Január 12-én lesz látható a Született Muzsikusok című formabontó sorozat első epizódja az Origo-n. A Concerto Budapest zenekarról szóló széria egy félig megírt doku-reality, amit kimondottan online megjelenésre szántak az alkotók.
Ez az első ilyen típusú sorozat egy szimfonikus zenekar életéről. Mivel a Concerto Budapest fő gondja a szűk költségvetés, igazán low-budget alapon kellett gondolkozni, amely ugyanakkor nem mehetett a filmes minőség rovására. 11 rész, egyenként 12-15 perc hosszúságú epizód kerül bemutatásra, és Magyarországon először – szándékosan – nem televíziós, hanem online csatornákon keresztül jut el a nézőkhöz egy teljes, filmes igényű sorozat – írják közleményükben az alkotók. A sorozat most pénteken indul a Origo-n.
A Született Muzsikusok eleve a kulisszák mögül indul, az egyes epizódok alapfeszültsége a próbafolyamat drámái és a színpadon a legjobb zenekarok esetén születő katarzis között feszül. A zenekar néhány muzsikusa kiemelkedik a fekete-fehér frakkos/estélyis zenekartestből, – ahogy a hétköznapi közönség látja őket. Közel kerülnek, és a nézők közel kerülnek a zene születéséhez. A sorozat dramaturgiája a konvencionális leegyszerűsítésekkel szemben működik: a félig megírt forgatókönyvet a valóság formálja át. A Született Muzsikusok angol feliratos verziója a szerző eredeti szándékának megfelelően True Musicians címen külföldi sugárzásra is alkalmas lesz.
„A Concerto Budapest ma ( Keller András tíz éve vette át a zenekar irányítását ) az egyik vezető szimfonikus zenekar Magyarországon – számomra a legizgalmasabb is. Rendkívül produktívak, évente több mint 60 koncertprogrammal lépnek elő ( ennél az előadások száma értelemszerűen jóval magasabb ), közte olyan tour de force is akad mint a hagyományosan a BMC -ben rendezett totális kortárs zenei kisülés, a Hallgatás Napja, vagy igazán komoly nemzetközi turnék Gidon Kremerrel vagy épp Martha Argerich-csel. Ők ihlettek a sorozat létrehozására. Olyan filmet képzeltem el, amely közelebb rántja a közönséget egy zenekar drámai feszültségű mindennapjain keresztül a zene újrateremtéséhez. Keller András és muzsikusai valami egészen különös miliőt hoztak a sorozatba, és azt hiszem sikerült elérni egy igazán nehéz dolgot: azt, amikor megérdemelten szerethetővé válik valami. Ők. Így az egyetlen fiktív, külső krimi szál, amely minden nagy muzsikus rémálma körül forog, vagyis, hogy ellopják a hangszerét, csak kíséret egy nagy zenekar valós életéhez. Rendezőnek egy kipróbált alkotótársat, Géczy Dávidot kértem fel, akivel együtt nyertünk egy sor nemzetközi díjat a Bartók Világversenyhez kitalált filmem és a Lisztérium kapcsán. A csapat többi tagja is elszánt filmes, vagy zenetörténész- kis költségvetést csak nagy lelkesedés tud ellensúlyozni. De az igazán nagy tett a Concerto Budapesté és Keller Andrásé, mindez nekik szól” – nyilatkozta Szabó Stein Imre, a sorozat írója, kreatív producere.
„Ha a film a megszállott munkát és a mennyei pillanatokat is megmutatja, sikerül elérni a célt, hogy az átlagemberek kicsit közelebb kerüljenek, megszeressék a zenét. Ezért elfogadtuk a szerzői koncepciót, hogy szórakoztató, formabontó módon jelenjen meg az életünk, ahol egy hang élet-halál kérdés” – mondta el Keller András, a Concerto Budapest művészeti vezetője.