- Hirdetés -

Leleplezik az igazi nagyhalakat – jön az újabb Goldfish mérés

|

Indul a Whitereport és az Ipsos hiperlokális elérés mérése, a Goldfish program újabb szakasza, Debrecenben, Szegeden, Miskolcon, Pécsett és Győrött összesen 250 hiperlokális médium mérését végzik el.

A Whitereport-adatbázis negyedévente frissülő médiakínálati adatai szerint több mint 4500 helyi, megyei vagy regionális médium működik Magyarországon. A megdöbbentő darabszámhoz meglepően magas elérési adatok is kapcsolódnak – de nem mindig a közismert lapok, rádiók hozzák a legjobb mutatókat. Sőt, a vezető helyi médiumok a lokális targetálásra használt social media- és keresőmarketing-megoldásokat is überelhetik – ha kampányelérésről van szó, vidéken még mindig a hagyományos média jól összeválogatott, cross-médiás mixe az optimális.

A 2018-as radikális médiapiaci átalakulások után idén ismét indul a Goldfish-program, a Whitereport és az Ipsos a 2013 óta rendszeresen zajló hiperlokális (városi) mérése, amely eddig több mint 800 hiperlokális lap, site, rádió, televízió valamint mozi városi elérését mérte a 4500-ból.

„Ma már nemcsak a helyi nyomtatott sajtóból, rádióból vagy interneten tájékozódnak az emberek, hanem minden egyszerre zúdul ránk: a megyeszékhelyeken akár 100 médium is versenyez a lakosság figyelméért. Ezért a városi médiakínálatra szabott cross-médiás médiafogyasztási mérés a legideálisabb eszköz a helyi erőviszonyok áttekintésére, annak ellenére, hogy a médiavásárlás a saleshouse-kínálat miatt sokszor csak egy-egy médiumtípust fed le. Whitereport-adatokból látjuk a tényleges médiakínálatot, így kiterejeszthető a kommunikációs mix. A Goldifsh közönségadatok ismeretében nem történhet meg, hogy alá- vagy fölébecsüljük egy-egy helyi médium teljesítményét tulajdonosi háttere vagy helyi imidzse miatt, ami aztán a kommunikáció sikerét is befolyásollhatja. Ezt azok a retail-, pénzügyi, telekommunikációs, OTC-, online szolgáltatói szektorban működő ügyfeleink már megtapasztalták, akik nemcsak a kereső- és socialmedia-oldalaktól, hanem az elérés és aktivizálás miatt cross-médiás hiperlokális kommunikációban is gondolkoznak. Jól látható, hogy a tradicionális tartalomszolgáltatók erejének felismerése vidéken továbbra is versenyelőnyt jelent” – mondta Incze Kinga, a Whitereport alapító-ügyvezetője és a Goldfish by Whitereport & Ipsos képviselője.

Csanda Gergely, a KÜRT Akadémia marketing vezetője szerint a piac és ügyfeleik már várják a folytatást. „Folyamatosan változik a hiperlokális médiapiac, fontos, hogy a képzéseink során továbbra is meg tudjuk mutatni a változásokat Miskolctól Pécsig. Az autós márkakereskedői médiatréningjeinken mindig meglepődnek a résztvevők, hogy mennyire mást mutatnak a tények, ahhoz képest, amit a budapestiek vagy a helyiek feltételeznek a piacról. Csak adatvezérelten érdemes gondolkozni a marketingről, az ösztönös vagy megérzés alapú marketing kora lejárt.”

Fodor József, a pécsi P1 Media Group tulajdonosa, rendszeres Goldfish-használó médiumoldali szereplőként így nyilatkozott: „Az utóbbi időszakban átrendeződött a pécsi médiapiac. A saját rádió-magazin-site portfóliónk jelentős mértékben bővült. A további fejlesztéseket megelőzően szükséges tudnunk, hogy a többi helyi médiummal szemben miként teljesít a P1 Media Group jelenlegi médiaportfóliója. A Goldfish-mérés fontos visszajelzés számunkra.”

Kovács Balázs, a Goldfish-program médiakutatását vezető szakembere, az Ipsos Media BU Director & Head of Business Development pozíciójából is a változásokat hangsúlyozza: „Sokszor évekig stabil a helyimédia-piac, 2018-ban azonban jelentős átalakulások történtek. Az országos kereskedelmi rádió indulása kihatott a helyi rádiókra is, a KESMA-féle átalakulások befolyásolhatták a helyi nyomtatott és online médiumok teljesítményét. Ideje újra megvizsgálni a városi médiapiacok közönségének alakulását, hiszen a vásárlóképes lakosság célzott eléréséhez a nagyvárosi cross-médiás kommunikáció elengedhetetlen eszköz, akár reklám-, akár PR-, akár eladás- vagy eseménytámogató kommunikációról van szó. A mérés továbbra is multikliens-alapon történik, várjuk a hirdetők, ügynökségek és médiatulajdonosok előrendelését. Eddigi ügyfeleink – kisebb és nagyobb helyi médiatulajdonosok, hirdetők, pr-ügynökségek – szerint a Goldfish legnagyobb előnye, hogy a nagyvárosokon kívül megyeszékhelyenként 50-50 helyi médiumot mérünk, függetlenül attól, kik fizetnek elő az adatokra. Így valóban objektív képet kapnak a helyi versenyről és erőviszonyokról, egyértelműen kirajzolódik, hogy kik az igazi nagyhalak Debrecentől Pécsig.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...