- Hirdetés -

Kisvállalkozások digitális átállását segíti a Visa

|

- Hirdetés -

Nagy lépésekkel halad a Visa a Covid-19 világjárványt követő gazdaság-helyreállítási folyamat részeként vállalt célkitűzésének teljesítése felé. A vállalat Európa-szerte nyolcmillió kisvállalkozásnak nyújt segítséget a digitális kereskedelemre való felkészüléshez, valamint előnyeinek kiaknázásához.

A Visa ismertette, hogy Európa-szerte már több mint 100 partner csatlakozott a „Számít, hogy hol vásárolsz” kezdeményezéséhez, amelynek célja, hogy segítse a kisvállalkozások tulajdonosait a digitális képességek kialakításában, és helyi közösségeik további kiszolgálásában.

A 2020 nyarán indított program során eddig már több mint kétmillió európai kisvállalkozás részesült támogatásban. A bejelentés hatalmas mérföldkövet jelent a Visa vállalásának teljesítése során, mely szerint Európában nyolcmillió – globálisan pedig 50 millió – kis- és középvállalkozás (KKV) számára nyújt segítséget az online térbe lépéshez, az új feltételekhez való alkalmazkodáshoz, és a vállalkozások jövőképes átalakításához.

A Covid-19 világjárvány továbbra is súlyos nehézségeket ró a kisvállalkozásokra Európa-szerte. A Visa kutatása feltárta, hogy a kisvállalkozások 65%-a aggódik vállalkozása jövője miatt. Mivel sokuknak szigorú korlátozások és lezárások közepette kell működniük, egyre több kisvállalkozás helyezi át a tevékenységét az online térbe és biztosít digitális fizetési lehetőséget. A Visa adatai szerint több mint tíz európai ország 20%-os növekedést tapasztalt az online vásárlások számában, és ma már tízből nyolc tranzakció érintésmentes.

Hemlata Narasimhan, a Visa Kereskedői értékesítés és Bankkártyelfogadás részlegének Európáért felelős szenior alelnöke elmondta: „A kisvállalkozások kulcsfontosságú szerepet töltenek be közösségeinkben, és a Covid-19 világjárvány következtében még mindig sokuknak kell kihívást jelentő körülmények között működniük. Számunkra folyamatos inspirációt jelent az az innovatív és vállalkozó szellem, amelyet e vállalkozások tulajdonosai tanúsítanak, ahogyan tevékenységüket az új körülményekhez igazítják, hogy továbbra is kiszolgálhassák vásárlóikat.

Büszkék vagyunk arra, hogy több mint kétmillió kisvállalkozás élhetett a partnereinkkel közös kezdeményezéseink előnyeivel. Elkötelezetten folytatjuk együttműködésünket ügyfeleinkkel és partnereinkkel a gazdaság helyreállításában, lehetővé téve, hogy a kisvállalkozások továbbra is központi szerepet tölthessenek be közösségeinkben.”

Mióta bejelentette, hogy kötelezettségvállalása keretében nyolcmillió európai kisvállalkozásnak nyújt támogatást a digitális átállásban, a Visa számos bankkal, kormányzattal, kereskedelmi platformmal és technológiai partnerrel lépett szövetségre a kisvállalkozások digitális képességeinek fejlesztése céljából. A legfontosabb kezdeményezések a következők:

Együttműködések a köz- és a magánszféra között: Csehországban, Lengyelországban és Szlovákiában a Visa együttműködik a kormánnyal annak érdekében, hogy a kisvállalkozások az első 12 hónapban ingyenesen férhessenek hozzá az érintésmentes elfogadóterminálokhoz és szoftverekhez. 29 ország kormánya rendelte el a kontaktmentes fizetés felső határának megemelését, hogy megkönnyítsék a vásárlók számára a terminál érintését nem igénylő fizetést.

Új elfogadási technológia: A Visa „Tap-to-Phone” technológiája, amely a mobil eszközöket fizetési terminállá alakítja, több ezer kisvállalkozónak nyújt segítséget a digitális fizetések elfogadásában Csehországban, Olaszországban, Lengyelországban, Romániában, Szlovákiában, Törökországban, Ukrajnában és az Egyesült Királyságban.

