- Hirdetés -

Különleges terméken dolgozik a LEGO

|

A LEGO Alapítvány és a LEGO Csoport egy olyan úttörő kezdeményezés támogatását jelentette be, amely segít a vakoknak és a látássérülteknek Braille-írást tanulni játékos és érdekes módon, az erre kifejlesztett LEGO kockák segítségével. A LEGO Braille Kockák projektet a párizsi Fenntartható Márkák Konferenciáján mutatták be.

A LEGO Braille Kocka koncepcióját először a Dán Vakok és Látássérültek Szövetsége vetette fel 2011-ben, majd 2017-ben a brazil Dorina Nowill Alapítvány a Vakokért ismét előterjesztette. Azóta a dán, a brazil, a brit és a norvég látássérültek szövetségeivel szoros együttműködésben alakították ki a prototípusokat, amelyeket ezekben az országokban már tesztelnek is.

„A ma már rendelkezésre álló több ezer hangoskönyv és számítógépes program mellett egyre kevesebb gyerek tanul Braille-írást olvasni” – mondta Philippe Chazal, az Európai Látássérültek Egyesületének kincstárnoka. „Ez különösen fontos, hiszen tudjuk, hogy a Braille-használók gyakran függetlenebbek, magasabb végzettséggel és jobb munkalehetőségekkel rendelkeznek. Meggyőződésünk, hogy a LEGO Braille Kockák segítik felkelteni a Braille tanulás iránti érdeklődést, ezért örülünk, hogy a LEGO Alapítvány lehetővé teszi a koncepció továbbfejlesztését, és eljuttatja azt a világ különböző tájain élő gyerekekhez.”

A LEGO Braille Kockákat ugyanannyi számú bütyökkel látjuk el, mint amennyit a Braille ábécé betűi és számai tartalmaznak, miközben teljes mértékben kompatibilisek maradnak a LEGO rendszerrel. Annak érdekében, hogy ez az eszköz a látó tanárok, diákok és családtagok számára is egyaránt használható legyen, minden kockán nyomtatva is szerepel majd az adott betű vagy karakter is. Ez a zseniális kombináció egy teljesen új és játékos megközelítést eredményez, hogy felkeltsük a vak és a látássérült gyerekek érdeklődését a Braille-tanulás iránt, lehetővé téve számukra, hogy egy sor olyan készséget fejlesszenek, amelyre egy rohanó világban szükségük lehet.

A LEGO Csoport vezető tervezőjeként dolgozó Morten Bonde maga is olyan genetikai szembetegségben szenved, amely miatt fokozatosan veszíti el a látását, így belső tanácsadóként vett részt a projektben. Morten jelenleg 4-es fokozatú látásvesztéssel él, de elhatározta, hogy nem hagyja, hogy ez korlátozza őt.

“Rendkívül inspiráló volt látni, hogy a diákok és a tanárok hogyan reagálnak a LEGO Braille Kockákra, emellett arra is emlékeztetett, hogy az életben csak olyan korlátokba ütközhetek, amelyeket a saját elmémben állítok fel. Nyilvánvaló, hogy a gyerekek érdeke, hogy függetlenek legyenek, és a társadalomban egyenlő eséllyel és feltételekkel rendelkezzenek. Megindító látni, hogy már kisgyermek korban milyen hatással van a termék a vak és a látássérült gyerekek tudományos önbizalmának és kíváncsiságának fejlődésére.”

A terméket jelenleg dán, norvég, angol és portugál nyelven tesztelik, míg a német, a spanyol és a francia verziókat 2019 harmadik negyedévében tesztelik majd. A végleges LEGO Braille Kockák készlet várhatóan 2020-ban jelenik meg, és a partnerhálózaton keresztül ingyenesen juttatják el azokról a piacokról kiválasztott intézményeknek, ahol a terméket tesztelték. A készletben található körülbelül 250 LEGO Braille Kocka lefedi a teljes ábécét, a számokat 0-tól 9-ig, és a matematikai szimbólumokat, valamint tartalmaz olyan elemeket is, amelyek az oktatást és az interaktív játékokat inspirálják majd.

„A vakoknak és a látássérülteknek is vannak álmaik és céljaik a jövőjükre nézve, csak úgy, mint a látó gyerekeknek” – mondta John Goodwin, a LEGO Alapítvány vezérigazgatója. „Vágyuk a világ felfedezése és a játékon keresztüli társas élmények iránt ugyanolyan, ám gyakran akaratlanul is elszigetelődnek a különböző tevékenységekből való kirekesztettség során. A LEGO Alapítványnál úgy gondoljuk, hogy a gyerekek legjobban a játékon keresztül tanulnak, és ezáltal olyan készségeiket fejlesztik, mint például a kreativitás, az együttműködés és a kommunikáció, amire szükségük van a 4. ipari forradalom után. Ezzel a projekttel játékos és teljeskörű megközelítést kínálunk a Braille-írás tanulásához. Remélem, hogy a gyerekek, a szülők, a gondozók, a tanárok és a szakemberek világszerte olyan izgatottak lesznek, mint mi, és alig várjuk, hogy lássuk ennek a pozitív hatását.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...