Budapest talán legnépszerűbb pontján, a Clark Ádám téren ma egy kicsit megváltozott az élet. A világ második, idén 147 éves siklója egy jövőbe mutató terepjáró eszközzé alakult, amely nemcsak a turisták, hanem a magyar közösség figyelmét is felkeltette, hozzávetőleg 20 000 ember találkozott a fővárosunkat ünneplő kezdeményezéssel.
Az utóbbi évek során Budapest már a világ legjobb és legszebb városainak élbolyához zárkózott fel. A főváros számos szavazáson nyer előkelő díjakat, mind közönség által meghatározott, mind szakmai kritériumok alapján. A Condé Nast Traveller közönségszavazásán 2015-ben a világ második, 2013-ban pedig Európa legjobb helyét tudhattuk magunkénak. Mindezen túl a 2017-es TripAdvisor Traveller’s Choice Awards versenyén az egyik budapesti hotel lett a világ legjobbja. A tendenciák azt mutatják, Budapest a világ legtipikusabb utazási lokációit győzi le napról-napra. A Condé Nast 2017-es listáján olyan városokat hagytunk magunk mögött, mint például Hong Kong, Amszterdam, Madrid, Prága, Toronto vagy Brugge.
„Úgy gondolom, az elmúlt években szerzett díjak tekintetében kijelenthető, Budapest versenyben van a világ legmenőbb városa címért. Ahogy Párizsról az Eiffel-torony, Rómáról a Colosseum, úgy Budapestről a vár látképe jut eszébe mindenkinek. A közönségszavazók többsége kiemelte, a hegyek és a síkság találkozása a legtetszetősebb számukra, emiatt döntöttünk a Clark Ádám tér mellett.” – nyilatkozta Fabricius Gábor, az idén 20 éves Republic Group innovációs igazgatója, majd hozzátette: „A célunk az, hogy Budapest a népszerűségi listák élére kerüljön, és a világon mindenki felfigyeljen a város kiemelkedő szépségére.”
A Land Rover és a Republic Group egy különleges kampánnyal tisztelegett fővárosunk előtt a mai napon, melynek a Clark Ádám tér adott tökéletes helyszínt, a város fejlődését pedig az egy napra átöltöztetett Budavári Sikló jelenítette meg.
„A világon egyedülálló projekt keretében a két siklóra felhelyezett, összesen 90 négyzetméternyi matrica egy négykerékmeghajtású autóvá változtatta a historikus járműveket. Hatalmas vállalkozás volt ez a kampány, hiszen a sikló az UNESCO világörökségi látkép része, lényegében 8 hónapos folyamatos szervezés előzte meg a mai napot. Mindezek ellenére úgy gondolom, hogy minden fáradozásunk megérte, mert az idelátogató közel 20 ezer ember láthatóan nagyon élvezte a látványt.” – tette hozzá Márton Szabolcs, a Republic Group kreatív igazgatója.