Az idei első negyedévben 175,9 milliárd forintos összbevételt ért el a Magyar Telekom, ez éves összevetésben 8,4 százalékos növekedést jelent. A társaság adózott eredménye 19,3 milliárd forint volt, ami közel duplája az egy évvel korábbinak.
A mobil bevételek 11,9%-kal, 101,1 milliárd forintra nőttek 2022 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, ami a mobil adatforgalmi bevétel növekedésének és a magasabb készülékértékesítésnek köszönhető, amelyek ellensúlyozták a hangalapú kiskereskedelmi bevételek csökkenését mindkét országban. A vezetékes bevételek éves összevetésben 7,0%-kal, 57,6 milliárd forintra nőttek 2022 első negyedévében a vezetékes szélessávú és televíziós szolgáltatásokból származó bevételek növekedésének köszönhetően, amelyet a magyarországi ügyfélbázis-bővülés eredményezett.
A rendszerintegrációs (RI) és informatikai (IT) bevételek 5,3%-kal, 17,1 milliárd forintra csökkentek 2022 első negyedévében a korábban a Pan-Inform Kft. által generált bevételek hiánya és a közszférából származó bevételek csökkenése miatt. A magyarországi működés bevételének csökkenését kismértékben ellensúlyozta az Észak-Macedóniában tapasztalt kétszámjegyű növekedés.
Az EBITDA éves összevetésben 23,8%-kal, 62,1 milliárd forintra nőtt, az EBITDA AL 26,4%-kal, 55,8 milliárd forintra javult 2022 első negyedévében a bruttó fedezet javulásának és a leányvállalati értékesítésből származó egyszeri nyereségnek köszönhetően.
Az adózott eredmény éves szinten 9,3 milliárd forinttal, 19,3 milliárd forintra nőtt 2022 első negyedévében, ami a magasabb EBITDA-t, illetve az ezt részben ellensúlyozó magasabb pénzügyi költségeket és a nyereségadót tükrözi.
„A Magyar Telekom megőrizte erős lendületét az üzletágaiban az év eleje óta gyorsan változó makrogazdasági környezet ellenére, és 8,4%-os bevételnövekedést ért el a negyedévben. Ez a pozitív tendencia elsősorban a vezetékes és mobil ügyfélbázis sikeres növelésének, illetve a gyorsan növekvő mobil adathasználatnak és a gigabites hálózati élmény iránti erőteljes keresletnek köszönhető. Ez utóbbiban elért kiemelkedő teljesítményünk a Magyarországon és Észak-Macedóniában egyaránt felgyorsított optikai hálózatbővítésnek és a RAN modernizációs programnak köszönhető, amelyek ügyfélközpontú stratégiánk fontos részét képezik. Előre tekintve, továbbra is elkötelezettek maradunk stratégiai célkitűzéseink megvalósítása iránt. A külső környezetünkben tapasztalt megnövekedett bizonytalanságot figyelembe véve jelenleg fenntartjuk a 2022-es célkitűzéseinket” - mondta el az első negyedéves eredmények kapcsán Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.