- Hirdetés -

Magyar kutatásról ír az amerikai sajtó

|

Az USA legnagyobb hírügynöksége, az Associated Press (AP) is beszámolt a magyar Lounge Group kutatásáról, melyet a november eleji amerikai elnökválasztás kapcsán hozott nyilvánosságra. A felmérést közlő lapok, köztük a tekintélyes Yahoo Finance-szel, együttesen havi több mint százmillió olvasóhoz juttatják el híreiket.

A közéleti és gazdasági lapok, műsorok és online híroldalak érdeklődésére számot tartó kutatásról olyan kiadványok számoltak be az említett AP és a Yahoo mellett, mint a Marketwatch, a Business Insider, az International Business Times, vagy a Morningstar.

A kutatás eredményeit a Lounge Group alapító-tulajdonosa Balásy Gyula és a tengerentúli felmérés levezényléséért felelő Brent Buchanan kommentálta. A legnagyobb hazai marketingkommunikációs ügynökség szakembere a két ország közötti kulturális-politikai különbségekkel indokolta az eltérő politikai szocializációs folyamatokat és azt, hogy más témát tartanak most fontosnak, máshogy viszonyulnak az idei év kihívásaihoz az amerikaiak és a magyarok.

A kutatás célja a választók hangulatának felmérése, a politikai preferenciájuk és értékeik megismerése volt, főleg annak tükrében, hogy milyen mértékű hatást gyakorolt rájuk, gondolataikra a globalizáció. A felmérés kiderítette, hogy milyen tényezők befolyásolják a szavazókat, milyen szempontok szerint voksolnak – és arra is fény derült, mi a különbség egy amerikai és egy magyar választópolgár gondolkodásában és viselkedésében.

Az adatokból kiderült, hogy az amerikai állampolgárok élénken érdeklődnek a közélet iránt, és a tervek szerint hatból öten el is mennek majd voksolni, ami rekord részvételt jelentene. Donald Trumpról az amerikaiak 43 százaléka jó véleménnyel van. A magyar válaszadók közül majdnem mindenki meg tudta nevezni a jelenlegi elnököt, idehaza a többség Trump győzelmét is várja a voksoláson, míg kihívójának nevét csak harmaduk ismeri. A távolság mellett ebben az is közrejátszik, hogy a magyarok jellemzően a jelöltek ideológiája szerint választanak, míg Amerikában kétszer többen vannak, akiknek a személy az igazán fontos. Mindkét kontinensen a koronavírus járvány a leginkább aktuális probléma, de az amerikaiak az országuk gazdasági stabilitásának helyreállítását tartják a legfontosabb feladatnak, szemben a magyarokkal, akik az egészség megőrzését vélik előrébb valónak.

A legnagyobb arányban természetesen az Egyesült Államok újságírói érdeklődtek a kutatási adatok után. Az USA-n belül kiemelkedő volt az elnöki pozícióért folyó versenyt hagyományosan eldöntő, ún. ingaállamok – Florida, Michigan, Wisconsin, Virginia – sajtótermékeinek informálódása. Így kijelenthető, hogy a magyar kutatás független adatai a legélesebb versenyek színterein is megjelentek. Hasonlóan nagy érdeklődés jellemezte a felmérés eredményei iránt a legnagyobb lakosságszámú államokat is, így Kaliforniát, Texast, vagy éppen New Yorkot. Az Államokon kívül Kanada, Németország, Franciaország, Oroszország, Kína, India és Japán sajtómunkásai is kíváncsiak voltak a számokra.

A Lounge Group az amerikai elnökválasztás kapcsán az Egyesült Államokban és Magyarországon is felmérte a politikai preferenciákat és véleményeket. A kutatásban szó volt a politikai irányultságot és a döntést meghatározó tényezőkről, a családi-baráti kapcsolatról, érték sorrendről, jelölti preferenciáról; egyúttal a felmérés pontos képet ad az amerikai társadalmat jelenleg foglalkoztató legfontosabb kihívásokról is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...