Black Friday napokat indított a MediaMarkt november 5-én éjfélkor, az indulás után 57 másodperccel történt meg az első vásárlás – egy kedvezményes árú Apple watch S7 talált gazdára Budapesten. Az érdeklődés folyamatos, délelőtt 10 óráig elmondható, hogy több, mint 50 százalékkal nagyobb értékben vásároltak műszaki cikkeket a webáruházi felületen, mint a tavalyi azonos (szintén Black Friday) időszakban. A megrendelések zöme desktopról érkezett.
A kosárérték átlagosan 120 000 forintot körül alakult. Az indulás óráinak slágertermékei az autós fedélzeti kamerák és a hőszivattyús szárítógépek voltak. Előbbi népszerűsége a cég szerint arra utal, hogy az otthonra szükséges műszaki berendezések mellett elindult a karácsonyi ajándékok beszerzése is. A nap első szakaszában eladott műszaki cikkek 80%-ára nyújtott kedvezményt az áruház Black Friday alkalmából.
„A vásárlók érdekeit szem előtt tartva határoztuk meg az idei akciós időszakra vonatkozó stratégiánkat – mondta el Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője. Ezért a MediaMarkt Black Novembert tart, ami azt jelenti, hogy számtalan, online és áruházainkban is elérhető akcióval készülünk egész novemberben, hogy minél többen megkaphassák kedvezményes áron azt a terméket, amit szeretnének, ráadásul azzal, hogy több idő jut a vásárlásra, a vásárlóinknak sokkal inkább van lehetőségük tudatos, átgondolt döntéseket hozni, mintha a kedvezmények csupán egyetlen kitüntetett napon lennének elérhetőek.
MediaMarktnál az idei évben úgy készültek, hogy akár egy háromszoros forgalmi csúccsal is késedelem nélkül meg tudjanak birkózni. Az árukészletek feltöltése nyár óta tart, a vállalat 70%-kal bővítette szezonális raktárkapacitását.