Tovább nőtt az RTL Klub szombat esti tehetségkutatójának a nézettsége, stabilan teljesít a Survivor, viszont a Szenzációs Négyes csak kínlódik. A TV2-nek a Sztárban sztár hozta a legtöbb nézőt, a hétköznapi műsoraik közül pedig a Ninja Warrior teljesít a legjobban, náluk a MasterChef Junior tűnik nagy bukásnak.
Egyelőre a TV2 második hullámban érkező őszi műsorai sem fordították meg a két legnézettebb csatorna közötti nézettségi versenyt – legalábbis a 18-49 évesek körében és főműsoridőben. Múlt héten hétfőtől szombatig az RTL Klub nyerte az estéket, a vasárnapi főműsoridő pedig a TV2-é volt.
Az RTL Klub legerősebb estéje a szombat volt, amikor 28 százalékos főműsoridős share-t produkáltak a TV2 5,1 százalékával szemben. Vasárnap viszont a TV2 ért el 16,7 százalékos közönségarányt, miközben az RTL Klub csak 8,4 százalékot.
Összességében az RTL Klub ugyanúgy 15,8 százalékos közönségarányt hozott, mint egy héttel korábban. A TV2 pedig 10,2 százalékkal zárta a hetet, ami némi csökkenést jelent a korábbi héthez képest.
42. hét / 41. hét / 40. hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 15,8%/ 15,8% / 16,7%
TV2 – 10,2% / 11,5% / 9,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (42. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 19,5% (19%)
Survivor – 17,6% (17,4%)
Barátok közt – 14,8% (15,2%)
Éjjel-nappal Budapest – 15,7% (15,1%)
TV2
Tények – 14,3% (16,4%)
Ninja Warrior – 13,8% (16,3%)
A legbátrabb páros – 12,8% (15,9%)
Bogaras szülők – 7,5% (13,9%)
Mit tenne a gyereked? – 9,9% (10,4%) – két nap átlaga
Sztárok és párok – 6,3% (7,8%) – két nap átlaga
Csak show és más semmi – 9,6% (10,2%)
Korhatáros szerelem – 10,3% (11,5%)
Az RTL Klub hétköznap esti műsorai meglehetősen stabilan teljesítettek, bár azért a Barátok közt share-je kicsit a főműsoridős átlag alatt maradt. A Survivor nem hoz olyan combos, 20 százalék feletti közönségarányt, mint az ősz első felében a Nyerő Páros. Viszont még ez a 17 százalékos szint is egész jónak számít. Pláne, hogy a Survivor a TV2 legnagyobb dobásnak szánt műsoraival van egy sávban.
A TV2 hétköznap esti műsorai közül a korábbi héthez viszonyítva mindegyiknek csökkent a közönségaránya. A legjobb share-t a hétfői Ninja Warrior hozta, csatornaátlag felett teljesített a keddi A legbátrabb páros, a péntek esti Korhatáros szerelem. A többi műsoruk nem érte el a TV2 főműsoridős átlagát, a leggyengébb láncszemnek pedig a Sztárok és párok számít.
A kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is az X-Faktor volt a hét legnézettebb műsora, méghozzá meglehetősen nagy fölénnyel. A szombat esti műsor a 18-49 éveseknél 37 százalékos közönségarány mellett 589 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál 30,8 százalékos share-t és 1,32 milliós nézettséget produkált. (Egy héttel korábban 1,29 millió volt a nézettségük).
A hét második legnézettebb műsora a TV2-n vasárnap este műsorra tűzött Sztárban sztár volt, ami a 18-49 éveseknél 283 ezres nézettséget, a teljes népességnél pedig kerek 800 ezer nézőt érdekelt. A Sztárban sztárral átellenben az RTL Klubon futó Szenzációs Négyes erejéből 8,8 százalékos közönségarányra futotta, ami azért elég nagy buktának számít.
Ami az RTL Klubnak a Szenzációs Négyes, az a TV2-nek a szombat esti MasterChef Junior, ami a 18-49 éveseknél mindössze 5,3 százalékos közönségarányra volt képes.
A 18-49 éveseknél az RTL Klub második legnézettebbje címmel a Survivor múlt hétfői adása büszkélkedhet (251 ezer néző). A TV2 házi versenyében pedig a – kereskedelmi célcsoportnál – a Ninja Warrior volt az ezüstérmes (195 ezer néző).
Vasárnap főműsoridőre esett a Forma-1 amerikai nagydíja, s ahogy lenni szokott, ez volt a közmédia legnézettebb heti tartalma. Ez a 18-49 éveseknél 127 ezres nézettséget, a teljes lakosságnál 336 ezres nézőszámot jelentett.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.