- Hirdetés -

Kihagyták a ziccert a kereskedők

|

Bár hetek óta a labdarúgó világbajnokság az egyik leggyakoribb téma a sajtóban, a beszélgetésekben és a közösségi médiában, az eseményt övező figyelmet és a benne rejlő marketing lehetőséget csak viszonylag kevés hazai kereskedő használta ki egy friss kutatás szerint. A Kereskedelmi Marketing Trendek Kft. kutatása szerint mindössze minden 10. cég építi az éppen aktuális kampányát a focira.

A cég kutatásában 131 vállalat képviselőjét, jellemzően vezetőjét, marketingesét faggatták. Az idei focis világbajnokságra mindössze a cégek 12 százaléka készült valamilyen akcióval, vagy legalább social media posztokkal. Érdekes, hogy akik azt válaszolták, hogy nem foglalkoznak a vébével, még közülük is majdnem minden harmadik gondolja úgy, hogy növelhető a cég bevétele egy-egy ilyen tematikus kampánnyal, vagy akcióval. Hogy akkor mégis miért nem húztak fel legalább a közösségi médiában egy egyszerűbb kampányt erre? Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing Trendek Kft ügyvezetője szerint “a válaszokból is kiderült, hogy egyszerűen azért, mert nem volt rá idejük, nem jutott eszükbe, vagyis nem kapcsoltak időben.”

Azok többsége viszont, akiket megihletett a vébé, valójában inkább csak figyelemfelkeltésre használta a focit. Tippelős játékokat indítottak Facebook-on, vagy egyéb más futballra utaló posztokkal készültek, esetleg ajándékcsomagot állítottak össze. A kutatásból az is kiderült, hogy azért érdemes volt ilyen kampányokat futtatni: aki ugyanis belevágott, azok több mint 40 százaléka bevételnövekedést tapasztalt.

És nem feltétlenül csak a sörmárkák taroltak! Autóablak-légterelő gyártótól, fordítóirodán keresztül, numizmatikusig a legkülönfélébb területeken éltek ezzel a lehetőséggel. Az utóbbi például focivébés érméket gyártott. “Az ügyes kereskedők legalább egy kampánnyal (akár csak a közösségi médiában) azért rá tudtak erre ülni, hiszen az emberek mégiscsak jobban rákapnak most erre a témára” – magyarázza Jagodics Rita. Ha a jellemző focivébés hashtag-eket nézzük, akkor is láthatjuk, hogy a legváltozatosabb területeken nyúltak a témához: telefontartozékokat, gyerekjátékokat, lámpákat próbáltak eladni a focival.

Azok többsége, akik“nem ültek fel a vébére”, egyszerűen azért tettek így, mert úgy vélték, hogy a termékükhöz semmilyen formán nem kapcsolódik ez a torna. “Előfordultak a válaszadók között olyanok is, akik nem gondoltak rá eddig, de megköszönték az ötletet és a jövőben igyekeznek odafigyelni az ilyen világeseményekkel kapcsolatos lehetőségekre és kommunikációra is”

Érdekesség, hogy a válaszadó cégképviselők 88 százaléka mondta azt, hogy a cége nem készít focit meglovagoló kampányt, több mint 90 százalékuk szerint nincs befolyással a vébé a céges marketingre, mégis majdnem 60 százalékuk mondta azt, hogy ő maga azért követi a világbajnokságot.

Ugyanez a szám igaz általában véve a lakosságra is. A kutatás szerint 10-ből 6 honfitársunk odatapad a képernyőre, ha megy a foci. 55 százalék otthon szurkol. Bár azt gondolhatnánk, hogy ilyenkor rogyásig vannak a kocsmák a focit követő baráti társaságok miatt, de a válaszadóknak mindössze csak 2 százaléka nézi kocsmában a meccseket és csupán 5 százalék a barátaival.

A kutatás alapján úgy tűnik, hogy fegyelmezett focirajongó a magyar: a válaszadók 83 százaléka nem vásárol többet a vébé miatt. Minden tizedik magyar viszont több sört vesz, amíg megy a világbajnokság, 5 százalék pedig rágcsálnivalóból halmoz fel többet otthonra a gólvadászat idejére.

“Elmondható még, hogy a focivébé idején is működik a csordaszellem. Azaz mi magunk is könnyen érezhetjük úgy, hogy sikk nézni a focit, hiszen olyan sokan követik, nekünk is tudnunk kell róla, nekünk is be kell tudnunk kapcsolódni a társadalmi eseményekbe. Ezért figyelünk fel vásárlásnál is könnyebben a vébére” – magyarázza Jagodics Rita. Akár csak az ünnepek alatt, így most is egyszerűbb és hatékonyabb a vásárlók figyelmét irányítani. Mondhatni a nyár karácsonya a focivébé a kereskedők számára…

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...