- Hirdetés -

Különleges hét indult

|

Idén először rendezik meg Magyarországon az egyedülálló Sokszínűség Hete program-sorozatot, mely során a csatlakozó vállalatok az egyenlő bánásmód és a sokszínű munkahely fontosságára kívánják felhívni a figyelmet, széleskörű belső rendezvényeken keresztül.

 

A május 29. és június 2. között megrendezett esemény-sorozat a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és az mtd Tanácsadói Közösség által képviselt Sokszínűségi Karta kezdeményezésére jön létre. A Sokszínűségi Karta, az Európai Unió közel 15 éve indult kezdeményezése, célja, hogy minél több vállalat számára kulcsfontosságúvá váljon a felelős foglalkoztatás az uniós országokban, így Magyarországon is. A Sokszínűségi Kartához Magyarország 2016-ban csatlakozott.

 

Az Európai Unióban már nagy múltú Sokszínűség Hete kezdeményezés során több száz vállalkozás részvételével munkavállalók ezrei hívják fel a figyelmet a munkahelyi sokszínűség és az esélyegyenlőség fontosságára. Magyarországon eddig 31 vállalat jelezte, hogy csatlakozik, de a szervezők örömmel fogadják újabb résztvevők jelentkezését. A program-sorozatban résztvevő magyar vállalatok többek között olyan programokat szerveznek munkavállalóiknak, mint a kismama találkozó, sokszínűségi garázs vásár, multikulturális közös ebéd, gyermek-rajzverseny a mozgássérült közlekedés lehetőségeiről és kihívásairól, kerekasztal beszélgetések és workshopok, továbbá a Dolgozó Szülők Napjának bevezetését is tervezik.

 

„Úgy látjuk, hogy a leginkább fejlesztésre szoruló terület a témában továbbra is maga a szemlélet elterjesztése. Szükség van a vezetők, munkatársak nyitottságára, a másság tiszteletére, a szervezeti sokszínűség értékként való meghatározására ahhoz, hogy olyan piaci kultúra alakulhasson ki Magyarországon, amely üdvözli és támogatja a sokszínűséget és az esélyegyenlőséget. Ennek érdekében számos kezdeményezésünk van, a legújabb a ma induló Sokszínűség Hete, melyhez olyan vállatok csatlakoztak többek között, mint a Bosch, MÁV és a Shell Hungary, akikkel már évek óta együtt dolgozunk és teszünk a szemlélet elterjedéséért és annak gyakorlati megvalósításáért” – mondta Pataki Eszter, a HBLF ügyvezető igazgatója.

 

Az mtd Tanácsadói Közösség kutatási adatai alapján az Európai Sokszínűségi Kartához csatlakozott magyar vállalatok több mint négyötöde már legalább egy éve foglalkozik szervezeti szinten az egymás felé való nyitottság szemléletének különböző szintű bevezetésével. A külföldön, multinacionális vállalatok körében már jól bevált módszereket, mint például a rugalmas munkavégzés, szintén gyakran alkalmazzák a magyar vállalatok, felismerve, hogy ezzel támogatni tudják a munka és magánélet közötti egyensúlyt, elősegítve a munkavállalók megtartását. A Sokszínűségi Karta által ajánlott módszerek optimális esetben a vállalat költségeinek csökkentéséhez is hozzájárulnak.

 

A vállalatok által alkalmazott sokszínűségi tevékenységek már nem csak a multinacionális vállalatoknál részei a szervezet működésének. A magyarországi közép- és kisvállalkozások is egyre gyakrabban és tudatosabban élnek ezekkel az eszközökkel. A Karta célja, hogy minél több helyi, az üzleti és HR célokat támogató sokszínűségi kezdeményezés létrejöttében tudjon segédkezni.

 

Az Európai Sokszínűségi Karta Magyarország kezdeményezés 2016. október 20-án indult útjára a magyar kormány támogatásával. A kezdeményezéshez eddig 53 vállalat csatlakozott. A vállalatok a Karta aláírásával önkéntesen vállalják, hogy tiszteletben tartják az egyenlő bánásmódot, és konkrét lépéseket tesznek egy sokszínű szervezeti kultúra létrehozása érdekében. Az Európai Sokszínűségi Karta magyarországi képviseletét a HBLF látja el az mtd Tanácsadói Közösséggel együttműködve.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...