A hetet az RTL Klub nyerte kis előnnyel, holott elvileg nagyon meg kellett volna verniük a nyári műsorrendre átálló TV2-t. A Bezár a bazárnak az ismétlése is több nézőt vonzott, mint A Fal új részei.
Az elmúlt héten egy kicsit nőtt a különbség az RTL Klub és a TV2 főműsoridős közönségaránya között. Tényleg, csak minimális elmozdulásról van szó, hiszen a korábbi 0,1 százalékpont helyett 0,5 százalékpontot tett ki az RTL Klub előnye. Szerdán és vasárnap a TV2, a többi estén pedig az RTL Klub ért el magasabb share-t.
22. hét / 21. hét / 20. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 12,3% / 11,9% / 12,4%
TV2 – 11,8% / 11,8%/ 12,1%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (22. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 17,3% (17,2%)
Fókusz – 16,9% (14,5%)
A Fal – 12,1% (10,3%)
Barátok közt – 13,8% (13,7%)
Éjjel-nappal Budapest – 11,6% (12,9%)
TV2
Tények – 15,2% (17%)
Bezár a bazár – 15,7% (18,5%)
Ninja Warrior – 9,3% (A korábbi héten ebben a sávban a Vigyázat, szülővel vagyok! 8,3%-ot ért el)
Papírforma szerint az elmúlt héten masszív előnyt kellett volna elérnie az RTL Klubnak. A TV2 ugyanis stikában már május utolsó hetében átállt a nyári műsorrendre. Ez azt jelentette, hogy hétköznap estéken a Bezár a bazárból és a Ninja Warriorból is csak ismétlést adtak. Az érdekes az volt, hogy nem nagyon kommunikálták ezt a nézők felé. Az pedig még ennél is érdekesebb volt, hogy a nézőket ez láthatóan nem is nagyon zavarta. A korábbi héthez képest csökkent ugyan a Bezár a bazár átlagos share-je 2,8 százalékpontot, viszont még így is minden egyes nap röhögve verték a velük párhuzamosan új részekkel futó A Falt.
Az RTL Klubon ugyanakkor a Fókusz egész jól teljesített, több nap is közel jártak a 20 százalékos közönségarányhoz. A Barátok közt pedig sikeresen megugrotta a csatornaátlagot, az Éjjel-nappal Budapestről viszont ez már nem mondható el.
A TV2-n a Tények közönségaránya ugyan csökkent a korábbi héthez képest, de még így is meglepően feljöttek az RTL Híradóra. A Ninja Warriornak pedig az ismétlése jobb share-t ért el, mint egy héttel korábban a Vigyázat, szülővel vagyok új részei.
A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is A nagy duett évadzáró adása volt a hét legnézettebb műsora. Ez a 18-49 éveseknél 256 ezres, a teljes lakosságnál 959 ezres nézőszámot jelentett. Az RTL Klubon a Barátok közt pénteki epizódja bizonyult a hét legnézettebbjének – szintén mindkét fő célcsoportnál. A 18-49 éveseknél a szappanopera 217 ezer nézőt vonzó hétfői epizódja, a teljes lakosságnál pedig a pénteki, 759 ezres nézőszámú rész volt a legnépszerűbb.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.