- Hirdetés -

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

|

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók nagyjából 85 százaléka követ valamilyen speciális étrendet, háromnegyedük pedig legalább havonta 10 ezer forintot költ mentes, diétás termékekre. Ipsits Anita és Ipsits Gábor, a cég ügyvezetői az eredményeket értékelve arról beszéltek, az emberek kezdenek „felébredni”, és egyre fontosabbá válik, mit fogyasztunk.

Egyre több embert érintenek a különböző ételérzékenységek, allergiák, és bár a boltokban is érzékelhető, hogy nő az igény az allergénmentes termékek iránt, országos felmérés még soha nem készült arról, hogy az étkezéssel összefüggő érzékenységek hány gyermek és felnőtt életét nehezítik meg nap, mint nap.

A Szafi Products Kft. a hiánypótló kutatásában arra kereste a választ, hogy a lakosságot milyen mértékben érintik az étkezést befolyásoló betegségek, illetve, milyen – mentes - trendeket és szokásokat követnek.

A több, mint tízezer fő bevonásával készült felmérés beszédes adata, hogy a válaszadók több, mint 85 százaléka követett – a kitöltés pillanatában - valamilyen speciális étrendet. Az is kiderült a kérdőívből, hogy a glutén- és a laktózérzékenyek száma a legmagasabb, de nem elhanyagolható a fruktóz és a tojásfehérje érzékenység sem.

Ipsits Anita és Ipsits Gábor, a Szafi Products Kft. ügyvezetői a kutatás eredményeit részletezve elmondták, a válaszadók negyede - 27,6 százalékuk - a nagybevásárlás alkalmával szerzi be a mentes termékeket. A megkérdezettek közel fele (44,7 százalék) minden hónapban 10 és 25 ezer forint közötti összeget költ mentes, diétás termékekre.

A szabadszavas válaszok között a válaszadók legtöbbször az elérhetőséget (könnyen beszerezhető), a márka hitelességét, valamint a könnyű elkészíthetőséget adták meg” – mutatott rá Ipsits Gábor, hozzátéve, hogy az érintettek gyakran egyszerre több forrásból is tájékozódnak mentes étrendjükkel kapcsolatban: legtöbben a közösségi médiából, receptoldalakról és a gyártók oldalairól szereznek információt.

Attól, mert valami gluténmentes, még tele lehet cukorral

Sokan gondolhatják, hogy a „mentes” szó mögött valamilyen egészségre előnyös tulajdonsággal rendelkező élelmiszer áll. A gluténmentességet például – az információ hiánya miatt – sokan összekapcsolhatják az „egészségessel”. A kérdőív is rávilágított, hogy a gluténmentes jelző nagyon fontos azoknak, akik valamilyen ehhez kapcsolódó betegséggel küzdenek, azonban a glutén elhagyása még csak egy lépés a panaszmentes élethez és a hosszú távú egészséghez.

„Fontos hangsúlyozni, hogy a legtöbb gluténmentes termék összetevői között megtaláljuk a kukoricakeményítőt, kukoricalisztet, burgonyakeményítőt, és egyéb gyors felszívódási szénhidrátot. Emellett a szója is sokszor megjelenik, ami gyakori allergén. Kényelmi termékek gyártása során használnak továbbá sok esetben finomított cukrot, különböző tapadásgátló szereket, hogy a csomagolást könnyen lehessen gépesíteni, csomósodásgátlót és egyéb adalékanyagokat. A gluténmentes termékek piacán gyakoriak a rostszegény élelmiszerek, azonban kalóriatartalmuk, glikémiás indexük (milyen gyorsan szívódik fel a szervezetben) magas lehet. Ezért mindig nézzük meg az összetevőket és a tápértéket, mert igenis lehet találni olyan termékeket, amik a fentieket nem tartalmazzák.” – mutatott rá Ipsits Anita.

Példaként említette, hogy egy keksz nem attól „egészségesebb”, hogy gluténmentes, hiszen az csupán azt jelenti, hogy biztonsággal fogyasztható azoknak, akik valamilyen gluténhoz köthető betegséggel élnek. Mint mondta, a vásárlók ugyan egyre tudatosabbak, még mindig sokan bedőlnek a reklámfogásoknak. Probléma, hogy a különböző feltűnő jelölésekkel a kevésbé tájékozott fogyasztókat meg lehet vezetni, ezért mindenkinek azt javasolja, hogy mielőtt a kosárba tesz egy terméket, fordítsa meg és olvassa el az összetevők listáját.

Ipsits Anita szerint nehéz tisztán és jól táplálkozni, de a Szafi Products Kft. ezt a rést szeretné betömni a piacon, és a kutatás eredményei szerint jó úton is járnak efelé. A válaszadók többsége, 78,7 százalék számára ugyanis fontos, hogy magyar munkaerővel készült mentes terméket fogyasszon és márkahűnek vallja magát, közel háromnegyedük (73,7 százalék), pedig a kitöltés pillanatában már ismerte a Szafi termékeket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...