- Hirdetés -

Kiélezett harc a nézők figyelméért – interjú dr. Tóth Csabával

|

A két legfontosabb kihívás a hazai televíziós piacon, hogy a reklám- és a terjesztési bevételek is inflációkövető módon emelkedjenek – mutatott rá dr. Tóth Csaba a lapunknak adott interjúban. A MEME közelmúltban újraválasztott elnöke beszélt arról, hogy milyen tervekkel vág neki a következő két évnek és elárulta azt is, hogy mekkora volt tavaly az ágazat bevétele.

- A közelmúltban újabb két évre a MEME elnökévé választottak. Miért döntöttél úgy, hogy ismét elfogadod a megbízást?

- Igaz, hogy két éve töltöm be a MEME elnöki pozícióját, de már előtte sem volt ismeretlen számomra a működése, a struktúrája, a céljai, hiszen az AMC Networks jogi igazgatójaként gyakran én képviseltem a cégünket a szervezet programjain. Nagyon jólesett az az egységes bizalom, ami megnyilvánult a tagok részéről akkor, amikor két éve felkértek az elnöki pozícióra. Igyekeztem élni ezzel a bizalommal, bizonyítani és megszolgálni azt. Most is egyhangú felkérést kaptam a folytatásra, részben ez motivált arra, hogy elvállaljam a feladatot, illetve az is, hogy úgy érzem, sikeres két évet zártunk. Közben persze van egy sor feladat, aminek a megvalósítása folyamatban van, ezeket szeretném sikeresen befejezni, valamint a további céljainkat teljesíteni.

- Mi jelentette a legnagyobb kihívást az elmúlt években a MEME, illetve a hazai televíziós szakma számára?

- Nagyon fontos kérdés a nézői szokások átalakulása, az, hogy itthon és világszerte is a figyelmük egyre inkább megoszlik a televízió és az egyéb audiovizuális platformok között. Ez azt is eredményezte, hogy némileg csökken a televíziózásra fordított idő, és nem vitás, hogy reagálni kell erre a kihívásra. A televíziós szakma számára a legfontosabb cél, hogy a fő bevételi forrásainkat megtartsuk, és akár növelni is tudjuk. Ezért a két legfontosabb kihívás szerintem az, hogy a reklám- és a terjesztési bevételek is legalább inflációkövető módon emelkedjenek az elkövetkező években.

- Hogyan alakult tavaly a hazai televíziós szektorban a hirdetési költés?

- A televíziós reklámpiac a 2022-es 74 milliárd forintról tavaly 81,17 milliárdra nőtt. Ez önmagában nem hangzik rosszul, viszont ha hozzátesszük, hogy ez mindössze 8,5 százalékos bővülésnek felel meg, miközben az infláció mértéke 17 százalék volt tavaly Magyarországon, akkor látszik, hogy reálértékben csökkent a piac.

- Tavaly év végére teljesen telített lett a hazai televíziós reklámpiac, nem volt szabadon értékesíthető reklámidő, amire a tévétársaságok a hirdetések árának emelésével reagáltak. Hogyan kezelte a helyzetet a piac, számíthatunk-e az idén további drágulásra a reklámok kapcsán?

- A televíziós reklámpiac továbbra is bővül nominálisan, és bár most nincs túltelítettség, a hirdetők aktívak, mindenki meg tudja tölteni a reklámszpothelyeket. Úgy gondolom, hogy a tavaly év végi helyzetre konstruktívan reagáltak a televíziók és a sales house-ok is. Bízunk benne, hogy tartós növekedés jön, és minden évben jelentősen, az inflációt meghaladó mértékben növekednek a reklámbevételek. A MEME-nél úgy érzékeljük, hogy a hirdetőknek van pénzük a tévés reklámokra, és arról sem szabad megfeledkezni, hogy még mindig a televíziós reklám hatékonysága a legnagyobb, a hirdetések végignézésében és a márkaüzenetek fogyasztókban való rögzülésében is hatékonyabb a tévé, mint a digitális platformok.

- Hogyan látod, a következő két évben mi jelenti a legnagyobb kihívást a hazai televíziós szakma számára?

- A nézői figyelemért vívott harcot kell a legfontosabbnak tartani, és ezzel összefüggésben nagyon fontos lesz számunkra, hogy megfelelő mértékben nőnek-e majd a terjesztési és a hirdetési bevételek annak érdekében, hogy még frissebb, izgalmasabb, látványosabb tartalom kerüljön képernyőre. Fontos elmondani azt is, hogy hatalmas mértékben megemelkedtek a gyártási költségeink az utóbbi években nemcsak az infláció, hanem egyéb okok miatt is, és ezt a drágulást messze nem kompenzálja a bevételek növekedése. Teljesen más helyzetben vannak a tévétársaságok, amikor szakemberre van szükségük, mint a más profitrátájú iparágak szereplői, nem biztos, hogy meg tudják engedni magunknak, hogy olyan fizetést kínáljanak, amit talán elvárnak a fiatal tehetségek. Most úgy látjuk, hogy leginkább a műszaki, stúdiós szakemberekből van jelentős hiány.

 

Kalocsai Zoltán

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...