• Marketing
  • Média
  • Biznisz
  • Előfizetés
  • Podcast
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
Keresés
MMOnline
MMOnline
Hírlevél
Nyitólap CSR Különleges akcióban a Vodafone
  • CSR

Különleges akcióban a Vodafone

2019. március 5.

Látványos akcióval hívja fel a figyelmet a női esélyegyenlőség fontosságára a Vodafone Magyarország: a nemzetközi nőnap alkalmából budapesti székházán a nőnemet szimbolizáló piktogramra cserélte több mint 20 milliárd dollár márkaértékű vállalati logóját, hogy ezzel is demonstrálja az egyenlőség szerepét a vállalat életében. Világszinten jelenleg több mint 38 000 nő dolgozik a Vodafone-nál, a szolgáltató globális célkitűzése, hogy 2025-re a legjobb munkahellyé váljon a nők számára.

Ritkaság, hogy egy világmárka társadalmi ügy szolgálatába állítsa legfontosabb megkülönböztető jelét. Az egyenlőség a Vodafone egyik alapértéke, így idén nőnap alkalmából a vállalat átalakította a budapesti székházán lévő logóját. A szolgáltató az elmúlt években számos programot indított annak érdekében, hogy 2025-re a világ legjobb munkahelyévé váljon a nők számára. Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, elengedhetetlen az egyenlő feltételek megteremtése.

A Grant Thornton 2017-es kutatása szerint (’Women in Business’) az Európai Unióban a felsővezetők csupán 26 százaléka nő, a vállalkozások 36 százalékánál pedig egyáltalán nincs nő a vezetőségben. Noha tapasztalható változás, a nők aránya még mindig jóval alacsonyabb a vezetői pozíciókban. A Vodafone Magyarország úttörőnek számít ezen a téren, hiszen a vezérigazgatót is beleértve a nyolctagú menedzsment fele nő, ami átlagon felüli a hazai viszonyokat tekintve, különösen egy technológiai vállalat esetében. Az ICT szektorban ugyanis az átlagosnál nagyobb arányban dolgoznak férfiak, uniós adatok szerint az ezen a területen dolgozók mindössze 17 százaléka nő, vezető pozíciókban pedig csupán 19 százalék ez az arány.

A Vodafone rövidtávú céljai között szerepel, hogy a középvezetőik legalább 30 százaléka nő legyen globális szinten. Ennek egyik nagy akadálya az, hogy a nők családalapítás kapcsán – akár életükben többször is – hosszabb időre megszakítják karrierjüket, így számukra kihívást jelenthet a munkába való visszatérés. A Vodafone ezért több olyan kezdeményezést is megvalósított Magyarországon, melyek célja, hogy ezen változtasson.

Világszerte 55 millió értékes szakmai tudással rendelkező nő nem tér vissza a munkába egy hosszabb karrierszünet után. A legnagyobb nehézséget a rugalmas munkaidő és a megfelelő képzés hiánya jelenti. A 2017-ben Magyarországon is elindított Vodafone ReConnect program erre kínál megoldást. Célja, hogy olyan, már vezetői tapasztalattal rendelkező, jobbára női munkavállalókat integráljon vissza a munka világába, akiknek nagyvállalati karrierje több évre megszakadt, jellemzően gyermekvállalás, illetve saját- vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt. Tréningekkel és egyéb bevezető programokkal segítik a korábban javarészt vezetőként dolgozó – vagy vezetői potenciállal rendelkező – jelöltek szakmai tudásának, készségeinek felfrissítését, fejlesztését. Sőt, a ReConnect lehetőséget biztosít arra is, hogy az első időben rugalmas, vagy részmunkaidőben dolgozzanak a vállalatnál.

Az egyik legfrissebb változás, hogy 2019. január elsejétől a tartós távolléten lévő Vodafone Magyarország munkatársak – akik jellemzően a szülési szabadságot igénybe vevő kismamák – két évig megtarthatják ingyenes dolgozói előfizetésüket és a készüléküket.

„Egy vállalat identitását az alapértékei határozzák meg. A Vodafone-nál ezt nagyon komolyan vesszük, ezért minden téren küzdünk az egyenlőtlenségek ellen, és támogatjuk a sokszínűséget. Kiemelten fontos például a kismamák, valamint a hosszabb szünet után visszatérő munkatársaink intergrációja. Globális célunk, hogy a nők számára a legjobb munkahellyé váljunk, hiszünk abban, hogy az üzleti sikerek egyik elengedhetetlen eleme a diverzitás, vagyis, hogy egy adott problémát a lehető legtöbb szemszögből megvizsgáljunk” – mondta el Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. „Fontos, hogy ez nem a férfiakkal szembeni negatív megkülönböztetést jelenti – mind a ReConnect program, mind tartós távollétre szoruló kollégák támogatása ugyanúgy vonatkozik férfiakra, mint nőkre. Ennek megfelelően az édesapákról sem feledkezünk meg: gyermekük születésekor kéthetes fizetett apasági szabadságra jogosultak, azaz a Magyarországon törvényileg előírt 5 napon felül további 5 napot vehetnek ki.” – tette hozzá a vezérigazgató.

Március első hetében végig látható lesz a nőnap alkalmából átalakított logó a budapesti Vodafone székház Duna felőli oldalán.

