A kisvállalkozások támogatását célzó hosszú távú elkötelezettségének részeként a Visa Inc. egy egész Európára kiterjedő kezdeményezést hirdetett meg annak érdekében, hogy digitálisan elérhetővé tegyen nyolcmillió kisvállalkozást, valamint az azok által kiszolgált közösségeket támogassa a Covid-19 világjárványt követő helyreállítási folyamatban. Globálisan a Visa elkötelezett abban, hogy további 50 millió kis- és mikrovállalkozást tegyen digitálisan elérhetővé a gazdasági élénkítés során.
A kisvállalkozások létfontosságú szerepet fognak betölteni a közösségek felépülésében egész Európában – a régió GDP-jének több mint felét, valamint foglalkoztatásának kétharmadát jelentik. A legfrissebb tanulmányok azt mutatják, hogy a Covid-19 különösen súlyosan érintette a személyi szolgáltatásokkal, vendéglátással, illetve kiskereskedelemmel foglalkozó kisvállalkozásokat.
Sokaknak kihívást jelenthet az üzlet fellendüléséhez vezető út, hiszen a Visa friss adatai szerint jelentős változás történt a fogyasztói magatartásban: az online vásárlások legalább 25%-kal nőttek egyes európai országokban. Ráadásul elmondható, hogy az európaiak már az érintéses fizetési módokat preferálják, hiszen a bolti vásárlások során háromból kétszer vásárolnak érintéses kártyákkal vagy mobiltelefonokkal.
A változó környezethez való alkalmazkodás prioritás lesz a kisvállalkozások tulajdonosai számára. A Visa kutatásai azonban azt mutatták, hogy Európában kettőből kevesebb mint egy vállalkozás képes jelenleg online fizetést elfogadni. Pénzügyi intézményi, technológiai és közösségi partnerei hálózatának felhasználásával a Visa célja, hogy segítse a kisvállalkozásokat átállni, digitális lehetőségeiket kiépíteni, valamint eleget tenni a fogyasztók készpénz nélküli fizetések iránti igényének – mind online, mind az üzletekben.
„Az, hogy hol vásárolunk, most fontosabb, mint valaha. A kisvállalkozások adják a helyi gazdaság gerincét – munkahelyeket teremtenek, előmozdítják az innovációt és a jövedelmet a helyi közösségeknél tartják. Túlélésük kulcsfontosságú ahhoz, hogy gazdaságaink hogyan épülnek fel a jelenlegi válságból.” – mondta Charlotte Hogg, a Visa európai ügyvezető igazgatója. „Hogy a szükséges támogatás biztosan eljusson hozzájuk, kisebb és nagyobb partnereinket kértük fel, hogy olyan eszközöket, erőforrásokat és szakértelmet nyújtsunk számukra, amelyek segítenek a kisvállalkozásoknak a jövőhöz való alkalmazkodásban és fejlődésben.”
A Visa „Számít, hogy hol vásárolsz” kezdeményezését a AIB Merchant Services, a Barclays, a Bambora, a BBVA, a CaixaBank, a Deliveroo, a DownYourHighStreet.com, az eBay, az Elavon, a Fiserv, az Ingenico Group, az iZettle, a Lloyds Bank Cardnet, az Orderbird, a Nebenan, a Nexi, a PaySME, a SafeCharge, a ShopAppy.com, a Shopify és a SumUp támogatja, és a támogatók köre várhatóan bővülni fog. A kezdeményezés ötvözi a Visa digitális kereskedelemmel kapcsolatos tapasztalatait ügyfelei és partnerei képességeivel, hogy így biztosítsanak segítséget az európai kisvállalkozói közösség számára.
„A Shopify-nál arra törekszünk, hogy megszüntessük azokat a korlátokat, amelyek az online üzletet indító vállalkozók előtt állnak, és segítsük a kisvállalkozásokat a továbblépésben” – mondta Roman Rochel, a Shopify EMEA vezetője. „A jelenlegi világjárvány során az láthattuk, hogy mind a vállalkozások, mind az ügyfelek még nagyobb számban használják az internetet – kezdve azokkal emberekkel, akik inkább helyben vásárolnak, azokig a tradicionális vállalkozásokig, amelyek most először lépnek online térbe. Együtt, olyan partnerekkel, mint a Visa, arra törekszünk, hogy az online átmenet a lehető legzökkenőmentesebb legyen.”
A „Számít, hogy hol vásárolsz” kezdeményezés három, az európai közösségek gazdasági fellendülése szempontjából kritikus jelentőségű stratégiai területen nyújt támogatást:
Lehetővé tenni, hogy a kkv-k az interneten is jelen legyenek: Minden második fogyasztó többet vásárol online, mint a világjárvány előtt. Az idejüket szorosan beosztó kisvállalkozások számára költséges és ijesztő folyamat lehet az, hogy üzletüket online is működtessék. Ezért dolgozik együtt a Visa partnereivel annak érdekében, hogy a szükséges eszközök, források és tanácsok biztosításával segítse a kisvállalkozásokat minél gyorsabban digitális jelenlétet építeni.
Elősegíteni, hogy a kisvállalkozások éljenek a digitális fizetések előnyeivel: A Covid-19 felgyorsította annak szükségességét, hogy a kisvállalkozások tulajdonosai biztonságos és kényelmes fizetési módot kínáljanak a fogyasztóknak. A Visa számos partnerrel együttműködve azon dolgozik, hogy növelje azoknak a helyeknek a számát, ahol a fogyasztók kártyával vagy mobiltelefonnal fizethetnek, és vállalja, hogy nyolcmillió kisvállalkozásnak segít abban, hogy bekapcsolódjon a digitális kereskedelembe és annak köszönhetően növekedjen.
Ösztönözni a fogyasztókat a kisvállalkozások támogatására: A kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók értékelik a helyi és független vállalkozásokat, és lehetőség szerint szeretnék is támogatni azokat. Ahogy az üzleti vállalkozások Európa-szerte újból megnyílnak, a Visa számos kezdeményezést indított annak érdekében, hogy ösztönözze a fogyasztókat a „helyi vásárlásra” és hogy emlékeztesse őket arra, hogy számít, hogy hol vásárolnak.
Ez a bejelentés a Visa Alapítvány áprilisban indított globális kötelezettségvállalását követi, amely 210 millió dollárt nyújt Covid-19 segélyalapként a kis- és mikrovállalkozások közössége hosszú távú szükségleteinek kielégítésére az elkövetkező öt évben.