• Marketing
  • Média
  • Biznisz
  • Előfizetés
  • Podcast
  • Kapcsolat
  • Hírlevél
Keresés
MMOnline
MMOnline
Hírlevél
Nyitólap CSR Különleges akcióban a Vodafone
  • CSR

Különleges akcióban a Vodafone

2019. március 5.

Látványos akcióval hívja fel a figyelmet a női esélyegyenlőség fontosságára a Vodafone Magyarország: a nemzetközi nőnap alkalmából budapesti székházán a nőnemet szimbolizáló piktogramra cserélte több mint 20 milliárd dollár márkaértékű vállalati logóját, hogy ezzel is demonstrálja az egyenlőség szerepét a vállalat életében. Világszinten jelenleg több mint 38 000 nő dolgozik a Vodafone-nál, a szolgáltató globális célkitűzése, hogy 2025-re a legjobb munkahellyé váljon a nők számára.

Ritkaság, hogy egy világmárka társadalmi ügy szolgálatába állítsa legfontosabb megkülönböztető jelét. Az egyenlőség a Vodafone egyik alapértéke, így idén nőnap alkalmából a vállalat átalakította a budapesti székházán lévő logóját. A szolgáltató az elmúlt években számos programot indított annak érdekében, hogy 2025-re a világ legjobb munkahelyévé váljon a nők számára. Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, elengedhetetlen az egyenlő feltételek megteremtése.

A Grant Thornton 2017-es kutatása szerint (’Women in Business’) az Európai Unióban a felsővezetők csupán 26 százaléka nő, a vállalkozások 36 százalékánál pedig egyáltalán nincs nő a vezetőségben. Noha tapasztalható változás, a nők aránya még mindig jóval alacsonyabb a vezetői pozíciókban. A Vodafone Magyarország úttörőnek számít ezen a téren, hiszen a vezérigazgatót is beleértve a nyolctagú menedzsment fele nő, ami átlagon felüli a hazai viszonyokat tekintve, különösen egy technológiai vállalat esetében. Az ICT szektorban ugyanis az átlagosnál nagyobb arányban dolgoznak férfiak, uniós adatok szerint az ezen a területen dolgozók mindössze 17 százaléka nő, vezető pozíciókban pedig csupán 19 százalék ez az arány.

A Vodafone rövidtávú céljai között szerepel, hogy a középvezetőik legalább 30 százaléka nő legyen globális szinten. Ennek egyik nagy akadálya az, hogy a nők családalapítás kapcsán – akár életükben többször is – hosszabb időre megszakítják karrierjüket, így számukra kihívást jelenthet a munkába való visszatérés. A Vodafone ezért több olyan kezdeményezést is megvalósított Magyarországon, melyek célja, hogy ezen változtasson.

Világszerte 55 millió értékes szakmai tudással rendelkező nő nem tér vissza a munkába egy hosszabb karrierszünet után. A legnagyobb nehézséget a rugalmas munkaidő és a megfelelő képzés hiánya jelenti. A 2017-ben Magyarországon is elindított Vodafone ReConnect program erre kínál megoldást. Célja, hogy olyan, már vezetői tapasztalattal rendelkező, jobbára női munkavállalókat integráljon vissza a munka világába, akiknek nagyvállalati karrierje több évre megszakadt, jellemzően gyermekvállalás, illetve saját- vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt. Tréningekkel és egyéb bevezető programokkal segítik a korábban javarészt vezetőként dolgozó – vagy vezetői potenciállal rendelkező – jelöltek szakmai tudásának, készségeinek felfrissítését, fejlesztését. Sőt, a ReConnect lehetőséget biztosít arra is, hogy az első időben rugalmas, vagy részmunkaidőben dolgozzanak a vállalatnál.

Az egyik legfrissebb változás, hogy 2019. január elsejétől a tartós távolléten lévő Vodafone Magyarország munkatársak – akik jellemzően a szülési szabadságot igénybe vevő kismamák – két évig megtarthatják ingyenes dolgozói előfizetésüket és a készüléküket.

„Egy vállalat identitását az alapértékei határozzák meg. A Vodafone-nál ezt nagyon komolyan vesszük, ezért minden téren küzdünk az egyenlőtlenségek ellen, és támogatjuk a sokszínűséget. Kiemelten fontos például a kismamák, valamint a hosszabb szünet után visszatérő munkatársaink intergrációja. Globális célunk, hogy a nők számára a legjobb munkahellyé váljunk, hiszünk abban, hogy az üzleti sikerek egyik elengedhetetlen eleme a diverzitás, vagyis, hogy egy adott problémát a lehető legtöbb szemszögből megvizsgáljunk” – mondta el Amanda Nelson, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. „Fontos, hogy ez nem a férfiakkal szembeni negatív megkülönböztetést jelenti – mind a ReConnect program, mind tartós távollétre szoruló kollégák támogatása ugyanúgy vonatkozik férfiakra, mint nőkre. Ennek megfelelően az édesapákról sem feledkezünk meg: gyermekük születésekor kéthetes fizetett apasági szabadságra jogosultak, azaz a Magyarországon törvényileg előírt 5 napon felül további 5 napot vehetnek ki.” – tette hozzá a vezérigazgató.

Március első hetében végig látható lesz a nőnap alkalmából átalakított logó a budapesti Vodafone székház Duna felőli oldalán.

