A TV2 minden egyes este nézettebb volt az RTL Klubnál. A műsoros toplista élén az Exatlon és a Tények végzett. Az RTL Klub műsorai közül a Híradó vonzotta a legtöbb nézőt.
Az elmúlt két hétben megfordult az erőviszony a két legnézettebb kereskedelmi csatorna között. A múlt hetet mindössze 9,3 százalékos közönségaránnyal zárta az RTL Klub, ráadásul a nekik legjobban fekvő célcsoportnál: a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Ezzel szemben a TV2 13,9 százalékot ért el. Ez azt jelenti, hogy 4,6 százalékpontos előnnyel nyerte a hetet a TV2. Utóbbi csatorna egyébként minden egyes estét megnyert a 18-49 éveseknél, amire szintén nem nagyon volt példa mostanában.
A teljes portfóliót nézve is nyert a TV2 Csoport: 27,4 százalékos közönségarányt értek el a csatornáik – szintén a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Az RTL Magyarország televíziói 23,7 százalékos share-rel zárták a hetet.
A nemzetközi csatornaportfóliók között holtverseny alakult ki az elmúlt héten, ugyanis az AMC, a Sony és a ViacomCBS televíziói egyaránt 6,2 százalékos közönségarányt produkáltak.
19. hét / 18. hét / 17. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 9,3% / 9,7% / 13,8%
TV2 – 13,9% / 13,5% / 13,6%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (19. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 18% (18,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,1% (14%)
Barátok közt – 10,4% (10,6%)
TV2
Tények – 16,9% (15,9%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 16% (14,8%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 16,1% (15%)
Az RTL Klubon a Híradó és a Fókusz szépen teljesített, de a velük párhuzamosan a TV2-n futó Tények és Tények Plusz is erősödött. Összességében az RTL Híradó jobb heti átlagot ért el, mint a Tények, de az utóbbi hírműsor három nap is nyerte a sávját. Az Exatlon átlaga 16,1 százalékra nőtt, de például csütörtökön 18 százalék fölött is jártak. Úgyhogy végül is nagyon jól járt a TV2 azzal, hogy a műsor stábja Dominikán ragadt.
Az RTL Klub láthatóan megszenvedi azt, hogy az eredetileg mostanra tervezett Konyhafőnököt inkább az őszi szezonra tartalékolják. Igazából a Barátok köztöt nem is nagyon lehet szidni, hiszen nagyjából erre az eredményre lehetett számítani a sorozattól. Az majd év végén fog kiderülni, hogy megérte-e bukni a tavaszi szezon egy részét, cserébe egy erősebb őszi nézettségért.
A Barátok közt utáni sávban futó heti műsorok közül ismét a Cápák között teljesített a legjobban, 10,2 százalékos közönségarányt ért el. Ez volt az említett sávban futó műsorok közül az egyetlen, ami az előtte lévő Barátok közthöz képest növelni tudta a nézőszámát a 18-49 éveseknél. A napi sorozat utáni sávban megint a Bűnös lelkek teljesített a leggyengébben, hiszen mindössze 5 százalékos share-t ért el a műsor.
Az RTL Klub szombat és vasárnap esti műsorai nem teljesítettek túl jól: Made in Karantén – 10%, Mellékhatás – 9,4%, Maradj haza magadnak – 9,3%, Segítség! Itthon vagyok! – 8,1%. A karanténos tematika egyébként a TV2-nek sem jött be különösebben, hiszen a pár hete futott #maradjotthon szintén nem volt egy nagy siker. Könnyen lehet, hogy a nézőknek annyira nem jön be az, ha még esténként is az arcukba tolják a bezártságot.
A műsoros nézettségi toplista élén TV2-s produkciókat láthatunk. A 18-49 éveseknél a múlt hét legnézettebb műsora az Exatlon csütörtöki adása volt, ami 258 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál pedig a szerdai Tények volt a hét legnézettebb műsora a maga 788 ezer nézőjével. Jól teljesített a TV2-n vasárnap este műsorra tűzött Nagyfiúk 2. című film is, ami a 18-49 éveseknél a műsoros toplista második helyén (243 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a hetedik helyen (524 ezer néző) végzett.
Az RTL Klub legnézettebb múlt heti műsora a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a kedd esti Híradó volt, ami a kereskedelmi célcsoportból 218 ezer, a teljes lakosságból 782 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.