- Hirdetés -

Kreatív környezet – interjú a WPI régiós vezetőjével

|

Progresszívek, gyorsan dolgoznak, hatékonyak a közös munkában – sorol néhány indokot Lisa Kettman-Kervinen, miért is választották új magyar partnerüknek a Mediatort. A WPI európai regionális igazgatója azt is elmondta a Marketing&Media magazinnak adott interjúban, hogy tisztában vannak azzal, hogy Magyarországon a politika nagyon rányomja bélyegét a reklám- és médiapiacra, de bíznak abban, hogy a piac dinamikája felülírja ezt a helyzetet.

 

– A közelmúltban érkezett a hír, hogy a Worldwide Partners Inc. (WPI) visszatér Magyarországra. Korábban miért vonultak ki a piacról?

 

– A partnerünk, akivel korábban együtt dolgoztunk, kilépett a hálózatból 2015-ben, így azóta nem voltunk jelen az országban. Nagyon örültünk, amikor a Mediator megkeresett bennünket, hogy csatlakozna a WPI-hoz, mert szerettünk volna visszatérni erre a piacra. Amikor a céghez kerültem, 2006-ban, már voltak partnereink a régióban, és nagyon gyorsan fejlődtünk Kelet-Európában, szinte minden piacon jelen voltunk. Aztán jött a recesszió 2008-ban, és rendkívül kemény időket éltünk meg, többek között az észt és a lett partnerünk is kiszállt. Azt kell mondjam, a magyar partnerünk még viszonylag sokáig kitartott. Lengyelországban végig megmaradt a jelenlétünk, és nagyon örömteli, hogy a korábbi román partnerünk ismét jelentkezett nálunk, hogy visszatérne a hálózatunkba.

 

– Mi szólt a Mediator mellett?

 

– Nagyszerű, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökségről van szó, több ismert márkával dolgoznak együtt. Emellett nagyon progresszívek, gyorsan dolgoznak, és ahogyan én látom, igen energikusak, valamint hatékonyak abban is, ahogyan más partnerekkel együttműködnek.

 

– Milyen tapasztalatokat szerzett a WPI a régióban?

 

– A térségben lévő összes partnerünk nagyon aktív, és a legtöbben rendkívül kreatívak is. Többek között ezért is tölt el örömmel, hogy Magyarország után a román piacon is van esélyünk újra megjelenni. Ebben a régióban én azt látom, hogy megpróbálnak kicsit máshogy gondolkodni az ügynökségek, máshogy kiszolgálni az ügyfeleket. Ez persze adódik abból is, hogy talán a megbízóknak sincs annyi pénzük, mint az Egyesült Államokban, vagy Nyugat-Európában, éppen ezért más, kreatív módszereket kell találni, hogy elérjék a célközönséget, és én úgy tapasztalom, hogy ezt nagyon kreatívan csinálják az itteni ügynökségek.

 

– Magyarországon a politika erősen befolyásolja a reklám- és médiapiac alakulását. Nem tartanak ettől?

 

– Azt remélem, hogy végül a piac dinamikája, a piaci szabályok felülírják ezt a helyzetet. Tudom, hogy a politika rányomja bélyegét a szektorra, de ez valószínűleg csak átmeneti helyzet.

 

– Milyen előnyei vannak a hálózati modellnek?

 

– A WPI jövőre lesz 80 éves, és a működési modellünket talán úgy lehetne érzékeltetni, hogy olyan, mint egy feje tetejére állított holdingcég. Ahogy említettem, van központunk és vannak regionális vezetőink, mint például én, de mi nem irányítunk hanem abban segítünk, hogy minél gördülékenyebb legyen a kapcsolattartás a partnerügynökségek között, és egyéb háttértámogatási tevékenységet is végzünk. Valamennyi partnernek egyenlő részesedése van a hálózatban – ez a lehetőség nyitott a Mediator számára is –, és az együttműködési lehetőségek révén nagyjából háromezer szakember tudásához és tapasztalatához kap hozzáférést, aki csatlakozik hozzánk.

 

– A közeljövőben milyen trendek határozzák meg a marketingpiacot?

 

– Azt gondolom, hogy a marketing egyre fragmentáltabb lesz. Az ügynökségek nagyon specializáltak, nem jellemző, hogy teljes körű szolgáltatást nyújtanak. Az ügyfelek egyre inkább a kreativitást keresik, és ez nagyon fontos lesz. Azt látjuk, hogy a big datáról átállunk a small datára, egyre inkább személyre szabott, perszonalizált információra van igény. Emellett a történetmesélés, illetve a márkaépítés is felértékelődik.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...