- Hirdetés -

Kutatás készült az Azahriah-film kapcsán

|

Utazás, vagyonszerzés, karrier és hobbi. A legtöbb magyarnak ezeken a területeken vannak vágyai, melyeket még szeretne megvalósítani a jövőben – derült ki a Yettel friss, országos reprezentatív kutatásából. A mobilszolgáltató a ‘Mi Vagyunk Azahriah’ című film apropójából készített kutatásában a jelenlegi és gyerekkori álmokat térképezte fel, és kiderült, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről.

Az év utolsó hetei sokak számára a lezárás és a megújult tervezés, célkitűzés időszakát jelentik. Ilyenkor átértékelik az elmúlt év eseményeit, és friss tervekkel vágnak neki az új esztendőnek, hogy közelebb kerüljenek céljaikhoz. Az álmok és vágyak végtelenül sokfélék lehetnek: vannak, akik csendes, harmonikus életre vágynak, míg mások a kalandot, sikert vagy a világ megismerését keresik. A Yettel friss, országos reprezentatív kutatásában ezeket vizsgálta, melyet a napokban debütáló ’Mi Vagyunk Azahriah’ című film kapcsán készített. A most megjelenő film Baukó Attila, vagyis Azahriah történetét mutatja be, aki két év alatt robbant be a magyar könnyűzenei életbe. A róla, vele készült film 2023 nyarán indul, onnan követjük a főhőst a Puskás Arénába a három páratlan sikerű koncertig. A film egy valóságos és képzeletbeli utazás története, amelyben jobban megismerhetjük Azahriah útját.

A film apropóján készült kutatásból kiderül, hogy a legtöbbeknek jelenleg utazással kapcsolatos vágyaik vannak (48%), ezt követik szorosan a vagyoni jellegű (41%), és fej-fej mellett a munka és a hobbi terén meglévő tervek (28-28%). Érdekesség, hogy minden tizedik húszas éveiben járó fiatal álmodozik hírnévről. A legtöbben rövid távon – 1 vagy 2-5 éven belül – tervezik vágyaik megvalósítását, s csupán a válaszadók 5 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jelenleg nincsen semmilyen álma, amit szeretne beteljesíteni a jövőben.

A gyermekkori álmokat az önmegvalósítás vezérli, nem az anyagiak

A válaszadóknál a gyerekkori álmok tekintetében is a karrier és az utazás köszön vissza legerősebben (37 és 35%), illetve mellettük még a párkapcsolat területét említették a legtöbben (27%). A vagyonszerzést csupán 23 százalékuk jelölte gyerekkori vágyként, a jelenlegi 41 százalékhoz képest.

Minden tizedik ember, akinek volt valamilyen vágyakozása, úgy érzi, hogy az összes gyerekkori álmát meg tudta valósítani, illetve a válaszadók több mint fele számolt be arról, hogy több is volt, amit sikerült megvalósítania. Csupán 14% véli úgy, hogy nem valósította meg egyiket sem. További érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály saját bevallása szerint gyerekként jobban vágyott hírnévre a többi korcsoporthoz képest: a 16-19 évesek körében ez 41%, a 20-29 évesek között 20%, míg a többieknél ez az érték csak 5-15% között mozog.

Új álmok, új kezdetek: ne a múlt határozza meg a jövőt!

A magyarok 67 százalékának van olyan régi álma, amit sajnál, hogy nem valósított meg. Legtöbben anyagi okok miatt nem tudták beteljesíteni ezeket (63%), sokan családi kötelezettségek, korlátok miatt (30%), illetve a válaszadók negyede úgy nyilatkozott, hogy időközben más utat vett az életük.

„Vágyaink, céljaink a mozgatórugóink, hiszen valamilyen öröm-, illetve értelemmel teli dolog véghezvitele adhat erőt az életünkben, motiválhat minket a mindennapjainkban. Ezzel ellentétben az értelemnélküliség idővel egy alapvető egzisztenciális alapszorongást indíthat be bennünk. Mindemellett látható a kutatásból, hogy az egyes életszakaszainkban jellemzően eltérőek a törekvéseink, és sokat tanulhatunk önmagunkról, ha ezekre tudatosan tekintünk - mondta el Dienes Angéla pszichológus. “Sokszor találkozom azzal, hogy egyes vágyak, célok valamikor az életünkben kialakultak, és csalódunk, ha nem valósulnak meg, miközben, ha részletesen elképzeljük azok valós kimeneteleit, illetve megfogalmazzuk a hozzájuk fűződő elvárásainkat, elképzelhető, hogy valójában mégsem feltétlenül adnák meg a kívánt beteljesülés-érzést. Amellett, hogy az adott életszakaszunkhoz, személyiségfejlődésünkhöz, autentikus érzéseinkhez illeszkedő célokat tűzünk ki, szintén fontos elgyászolni azokat, amelyek nem teljesültek be. Helyettük megfogalmazhatunk egyéb reális, akár kisebb részcélokat, melyek képességeinknek megfelelőek, elérhetőek, és ezáltal tovább inspirálnak minket.”

