Kiderült, mi a menő az online vásárlóknál januárban

Az év eleji vásárlási trendeknek járt utána az eMAG a saját, illetve Marketplace kereskedők kínálatában elérhető termékek forgalmának elemzésével. Valószínűleg az újévi fogadalmakhoz kapcsolódik, hogy az okosórák, fitneszpántok, de a személymérlegek, testápoló eszközök eladásai január első három hetében is csaknem ugyanolyan erősek maradtak, mint december azonos időszakában.

Ezzel szemben az étrendkiegészítőkből több mint harmadával több fogyott az előző hónaphoz képest az eMAG-on, míg az egyebek mellett az arcmaszkokat, lázmérőket magában foglaló orvosi fogyóeszközök kategória rendelésszáma az influenzajárvány felfutásával párhuzamosan, több mint 75 százalékkal ugrott meg az idei év első heteiben.

A forgalmi adatok azt mutatják, hogy a vásárlók a január első hetében legnagyobb számban olyan termékeket rendeltek, amelyeket vélhetően valamilyen karácsonyra kapott eszközzel fognak használni - például fülhallgatót, gyorstöltőt. A legnagyobb eladott darabszámmal rendelkező termékkategóriák ebben az időszakban a következők voltak:

Fürdőszobától a konyháig feltöltik az otthoni készleteket

A fogyasztási cikkek közül január első heteiben a legtöbben nagy kiszerelésű mosogatógép-kapszulát rendeltek, de népszerűek voltak a mosószer-kapszulák és folyékony mosószerek, öblítők is. Ezen kívül az év elejével sokan rendeltek az eMAG-ról például mosogatógépekben használatos sót, kávégép tisztításához szükséges szereket, porszívófiltereket. Egy tipikus vásárló 4-6 ezer forintot költött ilyen termékekre, tízből közel nyolc vásárló a csomagautomatás átvételt preferálta, és közel 80 százalékban Genius logót viselő terméket választott.

A szépségápolási cikkek közül a speciális (például kifejezetten száraz bőrre való) tusfürdőket, szappanokat és bőrápoló krémeket keresték az év első heteiben a vásárlók. A hajápolási termékek közül ugyancsak az egyedi igényeket kiszolgáló (például hajhullás elleni) szereket, speciális samponokat, hajpakolásokat rendelték online az eMAG-tól.

Töltő és Bluetooth-fülhallgató: a legnépszerűbb mobilkiegészítők

Az elektronikai kiegészítők közül a legnagyobb számban mobiltelefonos kellékeket rendeltek januárban az eMAG vásárlói. E kategóriában a top termékek többségében gyorstöltést támogató töltőkábelek és töltőfejek, fülhallgatóadapterek és külső akkumulátorok. Egy tipikus vásárló 3-4 ezer forintot költött mobilkiegészítőkre, és kimagasló, 85 százalék feletti a csomagautomatás átvételi arányuk.

A számítógépes kiegészítők közül leginkább a 64-128 gigabájtos, vagy ennél is nagyobb tárkapacitású pendrive-okat és a gamer egereket keresték a vásárlók. A tévés kiegészítők körében pedig január első heteiben univerzális fali tartókonzolt, valamint különféle utángyártott, főleg Samsung, LG és Philips tévékkel használható távirányítókat rendeltek nagy számban az eMAG vásárlói. A januárban megrendelt tévés kiegészítők között szintén kimagasló, közel 85 százalékos volt a Genius előfizetéses hűségprogram keretében megvásárolható termékek aránya.

Az eMAG és Marketplace partnereinek januári eladási toplistája alapján a legtöbb hazai vásárló a true wireless kivitelű, azaz két különálló, fülbe helyezhető részegységből álló fülhallgatókat keresi: ezek közül a Xiaomi, a JBL gyártmányai, illetve az Apple AirPods 4-ese volt a legnépszerűbb. Egy tipikus eMAG vásárló ebben az időszakban 18-20 ezer forintért vásárolt fülhallgatót, a megvásárolt termékek közül pedig 87 százalék feletti volt a Genius logót viselő termékek aránya.

Idén a lakást és a kocsit is sokan rendbe rakhatják

Az év elején valószínűleg sokan határozták el, hogy felújítanak, megjavítanak valamit akár az otthonaikban, akár az autójukban, decemberhez képest ugyanis az építkezéshez kapcsolódó kiegészítők, autófelszerelések és autóalkatrészek eladott darabszáma egyaránt mintegy harmadával nőtt az eMAG-nál január első hetében.