- Hirdetés -

M4 Sport: teljes napon verték az RTL Klubot és a TV2-t

|

A Magyarország-Horvátország vízilabda döntő volt a vizes világbajnokság legnézettebb közvetítése, de a Forma-1 Magyar Nagydíj is sok nézőt hozott az M4 Sportnak. A sporteseményekkel leginkább a Barátok közt tudta felvenni a versenyt.

Volt már jobb hete is az RTL Klubnak és akkor finoman fogalmaztunk. Az elmúlt héten a főműsoridős közönségarányuk 12,6 százalékot tett ki. Ez 1,4 százalékponttal kevesebb a korábbi hetinél. A TV2 ugyanakkor a korábbi héthez képest javított a közönségarányán, 7,2 százalékkal zárták a hetet. A két csatorna közötti különbség így 5,4 százalékpontot tett ki, miközben egy héttel korábban még 7,7 százalékpont volt a differencia.

30.hét / 29.hét / 28. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 12,6% / 14,0% / 15,0%
TV2 – 7,2% / 6,3% / 7,0%

A nem túl erős heti adatok mögött elsősorban az M4 Sport megerősödése áll (erről lejjebb még olvashat). Az RTL Klub és a TV2 viszonylatában pedig az is nyomott valamennyit a latban, hogy jól kezdett a TV2-n a Pénzt vagy éveket című vetélkedő. A műsor az első hetében 11,7 százalékos átlagot produkált, ami jóval magasabb a TV2 főműsoridős közönségarányánál.

A 18-49 évesek körében a hét legnézettebb műsora a vasárnapi Forma-1-es futam volt, ami 271 ezer nézőt vonzott. A toplista második helyén szintén az M4 Sport egyik közvetítése áll: a vizes vb szombat késő délutáni, illetve kora esti műsorsávja, 17:13 és 22:24 között – amikor a vízilabda döntő is volt – 249 ezres nézőszámot produkált.

(Itt azért meg kell jegyezni, hogy ha nem vennénk ilyen hosszú időszakot egy kalap alá, hanem csak konkrétan az esti vízilabda mérkőzést vizsgálnánk, akkor még jobb eredményt kaphatnánk. Az 20:21 és 21:41-es műsorsávban ugyanis 387 ezres nézőszámot ért el a vízilabda mérkőzés, 31,6 százalékos share mellett).

Harmadik helyen végzett a Barátok közt múlt csütörtöki epizódja 215 ezres nézettséggel. A TV2 legnépszerűbb műsora a Pénzt vagy éveket keddi adása volt, 150 ezer nézővel.

A teljes lakosságos toplista ettől abban különbözik, hogy még a Forma-1 és a vizes vb sem tudta lenyomni a Barátok köztöt. A szappanopera végzett az élen 754 ezer nézővel. Ezután az M4 Sport következik a szombat esti vizes vb-vel (707 ezer néző) és a Forma-1-es közvetítéssel (701 ezer néző). A teljes lakosságnál a TV2 legnézettebb műsora a keddi Tények volt, amire 633 ezren voltak kíváncsiak.

M4 Sport: sokat hozott nekik a vizes vb

Legutóbb tavaly nyáron, a labdarúgó Európa-bajnokság idején kavarta fel a megszokott nézettségi erőviszonyokat az M4 Sport. Most pedig a vizes világbajnokság alatt is nagyot ugrott az M4 Sport nézőszáma.

Az M4 Sport heti közönségaránya a 18-49 évesek / 18-49 éves férfiak körében (teljes napi adatok, százalékban)
27.hét – 2,0 / 2,9
28. hét – 4,9 / 5,6
29. hét – 7,0 / 7,2
30. hét – 12,4 / 12,6

A 27. héten még nem volt vizes vb, a 28. héten kezdődött. Ahogy az adatokból látszik, igazából az elmúlt hétre pörgött fel a csatorna nézettsége. Olyannyira, hogy a 30. héten a 18-49 éveseknél és teljes napon még az RTL Klubot és a TV2-t is verték (teljes napon az RTL Klub 8,6, a TV2 pedig 6,4 százalékos share-t ért el).
Érdekes, hogy ugyan a 18-49 éves férfiak körében a vizes vb magasabb közönségarányokat ért el, mint a „sima” 18-49 éveseknél, de nem nagy az eltérés a koedukált adatokhoz képest. Ez talán kevésbé volt férfi-centrikus sporteseményt, mint például a labdarúgó Európa-bajnokság.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop201730het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
hetitop201730hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL és R-Time / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...