Új online eszközök: Elindítani egy vállalkozást az online térben ijesztő feladatnak tűnhet. A Visa online platformokkal és digitális piacterekkel dolgozik együtt annak elősegítése érdekében, hogy a kis üzletek minimális költséggel és fáradsággal teremthessék meg internetes jelenlétüket. Már több európai országban is indultak ilyen programok, amelyek helyi vállalkozások ezrei számára nyújtanak támogatást. A Visa emellett kibővítette Practical Business Skills platformját is. Ez egy globális digitális felület, amely ingyenes oktatóanyagok biztosításával segíti a kis- és mikrovállalkozások tulajdonosait abban, hogy jól megalapozott döntések mentén fejleszthessék vállalkozásukat a digitális átállás révén.

Új banki eszközök: A kis cégek is a digitális banki eszközöket részesítik előnyben pénzügyeik kezeléséhez ebben a vállalkozásuk számára kritikus időszakban. Európai bankokkal és fintech cégekkel együttműködve a Visa több mint 30 új üzletikártya-programot kínál a kisvállalatok számára, melyek segítségével hatékonyabban kezelhetik cash flow-jukat és beszerzéseiket, miközben innovatív, új üzleti banki eszközökhöz kapnak hozzáférést.

Közösségi szerepvállalás: A Visa széles körben terjeszti „Számít, hogy hol vásárolsz” kampányát, melynek keretében arra hívja fel a fogyasztókat, hogy vásároljanak helyi termékeket, és támogassák a közösségükben működő kisvállalkozásokat. Több országban indult lokális kampány a helyi üzletek támogatásának ösztönzésére, például a Champion Green (Írországban), a Smart SME (Törökországban) és a Fiver Fest (az Egyesült Királyságban).

Eddig már több mint 100 program indult az iparági partnerek, többek között az Alpha Bank, az Akbank, az Axerve, a Banca Sella, a Banco Santander, a BeeDigital, a CEC Bank, a Co-Operative bank, a Clickandcollection.com, a Fiserv, a Fruugo, az iCard- myPOS, az Israel Credit Cards, a Juni, a National Bank of Greece, a Tyl by NatWest, a Nexi, az Orderbird, az Oma Savings Bank Plc, az OTP Mobil, a Payplug, a Piraeus Bank, a ShopAppy.com, a Shopify, a Viva Wallet és a WorldLine támogatásával. E kezdeményezéseknek köszönhetően több mint kétmillió kisvállalkozás juthatott hozzá olyan eszközökhöz, lehetőségekhez és erőforrásokhoz, amelyek segítenek nekik az új körülményekhez való alkalmazkodásban, az online kereskedésben és a fogyasztók digitális fizetések iránti igényének kielégítésében.

Magyarországon a Visa és az OTP Mobil közös kezdeményezése abban segíti a vállalkozásokat, hogy a SimpleBusiness-t, mint gyors, érintésmentes és költséghatékony fizetési megoldást kínálhassák az ügyfeleiknek. A Visa támogatásával az OTP Mobil csaknem 50% díjkedvezményt biztosít a csatlakozáskor és az azt követő első hónapokban. A 2021. március 31-ig tartó promócióban az egyszeri belépési díjat 19 000 forintról 9 900 forintra csökkentették, a tranzakciós jutalékot pedig 0,99-ről 0,49 százalékra mérsékelték. Az utóbbi kedvezmény az új belépők mellett a korábban szerződött ügyfelekre is érvényes. Nincs havi díj vagy forgalmi elvárás, bárki csatlakozhat, aki innovatív megoldást kínáló digitális fizetési alternatívát kíván biztosítani ügyfeleinek.

„Az, hogy hol vásárolunk, most fontosabb, mint valaha bármikor. A kisvállalkozások adják a helyi gazdaság gerincét – munkahelyeket teremtenek, előmozdítják az innovációt, és a jövedelmet a helyi közösségeknél tartják. A Visa elkötelezetten támogatja magyarországi ügyfeleit, a kibocsátó, illetve elfogadó bankokat abban, hogy a kereskedők és a vásárlók számára innovatív, megbízható és biztonságos fizetési megoldásokat tegyenek elérhetővé” – mondta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

Mivel Európában számos ország további korlátozások életbe léptetésével kezdte meg a 2021-es évet, a Visa hálózatához fordul segítségért, és minél több partnerét arra kéri, hogy álljon a kisvállalkozások támogatását célzó kezdeményezései mellé, hogy több millió kisvállalkozás állhasson át a digitális működésre a helyreállítás e kritikusan fontos időszakában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA