- Hirdetés -

Kimagasló árbevétel a Szerencsejáték Zrt-nél

|

A Szerencsejáték Zrt. 542,6 milliárd forint árbevételt és több mint 27,5 milliárd forint adózott eredményt ért el 2019-ben, EBITDA mutatója pedig 35,5 milliárd forintra növekedett. A nemzeti szerencsejáték-szervező 114,4 milliárd forinttal járult hozzá a közösségi kiadások finanszírozásához, különböző adók, járulékok, díjak, osztalék formájában. A számsorsjáték szegmens közel 10%-os növekedése kiemelkedő jelentőségű a stagnáló európai piaccal összehasonlításban, és jóval meghaladja az előző évek növekedési ütemét is. A vállalat 2020-as évi várható árbevétele a koronavírus-járvány negatív hatásai ellenére is elérheti a tavalyi évet.

A Szerencsejáték Zrt. a mai napon nyilvánosságra hozta a 2019. évi beszámolóját. A kedvező makrogazdasági adatok és a lakosság szabadon elkölthető jövedelmének pozitív alakulása támogatóan hatott a szerencsejáték keresletre. A nemzeti lottótársaság jelentős működési hatékonyság növelő intézkedéseket, digitális csatorna-, és termékfejlesztéseket vezetett be a tavalyi év folyamán, amelynek következtében 10 százalékot meghaladó árbevétel növekedést ért el a vállalat.

A legrégebbi termékcsaládnak számító számsorsjátékok értékesítése 131,4 milliárd forinttal zárt, amely a 2018-as évnél 9,7%-kal magasabb. Ebben különösen az Ötöslottó, a Hatoslottó és a Joker tavalyi év tavaszán és év végén tapasztalható jelentős főnyeremény halmozódásának, valamint a Szerencse Hetek különsorsolásos akcióknak volt nagy szerepe. A közel kétszámjegyű növekedés különösen az elmúlt években stagnáló európai piaccal való összehasonlításban kiemelkedő.

A sportfogadási játékok ugyancsak kiugró eredményeket produkáltak, hiszen a termékcsoport annak ellenére tudott 10,4%-kal, 255 milliárd forintra bővülni, hogy a tavalyi év során nem került sor sportfogadási szempontból kiemelkedő labdarúgó világeseményre. A társaság folyamatosan bővítette a fogadható piacokat és sportágakat, valamint tovább fejlesztette a támogató szolgáltatásokat (pl. live video streaming, élő fogadások, TippmixRadar applikáció, tippmix.hu weboldal) is. A földi értékesítő hálózatban játszható Tippmix esetében 9,2%-os (179,4 milliárd forintos árbevétel), az online elérhető Tippmixpro esetében 13,9%-os (74,1 milliárd forintos árbevétel) növekedés figyelhető meg, így a játékcsoport árbevételi részaránya továbbra is jelentős, a teljes forgalomból 47,1%-os arányt tesz ki.

A sportfogadási játékoknál a sorsjegyekből származó árbevétel bővült még nagyobb mértékben, hiszen ez a szegmens a tavalyi évnél 11,9%-kal magasabb, 125,3 milliárd forintos bevételi számokat hozott. Ennek döntő oka, hogy a különböző árkategóriában az állandó sorsjegyek mellett folyamatosan megújuló termékkínálattal találkozhattak a játékosok. 2019-ben hat alkalommal jelent meg új sorsjegy vagy sorsjegy-család.

A társaság összességében 114,4 milliárd forinttal, azaz árbevételének ötödével járult hozzá a közösségi kiadások finanszírozásához, különböző adók, járulékok, díjak, osztalék formájában 2019-ben, mely arányaiban az európai lottótársaságok trendjébe illeszkedik.

„A tavalyi év során leraktuk hosszú távú működésünk alapjait annak érdekében, hogy a szerencsejáték piacban rejlő lehetőségeket minél teljesebben kiaknázzuk. Az eredmények mögött több olyan döntés áll, amely jelentős változást eredményezett a cég működésében. 2019 júniusától új szervezettel kezdtük meg működésünket, amely sikeresen felkészítheti a nemzeti lottótársaságot az előttünk álló évek üzleti kihívásaira. Hatékonyabb és versenyképesebb értékesítés szervezési modellre tértünk át, egy irányítás alá vonva a földi és digitális hálózati folyamatokat, összehangolt tervezéssel. Részben beértek, illetve megindultak azok a fejlesztéseink, amelyek alapvetően alakítják át a játékosélményt, sikeresen felvéve a versenyt a hazánkban engedély nélkül működő globális online sportfogadási szereplőkkel.

A 2020-as évben terveink szerint ellensúlyozzuk a koronavírus-járvány negatív hatásait és a tavalyi évet meghaladó bevételt érünk el idén is. Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a járványra értékesítés ösztönzéssel és fejlesztésekkel válaszoltunk; kiemelném játékosaink digitális csatornák felé való terelését, hálózatvédelmi és fejlesztési akcióterv elindítását 2100 partnerünk részére és új online játékaink fejlesztését. E-sportokra már augusztus óta lehet fogadni, míg az online sorsjegy ősszel, a virtuális sportjátékfogadás pedig várhatóan 2021 elején jelenhet meg a kínálatban” – fogalmazott dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója.

A Szerencsejáték Zrt. társadalmi felelősségvállalási tevékenységnek középpontjában a felelős játékszervezés áll. Olyan tudatos, a törvényi kötelezettségen is túlmutató működés ez, amellyel – annak ellenére, hogy játékai nem a veszélyes, függőség szempontjából kockázatos kategóriába tartoznak – a nemzeti lottótársaság igyekszik megóvni játékosait a túlzásba vitt szerencsejáték káros következményeitől és a felnövekvő új generációt a függőség kialakulásától. Felelősséget visel a környezet iránt, gondoskodik a játékosainak védelméről, tisztességes magatartást tanúsít munkavállalóival szemben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...