására megy, ami a munkánkra és a magánéletünkre is kihatással lehet. Számos kutatás igazolta már, hogy az ember munkával, házimunkával való túlterhelése és az időhiány frusztrációhoz, pszichológiai és pszichiátriai problémákhoz vezethet. Ennek megelőzését leginkább az önmagunkra fordított idő szolgálhatja.”

A szabadidőt leginkább otthon, filmnézéssel, tévézéssel szeretik tölteni a magyarok

A megkérdezettek 70 százaléka otthon szeret pihenni – minél idősebb a válaszadó, annál inkább igaz ez, de még a 18-29 éves korosztály esetében is 60 százalék azok aránya, akik nem mennek el hazulról, ha a szabadidejüket kell eltölteni.

Az első számú szórakozást minden korosztály esetében a film- vagy tévénézés jelenti: 40 százalékuk mondta, hogy a képernyő jelenti számára a legjobb kikapcsolódási tevékenységet.

Ezt követi a családdal (partnerrel, gyerekekkel) töltött idő (33 százalék), illetve a természetben való tartózkodás (29 százalék). Az olyan időtöltések, mint az olvasás, a barátokkal való találkozás vagy a sportolás csak ez után következnek.

Dr. Belső Nóra szerint a passzív időtöltés csak látszólag tűnik pihenésnek, valójában nem feltétlenül szolgálja a regenerálódást, a feltöltődést: “Az önmagunkra fordított idő, amelyet gyakran én-időnek hívunk, lehet aktív és passzív, attól függően, hogy mi az, ami a pillanatnyi szükségletünknek megfelel. Gyakran tapasztalom, hogy legtöbben otthon pihennek, tévézéssel, filmnézéssel, főzéssel próbálnak kikapcsolódni, ám ez nem feltétlenül szolgálja a mentális töltődést, fizikai regenerálódást. Gyakrabban kellene kilépnünk a megszokott környezetből, ami a mindennapi munkahelyi és otthoni rutin után felüdülést okozhat. Az újdonságok keresése, a barátokkal töltött idő, és a természetben eltöltött idő például igen fontosak a hétköznapi stressz és a kimerültség elkerülésének érdekében.”

Tartozol magadnak

A Kinley új kampányának szlogenje a „Tartozol magadnak”, amellyel a márka ugyancsak arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy a hétköznapok kötelességei, feladatlistái mellett mindenki próbáljon arra is időt szakítani, amitől jobban érzi magát.

„A márka új pozicionálása önmagunk előtérbe helyezésének fontosságát fejezi ki, míg a Kinley egy pillanatnyi kényeztetést hoz mindenkinek az életébe, aki könnyed esti kikapcsolódásra vágyik. A Kinley márkanagyköveteivel megalkotott alkoholmentes koktélokat is ajánl. A Signature Serves italsor bárki által könnyedén könnyen elkészíthető, és jó kiegészítője lehet az otthoni könnyed kikapcsolódásnak” – mondta Katerina Triskova, a Kinley magyarországi brand managere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....