  • Címkék
  • logó
  • nők
  • nőnap
  • piktogram
  • Vodafone
Facebook
Email
    Előző cikkÚj vezetővel erősít a SEAT
    Következő cikkÚjabb sztárfellépő az EFOTT-on
    MMONLINE

    Kapcsolódó cikkekMORE FROM AUTHOR

    Különleges koncert lesz a Budapest Parkban

    Jó ügyért fogtak össze a magyar sztárok

    Rengeteg ételt mentett meg a Magyar Élelmiszerbank és a Wolt

    a radiocafén
    Korábbi adások

    A rovat támogatói:

    Még több podcast

    Legolvasottabb

    Szórakoztató sorozatok és régóta várt filmek jönnek a Disney+-ra

    Média 2025. augusztus 8.
    Többek között érkezik egy komoly várakozást kiváltó sci-fi horrorsorozat, Chris Hemsworth extrém kihívásai, Miley Cyrus popoperája és a Marvel Animation új akció-kaland sorozata.FX – ALIEN: FÖLDAugusztus 13., 2 epizóddal indulA Sydney Chandler alakította Wendy...

    Forró augusztusban bíznak a sörgyártók

    Kutatás 2025. augusztus 8.
    A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első félévben jelentősen csökkent hazai sörfogyasztás. Miközben a teljes sörpiac visszafogott dinamikát mutat, egyes termékkategóriák látványosan törnek előre, fokozatosan átalakítva a hazai sörtermelés szerkezetét.Tavaly az...

    Kiderült, mikor érkezik a Bróker Marcsi sorozat

    Média 2025. augusztus 8.
    Szeptember 11-én érkezik az RTL új, saját gyártású sorozata, a Bróker Marcsi az RTL+ Premiumra. A megtörtént eseményeken alapuló fikciós sorozat epizódjai heti bontásban élesednek majd. 2016 decemberében letartóztatták D. Sándorné Nagy Máriát. A...

    Ismét pörög a Szerencsekerék a TV2-n

    Média 2025. augusztus 8.
    Augusztus 8-tól a megújult Szerencsekerék új epizódjai várják a TV2 képernyőjén a nézőket. Hétköznap esténként újabb izgalmakkal, féktelen nevetéssel és mesés nyereményekkel folytatódik a vetélkedő Kasza Tibor műsorvezetésével. Ezúttal is az új szerencselány, Balogh...

    Megmérték a hazai webshopok oldalainak karbonlábnyomát

    Kutatás 2025. augusztus 8.
    Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az első ISO kompatibilis digitális karbonlányom-méréssel és csökkentéssel foglalkozó magyar startup. Olyan szereplők is szerepeltek a listán, mint az IKEA, a Libri, a BestBite és...

    Digital Center

    Szupervékony okosmobil érkezett

    Digital Center 2025. augusztus 8.
    A mesterséges intelligenciát alkalmazó okoseszközök globális élvonalába tartozó HONOR a mai napon Magyarországon is bevezeti a legújabb generációs, – a márka eddig legfejletteb hajlítható – HONOR Magic V5 okostelefonját. Az új modell a formatervezés...

    Így állnak a magyar vállalatok a mesterséges intelligenciával

    Digital Center 2025. augusztus 7.
    A céges informatikai megoldások közül az integrált vállalatirányítási és az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek a legelterjedtebbek, de azoknál is csak minden ötödik vállalat használja ki teljesen a bennük rejlő lehetőségeket. Dedikált MI-alkalmazásokat 13 százalékuk rendszeresített –...

    Fontos minősítést szerzett meg a Samsung

    Digital Center 2025. augusztus 7.
    A Samsung bejelentette, hogy legújabb tévékészülékeit, monitorjait és üzleti kijelzőit műszakilag értékelték az Európai Unió Rádióberendezésekről szóló irányelve (Radio Equipment Directive – RED) alapján – beleértve a 2025. augusztus 1-jén hatályba lépő frissített kiberbiztonsági...

    Újabb bank ügyfelei használhatják a Xiaomi Pay-t

    Digital Center 2025. augusztus 7.
    Már a Gránit Bank ügyfelei számára is elérhetővé vált a Xiaomi Pay, a vállalat biztonságos és kényelmes okoseszközös fizetési megoldása. A fejlesztéssel újabb mérföldkőhöz érkezett a Xiaomi digitális ökoszisztémája Magyarországon, hiszen immár a Gránit...

    Hasznos mobilappok a nyárra

    Digital Center 2025. augusztus 6.
    A papucsos, nyaralós életérzéshez mára hozzátartoznak az appok is – de csak akkor élvezhetők igazán, ha van hozzá egy gyors, megbízható és stílusos telefonod. A HONOR 400 széria épp ezt kínálja: nyári könnyedséget, tech...

    Hírlevél
    feliratkozás

    Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.

      Marketing

      • Brand
      • BTL
      • CSR
      • PR
      • Reklám
      • Sportbiznisz
      • Országmárka

      Média

      • Print
      • Web
      • Mobil
      • Karrier
      • Bulvár
      • Out of home
      • Szabályozás
      • Tv/Rádió

      Biznisz

      • Digital Center
      • Biznisz
      • Állás
      • SzuperZöld
      • Data

      Információk

      • Marketing & Média magazin
      • Előfizetés
      • Médiaajánlat
      • Podcast
      • Kapcsolat
      Facebook

      © 2021 MMOnline • Minden jog fenntartva!

      ImpresszumAdatvédelmi nyilatkozat