A szakértő hozzátette, hogy mások sikertörténetei gyakran inspirációként szolgálhatnak számunkra, emlékeztetve, hogy kitartással a saját álmaink is elérhetővé válhatnak. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok több mint fele inspirálónak találja mások sikertörténetét.

„Sokszor a közvetlen környezetünkben is találhatunk ösztönző történeteket, de természetesen ilyenek lehetnek a hírességek életútjai is. Azahriah berobbanása is lehet egy ilyen inspiráló példa: még fiatalabban, tudatosan, az online platformokat jól használva kezdte megosztani dalait, majd egyedi stílusával és elkötelezett építkezésével hamar magára vonta a széles közönség figyelmét. Bízunk benne, hogy a hálózatunk erejével mindenki képes lehet arra, hogy a saját útját járja, lehetőségeket és támogatást kapjon ahhoz, hogy az álmai valósággá válhassanak. Hiszünk abban, hogy mindenki képes beteljesíteni a céljait, ehhez viszont kellenek a példák és a támogatás, ezért is vagyunk büszkék, hogy mi vagyunk a film hivatalos telekommunikációs partnere” – mondta el Kovács András Péter, a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója.

A ’Mi vagyunk Azahriah’ című film november 28-án kerül a Cinema City mozik kínálatába.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Előretörtek a külföldiek a magyar lakáspiacon

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon. Különösen a főváros szívében és a Dunántúl egyes területein számottevő a külföldiek aktivitása. Míg a drágább...

Ezek lettek idén Magyarország legjobb munkáltatói

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország...

Ma este kiderül, kik a digitális piac nagyágyúi

Ma este, a Creator Awards díjátadó gálán mutatja be a Marketing&Media magazin a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit felvonultató TOP50-es rangsorát. Ezúttal is izgalmasan alakult a lista, az azon szereplő szakemberek mintegy negyede cserélődött,...

Világsztár érkezik vasárnap a Megasztár zsűrijébe

A Megasztár következő élő show-jában hatodik zsűritagként foglal majd helyet a világhírű dalszerző-producer, Desmond Child. A hat versenyben lévő énekes két-két dallal lép majd színpadra, amiből az egyik a sztárvendég szerzeménye lesz, aki olyan...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

Legendás magyar származásúakról készítettek filmet

Mi a közös a kozmetikai ipar ikonikus alakjában, Estée Lauderben, a híres apa-lánya színészpárosban, Tony és Jamie Lee Curtisben, a reneszánsz festészet egyik legnagyobb alakjában Albrect Dürerben, vagy a 20th Century Fox hollywoodi filmstúdió...

Hátborzongató előzetest kapott a Disney+ új sorozata

Megérkezett a trailer és a hivatalos plakát is az FX „Alien: Föld” című sorozathoz. A Disney+ várva várt, saját gyártású sci-fi horrorszériája 2025 nyarán Magyarországon kizárólag a streamingplatformon lesz elérhető.Amikor egy titokzatos űrhajó lezuhan...

Rekorderedményt ért el a Xiaomi

A Xiaomi Corporation bejelentette a 2024. harmadik negyedévére vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét. Az időszak árbevétele új rekordot ért el, így folytatólagosan ez a harmadik negyedév, melyet masszív növekedés jellemez. 2024 harmadik negyedévében 92.5...

Újabb pályázatot bírált el a Médiatanács

Újabb rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára kiírt pályázati eljárásban hirdetett nyertest a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa november 19-i ülésén, amelyen azt is megállapította, hogy a Sztárban sztár All stars egyes, nézők által kifogásolt...

New Yorkban tarolt a Budapest Airport kommunikációs csapata

Október 8-án, New Yorkban rendezték meg a PR szakma világszinten legrangosabb versenyének díjátadóját, a PRNEWS Platinum Awards-ot. A megmérettetésen a Budapest Airport és a MediaFactory által gyártott „Szállj munkába” című tévésorozat második évada elnyerte...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A legtöbben Black Fridayre várnak a vásárlással

Már nagyban dübörögnek a Black Friday akciók, amikből a HONOR is jelentősen kiveszi a részét. Ez nem meglepő, elvégre legfrissebb kutatásából kiderül, hogy az emberek 88 százaléka – még ha nem is mindig, de...

Előretörtek a külföldiek a magyar lakáspiacon

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon. Különösen a főváros szívében és a Dunántúl egyes területein számottevő a külföldiek aktivitása. Míg a drágább...

Ezek lettek idén Magyarország legjobb munkáltatói

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország...

Ma este kiderül, kik a digitális piac nagyágyúi

Ma este, a Creator Awards díjátadó gálán mutatja be a Marketing&Media magazin a hazai digitális piac meghatározó személyiségeit felvonultató TOP50-es rangsorát. Ezúttal is izgalmasan alakult a lista, az azon szereplő szakemberek mintegy negyede cserélődött,...

Világsztár érkezik vasárnap a Megasztár zsűrijébe

A Megasztár következő élő show-jában hatodik zsűritagként foglal majd helyet a világhírű dalszerző-producer, Desmond Child. A hat versenyben lévő énekes két-két dallal lép majd színpadra, amiből az egyik a sztárvendég szerzeménye lesz, aki olyan...

Don't Miss

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...