- Hirdetés -

Kiderült, miért szeretünk olvasni

|

Az olvasás több mint kikapcsolódás – derül ki a Bookline kutatásából. A válaszadók szerint az olvasás segíti a kikapcsolódást, és hozzájárul a választékosabb beszédmód elsajátításához.

A Bookline három éve indította el könyvklubját, ahol elkötelezett olvasók osztják meg nap mint nap egymással olvasási élményeiket, könyvajánlásaikat. A Facebookon működő közösség több mint 22 000 taggal bír. A Bookline ősszel indított kutatásában a Bookline Könyvklub tagok olvasási szokásait kérdezte.

A legfontosabb tanulság a kérdőív eredményeit összesítve, hogy a Könyvklub elkötelezett olvasóinak az olvasás bőven több mint a kikapcsolódás egyik formája, sokkal fontosabb számukra, hogy ez a tevékenység szemléletformáló hatással bír. A válaszadók kiemelkedően nagy százaléka voksolt arra, hogy az olvasás nemcsak a kikapcsolódást segíti, de hozzájárul ahhoz, hogy máshogy gondoljanak egy témára, segíti őket abban, hogy választékosabban fogalmazzák meg a gondolataikat, kreatívabbakká váljanak, sőt egy könyv által megfogalmazott gondolat akár párkapcsolati problémájukon is képes segíteni.

A kitöltők ugyancsak fele gondolja azt, hogy egy könyv hatására megváltozott a véleménye egy adott témával, problémával kapcsolatban, egy könyv miatt 47%-uk megpróbált változtatni viselkedésén és szokásain, 30%-uknak pedig egy könyvben olvasott tanulság vagy üzenet segített javítani baráti, családi kapcsolataikon, vagy akár párkapcsolatukon. Ugyancsak érdekes eredmény, hogy a válaszadók csaknem 40 százaléka érzi úgy, hogy a rendszeres olvasás hatására kreatívabb és hatékonyabb lett.

De milyen könyvek segítenek így kikapcsolódni a világból? A Bookline Könyvklub tagok leginkább szórakoztató irodalmi alkotást vesznek kézbe (64,2%), 28,6 százalékuk választ szépirodalmat, kisebb részük tényirodalmi írást (5,5%) vagy gyerek- és ifjúsági könyvet (1,1%). 70 százalékuk válaszolta azt, hogy az elmúlt egy évben került új tematika olvasmányai közé, közülük legtöbben az életrajzok, önéletrajzok (29,1%) iránt érdeklődtek, de hasonlóan népszerű újonnan választott műfaj a kortárs próza (23,6%), a pszichológia (24,2%), valamint a fantasy is (18,2%).

Az olvasási körülményekre is választ kaptunk, továbbra is a nyomtatott könyvek viszik a prímet, a kitöltők szinte kivétel nélkül nyomtatott formában fogyasztja az irodalmat, harmaduk olvas e-book-olvasón, 14 százalékuk okoseszközön, kis hányaduk hallgat (6%) hangoskönyvet. Mindezen kulturális tevékenységet leginkább este, és otthon végzik az olvasás szerelmesei.

A rendszeresen olvasó sokkal inkább a történet miatt dönt egy könyv mellett és kevésbé érdekli, hogy új vagy használt könyvben olvashatja azt. Csak negyedük az, aki elkötelezett új könyv hívő és 5%-uk aki inkább már mások által kiolvasott írásokat kedvel. Viszont az idők változnak, a válaszadók fele tervezi, hogy jövőre több használt könyvet fog vásárolni. A Könyvklub tagok fele szokta elajándékozni a már kiolvasott művet, amit legtöbben (78%) barátoknak vagy családtagoknak szoktak továbbadni, de a könyvcserepontokat (29,7%), az alapítványokat (14,2%) is figyelembe veszik.

Az olvasási szokásokon felül, a kérdőív a vásárlási szokásokra is rákérdezett, a válaszokból pedig látható, hogy a könyvklub tagjainak csaknem fele, 47,6 százalékuk, legfeljebb a 4-6000 forintért vásárol könyvet, kevesebben vannak azok, akik 6-8000 forintot (13,6), vagy ennél magasabb összeget (13,6) is szívesen kiadnak egy példányért, csaknem harmaduk (30,6) pedig a 4000 forintnál olcsóbb műveket keresi.

Az eredményekből egyértelműen látható, hogy az olvasás több mint egyszeri kikapcsolódás. Szemléletformáló hatása nem lehet kétséges, sőt a válaszadók az átélt élményt rendszeresen tovább is adják (93,7%), ezzel csábítva másokat is az olvasásra. Minezt erősíti, hogy a Bookline Könyvklub tagjainak több mint a fele vallotta be, ajánlása célba is ért, és annak hatására kezdték ismerősei elolvasni azt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...