A 18-49 éveseknél az idei utolsó X-Faktor, a teljes lakosságnál pedig az RTL Híradó volt a hét legnézettebb műsora. A TV2 a Ninja Warriorral verte hétfőn az RTL Klubot. A SuperTV2 pedig a Sztárban sztár+1 kicsivel a TV2-t.
A múlt héten a 18-49 évesek körében és főműsoridőben az RTL Klub közönségaránya 0,3 százalékpontot gyengült, a TV2 0,6 százalékpontot erősödött. Azonban továbbra is tetemes – 6,1 százalékpont – az RTL Klub főműsoridős előnye. Az RTL Klub keddtől vasárnapig minden estét megnyert, legnagyobb fölénnyel a szombatot, amikor 21,5 százalékot értek el a TV2 8,5 százalékos közönségarányával szemben. A hétfő este viszont a TV2-é volt, ugyanis a 16,5 százalékos share-jükre az RTL Klub csak 15,3 százalékkal tudott válaszolni.
47. hét / 46. hét / 45. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 17,3% / 17,6% / 16,7%
TV2 – 11,2% / 10,6%/ 13,9%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (47. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Híradó – 20,1% (21,1%)
Konyhafőnök VIP – 20,3% (19,9%)
Éjjel-nappal Budapest – 14,5% (14,5%)
Barátok közt – 13,3% (14,6%)
TV2
Tények – 16,6% (13,7%)
Ázsia Expressz – 14,2% (13,6%)
Appra magyar – 10,7% (korábbi héten az 50 milliós játszma – 9,6%)
Tények Extra – 5,4% (5,9%)
A 18-49 éveseknél a hét legnézettebb műsora az X-Faktor szezonzáró adása volt, amire 325 ezren voltak kíváncsiak. A tehetségkutató a teljes lakosságnál 885 ezres nézettséget produkált. A kereskedelmi célcsoportnál a második legnépszerűbb műsor címmel a Konyhafőnök VIP büszkélkedhet, a pénteki adás ugyanis 308 ezer nézőt érdekelt.
A teljes lakosságnál kicsit másképp néz ki a műsoros toplista, de szintén az RTL Klub egyik műsora vezet, méghozzá a múlt keddi RTL Híradó, ami 1,01 milliós nézettséget ért el. Ezzel a hét egyetlen olyan műsora volt, ami megugrotta az egymilliós határt.
A TV2 esetében a 18-49 éveseknél a Ninja Warrior szerepelt a legjobban a maga 307 ezres nézőszámával (a teljes lakosságnál 752 ezres nézettséggel). A teljes lakosságnál azonban náluk is más a sorrend: a házon belüli listavezető a hétfői Tények volt, amit 879 ezres nézettséget ért el.
Múlt héten a SuperTV2 is beverekedte magát a top 10-be, ugyanis a Sztárban sztár+1 kicsi 246 ezres nézettséget produkált a 18-49 éveseknél és 688 ezret a teljes lakosságnál. Ezzel az eredménnyel vasárnap este a TV2 elé került a SuperTV2 és heti átlagban (18-49 évesek, teljes nap) is a korábbi hét 2,9 százalékáról 4,2 százalékra ugrott a csatorna share-je. Amennyiben ezt a műsort a TV2-re teszik, akkor biztosan behúzták volna a vasárnap estét.
A hétköznap futó műsorok közül egész jó, 20 százalék fölötti heti átlaggal búcsúzott a Konyhafőnök VIP. Az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok köz ugyan nyeri a sávját a 18-49 évesek körében, de továbbra is a megszokottnál gyengébben teljesítenek.
A TV2-n az Ázsia Expressz 14,2 százalékos heti átlagával elégedettek lehetnek, pláne, hogy növekvő tendenciát mutat a műsor nézettsége. A múlt héten indult Appra magyar viszont, – ha kicsivel is, de – a TV2 csatornaátlaga alatt teljesített, bár nem volt szerencsés a műsor szempontjából, hogy a második adásuk egy technikai probléma miatt elmaradt.
A köztévé legnézettebb tartalma szokás szerint a Forma-1 volt. A vasárnapi idényzáró verseny miatt 161 ezer 18-49 éves kapcsolt az M4 Sportra, a teljes lakosságnál pedig 458 ezer nézőt vonzott a futam.
Az ATV három legnézettebb műsora egytől egyig vasárnap este került adásba. Közülük a #Bochkor érte el a legmagasabb – 287 ezres – nézőszámot a teljes lakosságnál. A Heti Napló és az Esti Frizbi között holtverseny alakult ki, ugyanis mindkét műsornak 285 ezer nézője volt.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.
Iratkozz fel napi hírlevelünkre és kerülj képbe a média, az ügynökségi és a reklám világ legfontosabb híreivel.