- Hirdetés -

Magyar cégeket is veszélybe sodort a háború

|

A háborús konfliktus miatt Oroszországra kivetett uniós és egyéb szankciók miatt körülbelül 200-300, több milliárd forintos éves forgalommal rendelkező magyar cégnek kell új lehetséges vevőket és beszerzési forrásokat keresniük. Ez közvetve százezer magyar család megélhetését érinti.

Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja elmondta, a kapcsolatépítés most azért is hatványozottan bonyolult feladat, mert nem csak a magyar piacot érinti a válság, egész Európában új lehetőségeket keresnek a cégek. Hozzátette, a folyamatot a szigorú nyugat-európai vállalati struktúra és a személyes találkozók hiánya is megnehezíti.

Vége az uniós-orosz kereskedelemnek. Mi lesz veled gazdaság?

A háború kirobbantása miatt sorozatban vetik ki a durvábbnál durvább gazdasági szankciókat Oroszországra a kormányok mellett a nagyvállalatok is, ennek eredményeként pedig gyakorlatilag egyik napról a másikra szűnt meg a hétköznapi kereskedelem Moszkvával az Európai Unióban.

Marozsák Szabolcs, a Clientfactory CEO-ja felhívta rá a figyelmet, Magyarországon 200 és 300 közé tehető azoknak a cégeknek a száma, amelyek több milliárdos éves forgalmat bonyolítanak le és export vagy import tevékenységet folytatnak az oroszokkal.

Nem egyszerű feladat a 2000 milliárd dolláros kiesés pótlása

Hazánk exportja és importja nagyságrendileg kétezer milliárd dollárra tehető éves szinten orosz viszonylatban. Az import döntő többsége az olaj és a gáz, de a gépalkatrészek, a nukleáris technológiával kapcsolatos termékek, a gyógyszerek, a kemikáliák, az elektromos eszközök valamint a fém, a vas és az acél is jelentős részét adja ennek, sorolta. Megjegyezte, az export összetétele is rendkívül hasonló, de Magyarország járműveket, vonatalkatrészeket, optikai rendszereket és egészségügyi rendszereket is szállított mostanáig az oroszoknak.

„A krími válságot követően, 2014 óta nagyjából felére csökkent már a forgalom Oroszország és Magyarország között, és csak a legerősebb cégek tudtak az orosz piacon életben maradni. Most őket éri ez a csapás, ami közvetve 100 ezer család megélhetését veszélyezteti. Az embargó miatt ezeknek a cégeknek új lehetséges vevőket és beszerzési forrásokat kell találniuk, ami időbe telik” – magyarázta.

Megoldás: azonnali új üzleti partnerek megszerzése. De mégis hogyan?

A Clientfactory import-export bevétel növelési szakértője rámutatott, azon nyomban cselekednie kell az érintett magyar vállalatoknak. Ehhez első körben szét kell nézni Európában és tudatos módszerekkel kell keresni azokat a potenciális partnereket, akik akár vevőként, akár eladóként szóba jöhetnek.

Megjegyezte, a helyzetet bonyolítja, hogy az Oroszország ellen kivetett szankciók az összes többi EU-tagállamra is hatással vannak, ezekben az országokban is új utakat keresnek a cégek, ami egy éles versenyhelyzetet teremt a nemzetközi piacon.

Marozsák Szabolcs elmondta, a pandémia előtt kiállításokon, expókon próbálták a kapcsolataikat építeni a vállalkozók, de a járvány miatt ez még mindig akadozik, az interneten pedig rendkívül komoly idő- és energiabefektetés pótolni a lemaradást.

„Külön szakma, hogyan találjuk meg egyáltalán a lehetséges partnercégeket, azokkal hogyan vegyük fel a kapcsolatot, hogyan kerítsük elő a döntéshozókat. A Clientfactory több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik abban a kérdésben, hogyan lehet addig ismeretlen vállalatokkal felvenni a kapcsolatot” – magyarázta.

Példaként említette, hogy Nyugat-Európában a szigorú vállalati struktúra nem is teszi lehetővé, hogy kiadják a munkavállalóik adatait. Ezek összegyűjtése komoly erőfeszítést igényel, de azért vannak a szakértők, hogy ebben segítséget tudjanak nyújtani és a gyors kilábalás felé lendítsék a magyar cégeket.

Adat és kapcsolatok: ez az új olaj

A Clientfactory CEO-ja zárszóként arról beszélt, olyan gazdasági világban élünk, ahol a kapcsolatok felértékelődtek, és bár rengeteg kommunikációs lehetőség áll rendelkezésre a közösségi oldalaktól az üzleti platformokig, mégis nehezebb megtalálni a tökéletes partnereket akár eladásról, akár vásárlásról van szó.

Mivel a legtöbb vállalkozás több éves fennállása során beleszokott a meglévő ügyfelek nyújtotta biztonságos kényelembe, nem fektettek hangsúlyt az új területek, kapcsolatok feltérképezésére, megszerzésére.

Ez óriási hiba, hiszen, ha “elzárul az egyetlen csap”, a cég fennállása is veszélybe kerülhet.

A jelenlegi helyzetben ez relevánsabb, mint valaha. Nem késlekedhetnek a cégek, kutatással, folyamatos kiáramlással (legyen az hirdetés, email, telefonos kapcsolatfelvétel, egyéb megjelenések) és akár szakértők bevonásával meg kell találniuk azokat az új lehetséges partnerkapcsolatokat, forrásokat amik segítségével nemcsak “túlélhető” ez a válságos időszak, hanem a későbbi növekedésüket, piaci pozíciójuk megerősítését is előhívhatja!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...