- Hirdetés -

Már tíz éve segíti a Vöröskeresztet a Coca-Cola

|

A Coca-Cola Magyarország és a Magyar Vöröskereszt évek óta közösen dolgozik azon, hogy a lehetőségekhez mérten könnyebbé tegye a nélkülözésben élők mindennapjait. Ennek elismeréseképpen emléklapot vehetett át a Coca-Cola Magyarország a Magyar Vöröskereszttől, a szervezet számára nyújtott kiemelkedő támogatásért a humanitárius válság kapcsán. Több, mint 10 év partnerség köti őket össze, az elmúlt két évben közös munkájuk fókuszában a koronavírus-járvány és az ukrajnai háború okozta humanitárius katasztrófa enyhítése állt.

A Coca-Cola Magyarország 2020 áprilisában – reagálva a kialakult koronavírus-járvány okozta helyzetre – meghirdette a „Reklám helyett segítség” kampányát, amelynek keretében saját reklámhelyeit és közösségi média csatornáit a Magyar Vöröskeresztnek ajánlotta fel annak érdekében, hogy az otthon maradásról, egészségmegőrzésről, véradásról, adományokról szóló közérdekű üzenetek minél több emberhez eljussanak. A The Coca-Cola Foundation által kiírt pályázaton a Magyar Vöröskereszt ezen felül olyan támogatásban részesült, amelyet a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került emberek megsegítésére használtak fel: a Magyar Vöröskereszt által működtetett családok átmeneti otthonának, hajléktalanellátó intézmények és szolgáltatások ellátottjainak, valamint időseknek, munka nélkül maradtaknak, karanténban levőknek – elsősorban élelmiszer-, higiéniai-, tisztítószer csomagok és pszichoszociális segítségnyújtás formájában.

A Magyar Vöröskereszt 2021 júniusa óta 2 618 élelmiszercsomagot és 200 speciális BABA PAKK csomagot osztott ki rászorulóknak, különös tekintettel a leendő anyákra és a babát váró családokra. Az év végéig a Vöröskereszt országszerte 10 472 embert tudott támogatni, és a támogatásból a legjelentősebb magyarországi egészségügyi intézmények kapacitását erősítette. „2021-ben a koronavírus-járvány idején több mint fél millió embernek nyújtottunk segítséget, ezek közül több mint 135 ezer a Coca-Cola támogatásával valósult meg” – mondta el Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője és mb. vállalati kapcsolattartója.

A Magyar Vöröskereszt – a magyar nélkülözők segítése mellett – a kezdetektől részt vett az Ukrajnából Magyarországra érkezők ellátásában a határ mentén. Ehhez csatlakozott idén az üdítőitalgyártó vállalat is, palackozó partnerével a Coca-Cola HBC Magyarországgal együtt. Közösen pénzügyi segélyalapokat hoztak létre, hogy azonnali támogatást nyújtsanak minden munkatársuknak, aki érintett. Az üdítőitalgyártó cég az elmúlt öt hónapban jelentős pénzadománnyal, 120 000 palack termékkel és mintegy 50 kolléga önkéntes munkájával támogatta a humanitárius szervezet tevékenységét az ukrajnai válság kapcsán.

A Magyar Vöröskereszt már február 24-étől kezdve tábori ágyakat, pokrócokat, egyszerhasználatos lepedőket, valamint felület- és kézfertőtlenítőket juttatott a keleti országrészben kijelölt befogadóközpontokba. Később a pályaudvarokon naponta 3-5 ezer embert láttak el. Emellett a mai napig részt vesznek az élelmezésben, továbbá tájékoztatással, elsősegélynyújtással és pszichoszociális segítségnyújtással, családi kapcsolatok megszakadása esetén keresőszolgálattal támogatja a menekülteket.

„A Coca-Cola Magyarország régi partnerünk, és legyen szó gyermekjóléti programokról, rendezvényekről vagy akár a covid időszak alatti segítségnyújtásról, mindig számíthattunk a vállalat támogatására. Külön öröm számunkra, hogy nemcsak adományozóként, de munkatársai által önkéntes segítségnyújtóként is részese mindennapi munkánknak” – mondta el Waller-Fekete Judit.

„A Coca-Cola számára fontos, hogy mind nemzetközi, mind helyi szinten felelősségteljesen reagáljunk a minket körül vevő környezet igényeire és szükségleteire. A Magyar Vöröskereszttel való megtisztelő együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy ezekben a kihívásokkal teli időkben hatékony segítséget nyújtsunk a rászorulóknak; aktivitásainkkal pozitív, mérhető változásokat érjünk el a közösségek életében, ahol élünk és dolgozunk” – tette hozzá az együttműködés eredményessége kapcsán Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatokért és fenntarthatóságért felelős vezetője.

A két szervezet partnersége széleskörű tevékenységi területre terjed ki. Idén nyáron például a Coca-Cola a Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat több mint 300 fiatal önkéntesének munkáját is támogatta, akik július elejétől vigyáztak a strandolók biztonságára 19 balatoni strandon.

A Coca-Cola Magyarország támogatta az Országos Csecsemőgondozási Versenyt, amelyen 150 általános- és középiskolás 23 csapat mérhette össze tudását elméleti kérdésekben és élethűen berendezett babaszobákban, konyhákban. Az esemény szakmai partnere a MAVE volt, míg a verseny zsűrije védőnőkből állt a magas színvonal biztosítékaként. A Véradók Világnapjának alkalmából az Empathy Közösségi Térben megrendezett véradást, valamint a Vöröskereszt Világnap apropóján meghirdetett ünnepi eseményt is támogatta az üdítőitalgyártó cég.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...