- Hirdetés -

Különleges fotókkal kampányol Trokán Nóra és a Huawei

|

Az öregedésben rejlő természetes szépséget helyezi fókuszba a Huawei és Trokán Nóra első közös okostelefonos fotókiállítása. A fekete-fehér portrékból álló sorozat olyan 25 és 45 év közötti nők és férfiak képeit mutatja be, akik büszkén viselik az arcukon és a testükön az idő múlásával megjelenő változásokat. A kiállítás megnyitóján Trokán Nóra fotós-színművész, Ott Anna kulturális menedzser, Kiss-Nemes Veronika pszichológus a szépségmítoszokról, a közösségi médiába feltöltött képek és a valóság viszonyáról, valamint a magyarok filterezési szokásairól beszélgettek. A tárlat szeptember 17-28-ig megtekinthető a Société Budapest-ben.

Mi a viszonyunk az öregedésünkhöz? – erre a kérdésre keresi a választ a Huawei és Trokán Nóra első közös portréfotó-kiállítása. Az Észrevétlen szépség elnevezésű projekt célja, hogy hétköznapi emberekről készített fényképeken mutassa meg a természetességben és az öregedés jeleiben rejlő bájt. A fotózás területén szintén otthonosan mozgó fiatal színésznő olyan 25 és 45 év közötti, hétköznapi emberekről – köztük a Huawei munkatársairól – készített portréfotókat, akik elfogadják saját öregedésüket és annak apró jeleit. Trokán Nóra pályafutása során először készített okostelefonos fotósorozatot:

„Mobillal többnyire útközben, impulzívan fotózom, míg egy-egy felkérés esetén profi fényképezővel szoktam készíteni a képeket. Teljesen más a két eszköz, és mivel alapvetően hagyományos géppel dolgozom, nagyon izgalmas volt számomra Huawei P30 Pro-val készíteni a portrékat. Rengeteg beállítási lehetőséget és megoldást kínál, gyakorlatilag mindent le lehet vele képezni, amit egy profi géppel. Szinte már zavarba ejtő a technológiája.” – mondta a fotós-színművész.

Nem egy szarkalábon múlik a boldogság

A kiállítás megnyitóján a természetes szépségségről, az öregedésről, valamint ezek közösségimédia-felületeken való megjelenéséről is beszélgettek a résztvevők. Trubek Zsuzsa, a Huawei PR menedzsere elmondta, okostelefon-gyártóként fontos, hogy ne csak a készülékek technológiai adottságait fejlesszék, hanem a mobilok gyakorlati használatával kapcsolatosan is felhívják a figyelmet az eszköz helyes használatára:

„Nem volt még korábban olyan mobilfotó-kiállítás, amely kifejezetten a ráncok, a kopaszodás és az öregedés jeleinek elfogadására irányult volna. Fontos, hogy a felhasználók felelősséggel bánjanak csúcskészülékeink kameraképességeivel és a természetesség olyan univerzális érték, amelynek megörökítését, népszerűsítését a Huawei is szívesen támogatja. Az okostelefonokkal szebbnél szebb fotókat tudunk készíteni, de egy fénykép akkor igazán átütő, ha az adott személyt, tárgyat, tájat a maga valódi szépségében képes megörökíteni. Az öregedés egy teljesen természetes dolog, amelynek ugyanúgy helye van az internetes felületeken, mint minden más életszakasznak.”- tette hozzá Trubek Zsuzsa.

Kiss-Nemes Veronika pszichológus elmondta, a socialmedia-oldalakon látott képek jelentős hatással vannak a saját önképünk alakulására: „Ha valamit sokat nézünk, egy idő után azt fogjuk szépnek, vonzónak tartani. Az ideálok folyamatosan alakulóban vannak, más volt a szép a 60-as, vagy a 90-es években, illetve más tetszik most. A fontos az, hogy tisztában legyünk a saját értékünkkel, és ne gondoljuk, hogy azért, mert már vannak ráncaink vagy őszül a halántékunk – az Instagramon követett idolunknak pedig nem – ezért kevesebbek lennénk.”

Veronika szerint azzal, hogy az emberek tovább járnak egyetemre, később kezdenek el egzisztenciát építeni és vállalnak gyermeket, mint a szüleik korosztálya, az egyes életszakaszok kitolódtak és az öregedéstől való félelmet az mozgatja, hogy azt hiszik, lemaradnak bármiről.

„A környezetünk, a családunk nyomása és elvárásai, a közösségi médiában látott tökéletesség szorongást válthat ki, és azt a téves benyomást kelti, hogy akik csodálatos képeket osztanak meg magukról és nincs egy szarkalábuk, vagy őszhajszáluk sem, biztosan boldogok. Ez azonban nem feltétlenül igaz.” – tette hozzá a pszichológus.

Önmagunk tükrében

Ott Anna a Société kulturális menedzsere aktív követőtáborral rendelkezik a közösségi oldalakon és számára fontos, milyen példát mutat a követőinek. „Azok, akik az online térben emberek százezreit képesek megmozgatni, felelősséggel tartoznak azért, milyen értékeket közvetítenek. A természetesség univerzális erény és bár egyre több olyan kezdeményezés van, aminek ez áll a középpontjában, még mindig több kedvelés van a filteres, manipulált fotókon. A közösségi média egy izgalmas, hasznos felület, de a szemléletformálás mindig időbe telik. Ha önazonosak vagyunk és megválogatjuk, milyen célok mellé állunk oda, azzal példát is mutatunk és elindulhat a változás.”

A Huawei és Trokán Nóra közös kiállítása a gyártó nemzetközi Infocus mobilfotó-versenyének magyar kísérőrendezvénye. A megmérettetés legjobb alkotásait 123 478 pályamunka közül, 6 kategóriában választotta ki a neves fotóművészekből és a Huawei illetékeseiből álló szakmai zsűri. A tárlatban az Infocus legjobb képei is helyet kaptak, amelyek portréfotókkal együtt várják a látogatókat szeptember 17-től 28-ig a Société Budapest-ben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...