- Hirdetés -

Lengyel e-kereskedelmi cégbe száll be a PortfoLion

|

Az OTP Csoporthoz tartozó PortfoLion Capital Partners, kisebbségi részesedést szerez a 4FIZJO-ban, a lengyel fitnesz és fizioterápiás piac meghatározó e-kereskedelmi szereplőjében. A tranzakció célja, hogy támogassa a 4FIZJO régiós növekedését a sport-, szabadidős és rekreációs termékek piacán.

A 2017-ben Mateusz Oniśk és Adam Grybalow egykori fizioterapeuták azzal a céllal hívták életre a 4FIZJO-t, hogy szélesebb körben is hozzáférhetővé tegyék a jó minőségű fizioterápiás és fitnesztermékeket. A kisvállalkozásként indult cég ma már összesen 120 fős csapattal, 14 ezer négyzetméteres raktárkapacitással működik és havonta százezer megrendelést teljesít.

A hat európai piacon - köztük Lengyelországban, Romániában és Magyarországon - működő 4FIZJO változatos termékkínálatában egyaránt megtalálhatóak a fitnesz és a fizioterápiás vagy mozgásszervi egészséget segítő termékek. A 4FIZJO túlnomyó részben saját márkás termékekeken keresztül biztosítja a vásárlók által megismert minőséget és folyamatos innovációt. Ez a stratégia köszön vissza a Mountain Goat és a Tsunami márkákból is, amelyek a szabadtéri sportok szerelmeseit, illetve a vízi sportok rajongóit szolgálják ki, figyelembe véve a téli és a nyári szezonban váltakozó vásárlói igényeket.

A 4FIZJO a tervek szerint a 2024-es évet 150 millió lengyel zlotyi (közel 14,5 milliárd forint) feletti bevétellel zárja, és december végéig az idei egymilliomodik megrendelés teljesítésére számít. Az év elején egyetlen nap alatt közel 100 millió forint értékű forgalmat generált egyetlen termék a platformon, ami bebizonyította, hogy a 4FIZJO képes megfelelni a legextrémebb terhelésnek is, gyorsan alkalmazkodik a változásokhoz és bármilyen vevői igényt teljesít.

A 4FIZJO gyors fejlődése ellenére az alapítók korán szembetalálták magukat a nemzetközi terjeszkedés kihívásaival és úgy érezték, nemzetközi szinten nem elég gyors az a növekedési pálya, amit a platform teljesítménye alapján követni tudnak. „Pontosan illeszkedtek az elképzeléseink a PortfoLion csapatával, ráadásul korábbi sikereik már bizonyították, hogy képesek megadni azt a támogatást az e-kereskedelmi cégek számára, ami a régiós vezető szerep megszerzéséhez szükséges” - magyarázta választásuk okát Mateusz Oniśk, a 4FIZJO alapító-tulajdonosa.

A COVID-19 világjárvány egyedi kihívásokat hozott, a szállítási rendszerek átszervezésétől kezdve a termelési láncok újratervezéséig. Ezen akadályok ellenére a 4FIZJO sikeresen lépett be új országokba, köztük Szlovákiába és Ukrajnába, de tőkepartnert keresett, hogy ambícióit Magyarországon, Bulgáriában és azon túl is előmozdítsa.

Növekedésre felkészítve

A PortfoLion Capital Partners tulajdonosi csatlakozásával a 4FIZJO már jövőre szeretné erősíteni jelenlétét Romániában, Magyarországon és Bulgáriában, valamint előkészíti 2026-os növekedését a Baltikumban. A PortfoLion csapata olyan régiós e-kereskedelmi sikertörténetek építésében szerzett tapasztalatot, mint a Szallas Group, amelyet két évvel ezelőtt, egy széles nemzetközi turisztikai portfolióval a lengyel tőzsdei cég, Wirtualna Polska vásárolt fel. A közelmúltban az alapkezelő a korábbi Szallas.hu-alapítók új vállalkozása, a Pepita Group nemzetközi terjeszkedésének támogatásával került be az e-kereskedelmi körforgásba.

A 4FIZJO és a PortfoLion is a működési hatékonyság fejlesztésében és a gyorsabb, még ügyfélbarátabb logisztikai folyamatok kialakításában látja a következő évek legfontosabb piaci kihívásait a több országot átfogó online kiskereskedelmi szolgáltatók fejlesztése során. „A PortfoLionnal való partnerségünk nem csupán a tőkéről szól - hanem a szakértelemről, a közös jövőképről és a stratégiai iránymutatásról, amely ahhoz szükséges, hogy márkánkat közelebb hozzuk a vásárlókhoz Európa-szerte” - tette hozzá Adam Grybalow, a 4FIZJO másik alapítója és tulajdonosa.

„Nagyon örülünk, hogy egy olyan vállalattal társulhatunk, amely kivételes növekedési potenciállal és a minőség iránti, feltétel nélküli elkötelezettséggel rendelkezik. Ez a befektetés tükrözi a növekvő régiós e-kereskedelmi piacba, azon belül is a sport és fizioterápiás kategóriákba vetett bizalmunkat, valamint a 4FIZJO azon képességét, hogy a jövőben is kivételes értéket tud majd nyújtani ügyfeleinek” - nyilatkozta Mihály Zsolt, a PortfoLion mostani tranzakcióért felelős szenior befektetési menedzsere.

Az ügylet pénzügyi és jogi tanácsadási támogatását az eladók részéről a Vienna Capital Partners és a Schönherr, a vevők részéről az EY és a Deloitte Legal végezte, míg a kereskedelmi átvilágítási folyamatot az Arthur D. Little vezette. A tranzakció, amelynek keretében a PortfoLion 40%-os kisebbségi részesedést szerez a 4FIZJO-ban, a lengyel Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hivatal jóváhagyásának függvényében kerülhet lezárásra, amely az általános piaci gyakorlat alapján néhány hónapot szokott igénybe venni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...