- Hirdetés -

Kiderült, mi alapján választanak munkahelyet a fiatalok

|

A magyar fiatalok, más közép- és kelet-európai országok munkavállalóihoz hasonlóan vonzónak tartják a könyvelési és pénzügyi karriert – derül ki az ACCA kutatásból. A számviteli terület a tudás és készségek univerzitása miatt nagy rugalmasságot ígér a fiatalok számára. Szakmai ambícióik mellett az egyéni és a vállalati értékek összeegyeztethetőségét is szem előtt tartják – elvárva a vállalatoktól a társadalmi felelősségvállalást és a fenntartható működést.

Az „Úttörők: a Z generáció és a számvitel jövője” elnevezésű felmérést az ACCA májusban végezte el 9000, 18-25 év közötti fiatal részvételével. Magyarországról és Közép- és Kelet-Európából mintegy félszázan csatlakoztak. A kutatás feltárta ennek a generációnak a munkaválasztási szempontjait segítve a potenciális munkáltatókat a ’Z’ generáció megnyerésében.

Az eredmények szerint a közép- és kelet-európai országokban, köztük Magyarországon a válaszadók 62%-a vonzónak tartja a számviteli és pénzügyi karriert. A fiatal és ambiciózus szakemberek ezen generációja számára a terület globális jellege és a nemzetközi vállalatoknál való munkavégzés lehetősége szempontjából érdekes.

A már könyvelési területen dolgozó válaszadók csaknem fele (47%) különösen értékeli a hosszútávú karrierlehetőséget, 43%-uk pedig a széleskörű tudás és készségek megszerzésének, alkalmazásának és fejlesztésének lehetőségét.

A megkérdezett szakemberek felfogása nagyon hasonlít a ’Z’ generáció azon tagjaiéhoz, akik még nem dolgoznak a számvitel és a pénzügy területén, de fontolgatják, hogy ezt a karriert választják. A válaszadók 42%-a számára azért is vonzó ez a terület, mert lehetővé teszi, hogy zökkenőmentesen váltsanak karriert a különböző vállalatok között a gazdaság bármely szektorában. Az ágazatba való belépés oka még a külföldi vállalatoknál való elhelyezkedés lehetősége is, illetve sokan említették a munkahelyi biztonságot is.

Viera Kučerová, az ACCA Magyarország, Csehország és Szlovákia régiójának igazgatója elmondta: „A ’Z’ generáció nagyobb felelősségvállalást igényel a vállalatoktól, és magasabb elvárásokkal rendelkezik karrierje tekintetében, mint a korábbiak. Ennek köszönhetően határozottabban érik el kitűzött céljaikat. Közép- és kelet-európai tagjai nagyon magabiztosak: a felmérésben a válaszadók 83%-a mondta azt, hogy a karrierje gyors előrehaladása ambicionálja, 86%-uk pedig úgy nyilatkozott, hogy nagyra értékeli a kihívásokat, a felelős pozíciókat és a jó fizetést.”

A ’Z’ generációt a digitális technika iránti érdeklődés és hozzáértés is jellemzi, amely összekapcsolja szakmai- és magánéletüket. Ez az egyik oka annak, hogy a válaszadók 87%-a úgy gondolja, hogy gyorsan és rugalmasan alkalmazkodik az új környezethez, és úgy véli, hogy a technológia segítheti a pénzügyi szakembereket, hogy hozzáadott értéket adjanak szakmai tevékenységeikhez.

A fiatalok a vállalatoktól várják, hogy a változások mozgatórugói legyenek

A kutatás megerősítette, hogy a ’Z’ generáció fontosnak tartja a vállalati felelősségvállalást és nem elégedett a jelenlegi helyzettel. A közép- és kelet-európai válaszadók csupán 31%-a helyesli a vállalatok részvételét az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, amelyet ők maguk is nagyon fontosnak tartanak. A megkérdezettek mindössze 39%-a gondolja úgy, hogy a vállalatok megfelelően gondoskodnak alkalmazottaikról, és csak 30%-uk ért egyet azzal az állítással, miszerint a nagyvállalatok vezetése felelősségteljesen viselkedik és teljesíti azt, ami mellett elkötelezte magát.

A ’Z’ generáció 59%-a úgy véli, hogy a vállalatok felelősségteljes cselekedeteikkel pozitívan befolyásolhatják a társadalmi változásokat. Ezért tagjai azt várják, hogy a vállalatok váljanak ezeknek a változásoknak a mozgatórugóivá.

Viera Kučerová így foglalja össze a felmérés eredményeit: „Most egy olyan változási folyamat elején tartunk, amelyen a fiatal szakemberek segíthetnek a vállalatoknak sikeresen túljutni. A világ most nagyobb elszámoltathatóságot és átláthatóságot követel. Az üzlet mai mantrája egyszerű: minden célcsoport (alkalmazottak, ügyfelek, menedzsment, tulajdonosok, szabályozók stb.) fontos, nemcsak a részvényesek, ahogy ez korábban jellemző volt. Azaz: „érintettek, nem csak részvényesek”.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...