  • Címkék
  • logó
  • nők
  • nőnap
  • piktogram
  • Vodafone
Facebook
Email
    Előző cikkÚj vezetővel erősít a SEAT
    Következő cikkÚjabb sztárfellépő az EFOTT-on
    MMONLINE

    Kapcsolódó cikkekMORE FROM AUTHOR

    Forradalom indul a tévéképernyőkön

    Közösségi kampányt indított az OTP Egészségpénztár

    GoGreener: egy ügy, ami márkákat és iparágakat köt össze

    a radiocafén
    Korábbi adások

    A rovat támogatói:

    Még több podcast

    Legolvasottabb

    Érdekes utazási trendek

    Kutatás 2025. október 2.
    Bár a közösségi médiában egyre többen posztolnak villámlátogatásokról, a Kiwi.com legfrissebb adatai szerint az egy napon belül oda-vissza repülős utazások nem tekinthetők valódi trendnek. Magyarországon az ilyen utak aránya az idei évben az 1...

    NIS2: A magyar cégek többsége lemaradt a felkészülésben

    Kutatás 2025. október 2.
    Lesújtó képet fest a hazai vállalkozások felkészültsége a NIS2 irányelv teljes körű alkalmazására nézve. Magyarország egyik vezető szerverpiaci szereplőjének friss kutatása szerint, bár vészesen közeleg az Európai Unió kiberbiztonsági direktívájának kötelező auditja, és a...

    A reklámversenyek kulisszái mögé tekint a Reklamátor podcastsorozat új epizódja

    Marketing 2025. október 2.
    Már elérhető a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) YouTube, Spotity és Atalon csatornáin a Reklamátor podcastsorozat legújabb, 5. epizódja Reklámversenyek: A kampányt vagy a case studyt díjazzák? címmel.Vendégek: Marosi Gergely, a Mito kreatívigazgatója és Jedlicska Márton,...

    Fogynak a szabad téli szálláshelyek – a tudatos utazók már a jövő évre terveznek

    Kutatás 2025. október 2.
    Lejárt a last minute utazások korszaka. A tudatos utazók ma már hónapokkal, akár fél évvel előre foglalnak, hogy elkerüljék a bizonytalanságot és megszerezzék a legjobb ajánlatokat. Az utazási szakértő szerint a trendváltásnak gazdasági és...

    Új üzleti folyóirat indul itthon

    Média 2025. október 2.
    Idén novemberben Magyarországon is megjelenik az MIT Sloan Management Review (MIT SMR), a Massachusetts Institute of Technology (MIT) kiadásában megjelenő üzleti folyóirat exkluzív magyar kiadása. A bemutatkozó lapszám központi témája a mesterséges intelligencia lesz....

    Digital Center

    Új fejezetet nyit a hazai távközlésben a 2Connect

    Digital Center 2025. október 1.
    Magyarország legnagyobb vezetékes távközlési és infokommunikációs infrastruktúra vállalatát építi a 2Connect. A cég kizárólag nagykereskedelmi szolgáltatást nyújtó vállalatként a teljes távközlési ágazat számára kínál megbízható technológiai hátteret. Országos gerinc- és lefedő hálózata, valamint adatközpontjai...

    Búcsúzik a DIGI, az AH Média és az Invitech

    Digital Center 2025. október 1.
    A 4iG Csoport 2023-ban indította el átfogó transzformációs programját, amelynek célja a cégcsoport távközlési vállalatainak átalakítása volt kereskedelmi és hálózati infrastruktúra cégekre. 2025. január 1. óta a távközlési-kereskedelmi feladatokat ellátó tagvállalatok (One Magyarország Zrt,...

    Exkluzív Vogue kollekció érkezik a Samsung Art tévékre

    Digital Center 2025. október 1.
    A Samsung tovább gazdagíthatja az otthoni művészeti élményeket a – kizárólag Samsung Art Tv-ken elérhető – Samsung Art Store prémium digitális művészeti platformon keresztül. A vállalat a művészetet ünnepli a Vogue több mint 100...

    Ez az okosóra-széria a biohackereknek is segít

    Digital Center 2025. szeptember 30.
    Sokan érezhetnek nyomást arra, hogy az aktuális trendeknek megfelelően „optimalizálják” az életüket, például jeges fürdőbe merüljenek vagy halmozzák az étrendkiegészítőket. A biohacking ennél hosszabb távú elköteleződés, lényege, hogy a személyes egészségügyi adatokra alapozva, tudatosan...

    Ezért különleges az új okosmobil

    Digital Center 2025. szeptember 29.
    A mesterséges intelligenciát alkalmazó okoseszközök globális élvonalába tartozó HONOR bejelentette az X széria legújabb tagja, a HONOR X7d érkezését. A készülék új norma lehet a nagy teljesítményű, ugyanakkor megfizethető okostelefonok szegmensében. Rendkívül strapabíró készülék...

    Hírlevél
    feliratkozás

    Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.

      Marketing

      • Brand
      • BTL
      • CSR
      • PR
      • Reklám
      • Sportbiznisz
      • Országmárka

      Média

      • Print
      • Web
      • Mobil
      • Karrier
      • Bulvár
      • Out of home
      • Szabályozás
      • Tv/Rádió

      Biznisz

      • Digital Center
      • Biznisz
      • Állás
      • SzuperZöld
      • Data

      Információk

      • Marketing & Média magazin
      • Előfizetés
      • Médiaajánlat
      • Podcast
      • Kapcsolat
      Facebook

      © 2021 MMOnline • Minden jog fenntartva!

      ImpresszumAdatvédelmi nyilatkozat