- Hirdetés -

Azahriah mellett Balázs Klárit is szívesen hallgatják a fiatalok

|

Majdnem minden magyar fiatal hallgat zenét bizonyos időközönként, a kedvenc zenei műfajuk pedig a pop – derült ki a 16. BME Egyetemi Napok fesztiválkutatásából. Tízből kilenc válaszadót tesz boldoggá a magyar előadók zenéinek hallgatása, és a kitöltők közül szinte mindenkinek volt már jó koncertélménye. A kedvenc együttesek között szerepel a Carson Coma és a Bagossy Brothers Company, a legkedveltebb magyar férfi előadók élmezőnyében Azahriah és ByeAlex is ott van, a nőknél pedig Ajsa Luna és Paulina mellett Balázs Klári is népszerű ebben a korosztályban.

2023. szeptember 12. és 14. között a fővárosi Infoparkban rendezik meg Budapest legnagyobb hallgatói fesztiválját a 16. BME Egyetemi Napokat, a fesztiválszervezők kutatásukban ezúttal arra keresték a választ, hogy a 18 és 25 év közötti magyar fiatalokat mely zenei stílusok teszik boldoggá, kik azok a magyar előadók, akiknek szinte az összes koncertjükön hajlandók ott lenni, és fel tudnak töltődni a zenéjük által.

A több mint 500 fiatal által kitöltött online kérdőív eredményei rámutattak, hogy a fiatalok 99,81 százaléka hallgat zenét, és csupán 0,19 százaléka nem.

A válaszadók 84,7 százalékát kapcsolja ki a pop zene, minden második kitöltő (55,56 százalék) szereti a rapet. A fiatalok nagyjából ugyanolyan arányban (45-45 százalék) kedvelik az elektronikus zenét és a rockot, míg az R&B-t és a latin műfajt nagyjából a megkérdezettek harmada (33,72 és 29,31 százalék) szereti hallgatni.

A zenehallgatás ráadásul nemcsak arról szól a fiatalok számára, hogy otthon bekapcsolják kedvenc zenéiket, ugyanis a válaszadók közül szinte kivétel nélkül mindenkinek (99,81 százalék) volt már jó koncertélménye.

A kutatásban kapott válaszok alapján a fiatalok kedvenc együttesei a Carson Coma, a Bagossy Brothers Company, a Follow The Flow, a Halott Pénz, a BSW, illetve ByeAlex és a slepp. Változatos a mezőny a kedvenc magyar férfi előadókat illetően is, ahol a fiatalok szavazatai alapján az elsők között szerepel Azahriah, Beton Hofi, ByeAlex, Dzsúdló és Krúbi is.

Bár az év elején arról szóltak a hírek, hogy a magyar hallgatók kevésbé szeretik a női előadókat, a 16. BME Egyetemi Napok kutatása erre alaposan rácáfolt, ugyanis Ajsa Luna, Balázs Klári, Lábas Viki, Paulina, Rúzsa Magdi és Schoblocker Barbara mellett Tóth Andi is a legnépszerűbbek között kapott helyet a felmérésben. Azaz a 18 és 25 év közötti korosztály nemcsak hogy hallgat női énekeseket, el is ismerik a munkájukat.

A BME Egyetemi Napok sikerét az is bizonyítja, hogy a szervezők tudnak a resztvevők fejével gondolkodni, a kutatásban megnevezett kedvenc előadók széles palettája lép majd fel a rendezvényen. „Folyamatosan mérjük az elégedettséget, a hazai zenei piac résztvevőit és ezen előadók pozícióját a kedveltségi skálán. A kutatás eredménye a szakmai hozzáértésünket is igazolja, hiszen ismerjük a célközönségünket és az ő igényeiket. A vizsgálat során megnevezett kedvenc előadók közül már sokan bejelentésre kerültek, azonban tartogatunk még meglepetéseket úgy fellépői téren, mint különböző program elemek kapcsán. Azért azt elárulhatom, hogy idén nem csak jó zenével, de jó humorral is készülünk. A Dumaszínház három kiemelkedő humoristája, Ács Fruzsina, Szabó Balázs Máté és Hajdu Balázs személyében, akik fellépnek az idei rendezvényen. Egyébként őket is a BME Egyetemi Napok közössége választotta, egy online szavazás keretében.” – osztotta meg velünk, Orbán Balázs a BME Egyetemi Napok főszervezője.

Majd hozzá tette, hogy a garantált jó hangulatot idén akár stílusos fesztivál merch termékekben is át lehet élni, hiszen kijött az új kollekció, melyet a bmeshop.hu oldalon tudnak elérni az érdeklődők. Illetve, hogy érdemes a fesztivál csatornáit követni, hiszen rengeteg meglepetést tartogat még a rendezvény.

Fotó: BME Egyetemi Napok

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...