
Jelenleg a folyamatok jóval gördülékenyebben mennek, Vaszily Miklós a dolgok üzleti részével foglalkozik, és kevésbé szól bele a tartalomba, mint az elődje – mondta Fischer Gábor, a TV2 Csoport programstratégiai és tartalomgyártási igazgatója, aki a jövő évre izgalmas újdonságokat is ígér.
- Tavasz óta Vaszily Miklós a TV2 Csoport vezérigazgatója. Mennyivel más vele a közös munka, mint az elődjével?
- Az elmúlt években nagyon különböző stílusú vezérigazgatókkal volt alkalmam együtt dolgozni, így különféle vezetői elvárásokat ismertem meg. Jelenleg a folyamatok jóval gördülékenyebben mennek, Miklós a dolgok üzleti részével foglalkozik, és kevésbé szól bele a tartalomba, mint az elődje. Nagyon jól átlátja a dolgokat, és hasonló cél motiválja, mint engem, hogy az üzleti eredményeken túlmenően továbbra is mi legyünk a legnézettebbek.
- Új pozíciót is kaptál, hiszen már nem programigazgató, hanem programstratégiai és tartalomgyártási igazgató vagy. Ez az új titulus a napi munkádban is változást jelent?
- A pozícióváltás valóban jelentős változást hozott a napi munkámban. A programstratégiai és tartalomgyártási igazgatói szerepkör jóval komplexebb felelősségi kört jelent, mint korábban. Gyakorlatilag minden tartalmi döntés és annak menedzselése – az ötlettől a megvalósításig, egészen a képernyőre kerülésig – most már hozzám tartozik. A PR-marketinggel, onair promócióval kiegészülve a szórakoztató műsorokat és a kábelcsatornákat illetően. Egy kézben összpontosul minden: a kapacitások és a pénzügyi erőforrások menedzselése, valamint a képernyősök rövid és hosszú távú márkastratégiája – ki, hol és mikor szerepel. Ez óriási stratégiai előnyt jelent. Már látjuk is ennek a hatását, különösen egy olyan professzionális vezérigazgatóval az élen, aki ennek a szemléletnek az elkötelezett támogatója.
- A TV2 Csoport szempontjából mennyire vagy elégedett az év eddigi részével?
- Nagyon. Erősek vagyunk, a piaci részesedésünk főműsoridőben 7 százalékkal magasabb, mint az előző év azonos időszakában. Elégedett vagyok az ősz eddigi eredményével is, azzal együtt, hogy szerintem a versenytárs mindent beleadott a szezon kezdetekor, mi ennek ellenére jobban vezetünk, mint reméltük. Kezd beérni az új vállalati struktúra és a benne rejlő lehetőségek. Az évet már nagy eséllyel most megnyertük, és ha az ősz így megy tovább, nem kell sok hét, és azt is megnyerjük. Ez azonban csak további teljesítményre sarkall. Még rengeteg dolgot akarunk megmutatni a nézőinknek.
- Az idén melyik TV2-s műsor volt az, ami a várakozásaidnál is jobban szerepelt?
- A Kincsvadászok VIP. Ezt tavaly egy vacsorán találtuk ki a formátumtulajdonossal, hogy kipróbáljuk tesztként. Az, hogy ez egy élő show-műsornál is több nézőt hozott, az komoly lehetőséget rejt magában, mert nagyon költséghatékony, és ez arra ad lehetőségeket, hogy további sávokban is erősödjünk.
- Az idei évvel kapcsolatban korábban azt nyilatkoztad, hogy kevesebb kockázatot vállaltok a műsorok terén. Ebből a szempontból mi lesz a helyzet 2026-ban?
- Jövőre továbbra is a stabilitás lesz a legfontosabb szempont, hiszen a TV2 Csoport az elmúlt években megerősítette piacvezető pozícióját: 2023-tól kezdődően folyamatosan az élen állunk mind a teljes lakosság, mind a 18–59 évesek körében. Tavaly például 24,4 százalékos közönségarányt értünk el teljes napra vetítve, míg az RTL 16,2 százalékot a teljes lakosság körében. A 2024-es évben 55 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 2 milliárdos nyereséget realizáltunk, ami jól mutatja a cégcsoport pénzügyi stabilitását is. Ezeken a stabil alapokon azonban lehet és kell is építkezni. A következő évre óvatos optimizmussal tekintünk: bár az előrejelzések szerint a reklámpiacon mérsékelt növekedés várható, a műsorstratégiánkban lesznek izgalmas újítások. Továbbra sem célunk a radikális kockázatvállalás, de tervezünk kísérletezni új formátumokkal, és szeretnénk meglepni a nézőket szokatlan tartalmakkal. Szerintem jövő év végére jóval nagyobb lesz a különbség a két nagy csatorna között, mint ma.
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.










