Egyedüli magyarként indult a karanténfilmek versenyében a Kolibri Pictures egyperces kisfilmjével.
Twelve címmel nemzetközi kreatív filmes pályázatot hirdetett a Kaspersky digitális tartalom-platformja, a Tomorrow Unlocked és a Balin alapított kreatív marketinges közössége a The Community Creatives. Az online megmozdulásban arra hívták fel a karanténba került kreatív szakembereket, filmeseket, freelencereket, hogy 1 percben mutassák meg, miképp tudják megőrizni elméjük szabadságát és az inspirációt a bezártságban.
Világszerte mindenkinek ugyanabban az 1 órában kellett forgatnia: magyar idő szerint április 17-én, pénteken 12:00-13:00 között. A vágásra és utómunkára 12 órát kaptak a csapatok.
A 4500 dolláros összdíjazású versenyre közel 500-an regisztráltak, végül pedig 90 film érkezett be több mint 40 országból, majdnem minden földrészről. A kihívásban egyedüli magyarként indult a Kolibri Pictures csapata, akik épp csak lemaradtak a 24-es elődöntőről – az első 28-ban végeztek.
„Az állandóan nyüzsgő, csapatban dolgozó kreatív szakembereknek még nagyobb feladat, hogy egyik napról a másikra otthon kell maradniuk, és majdnem minden lehetőségük megszűnt a munkára. Ezért is örültünk ennek a pályázatnak. Nagyon jó érzés volt a kollégákkal újra együtt brainstormingolni és a karanténban szétfolyó napok között végre megint volt rajtunk időprés, ismét használhattuk a technikai eszközeinket és az agyunkat – hiszen a forgatások izgalma, a csapatmunka az, amit semmi sem pótolhat” -meséli Magyar Márton szerkesztő-riporter a nevezésük körülményeit.
A versenykiírások között szerepelt, hogy a pályázók mutassák be, miként élik meg a bezártságot, hogyan próbálják meg fenntartani az inspirációt a hétköznapokban, és miként használják a digitális lehetőségeket, hogy kapcsolatban maradjanak egymással. Minden filmnek tartalmaznia kellett olyan snitteket is, amelyeken látható a városuk, és a környék is.
„Csapatként neveztünk, ezért kissé kilógtunk a szabadúszós magánzók mezőnyéből. A témához is másként álltunk: a digitális nálunk ezúttal nem pozitív jelző, hanem a bezártság szinonimája, amitől szabadulni akarunk, hogy újra offline lehessünk az online helyett. A választott stílus is más volt: lazán, humorral és öniróniával mutatjuk meg, mennyire unjuk már a digitális izolációt, és a családunkat is bevonva mit meg nem megteszünk, hogy újra csapatban dolgozhassunk a társainkkal. Vezetőként fantasztikus volt látni, hogy pillanatok alatt felpezsdült az élet a srácokban. Többet ért ez az egész játék, mint bármilyen tréning vagy csapatépítő – hiszen újra forgathattunk! – mondta Hegyi Nóra, a Kolibri Pictures alapító-tulajdonosa.
„Mivel a filmet mindenki a saját telefonjával és otthoni eszközeivel forgatta, a verseny pozitív hozadéka, hogy megismertük, mennyi minden hozható ki amatőr és félamatőr eszközökből, ha azokat profin, végiggondolva használjuk! Ha nincs a mostani helyzet, lehet, hogy ezeket a megoldásokat sosem teszteltük volna. A gyártásvezetőnk például nagyon sokat tanult abból, hogy most neki kellett világítani és elhelyezni a kamerát a megfelelő pozícióban. Kérdés, hogy ezek után könnyebb vagy nehezebb lesz átvinni a költségvetésen a profi technikát! 🙂 Az viszont biztos, hogy mindenkinek sok pluszt adott ez a verseny! ” – tette hozzá Sellei Ábel, producer.