Tizenhat ügynökségi stratéga és a legnagyobb márkák kommunikációs vezetői állították össze a márkaépítési trendeket összefoglaló Branding 2019 kiadványt.
A Katona József Színházban mutatták be a tizenhat szerző közreműködésével készült Branding 2019 című éves márkaépítés-trend riportot, mely a Superbrands és a HD Group együttműködésében valósult meg. A kiadvány ingyenesen elérhető.
Az harmadik éve kiadott Branding sorozat idei számában a fő téma az élmény tervezés és az értékesítés, növekedést célzó marketing kommunikációs stratégiák kapcsolata állt. Mint a közel ötven oldalas kiadványból kiderül a két téma relációja nem kizáró jellegű, azaz szerencsésebb a márka élményt úgy kialakítani, üzemeltetni, hogy az az értékesítés eredményeiben is meg tudjon mutatkozni.
„Egyértelműen kiderült az idei munka során, hogy a márkaépítés fontosabb, mint valaha és arra kérdésre, hogy túléli-e a branding a rövidtávú PPC kampányok térnyerését, a válasz egyértelmű igen! Viszont érdemes a márkákat gondozó szakembereknek holisztikusan gondolkodni, így a kampányok mellett ügyfél élmény és a munkavállalói élmény stratégiában is gondolkodni” – mondta Duca Andrea, a HD managing partnere, a Branding 2019 társ-főszerkesztője.
A Branding 2019 szerkesztői igyekeztek olyan kérdésekre is választ adni, mint, hogy a marktech adta elképesztő lehetőségek a hiper személyre szabott kommunikációra vajon nem teszi-e szürkévé, egyen-élménnyé a cégek kommunikációját? Jó lesz az, ha minden fogyasztó ugyanolyan szétoptimalizált üzenet típust kap a csatornákon? Ha nincs semmi meglepő, kreatív, emberi? Mi a márka szerepe? Lehet-e egy márkának egyedi véleménye a világról amiről akár vitatkozhat a fogyasztóival?
„Kilépve a szűken vett márkaépítési témákból, immár hagyományosan fókuszáltunk a márka élmény “üzemeltetési” oldalára is, az ügyfél és munkavállalói élmény témaköreire. Emellett elkalandoztunk olyan területekre is, mint az országimázs, vagy egy városrész márkájának kialakítása, illetve betekintést nyerhetünk a sportolói branding kulisszatitkaiba” – mondta a Branding 2019 társ-főszerkesztője Káli György, majd hozzátette: „Az innovatív gondolatok gyakran nehezen találnak utat a vállalatok belső rendszereiben – vállalati kultúráról, service design hatásáról és az implementációs kihívásokról is beszélgettünk vitaindító jelleggel.”
Dr. László Géza – aki a kiadvány sorozatot 2017-ben megálmodta és elindította – véleménye, hogy “a telekommunikációs vagy az energetikai szektorban a szakemberek időről időre összeállnak és a legfrissebb technológiai vagy szabályozási trendeket megpróbálják közérthetően megfogalmazni. Különböző díjazási rendszerekkel és kutatásokkal foglalkozó cégcsoportunk fontosnak tartotta, hogy a márkaépítéssel kapcsolatban is elinduljon egy ilyen közös gondolkodás Magyarországon. Az idei évben újra két csapat – a Superbrands Magyarország és HD Group – biztosította a feltételeket ahhoz, hogy a szakmai kiadvány létrejöjjön és betöltse feladatát és köszönjük támogatóinknak, a Lexus, CEU és a Works. márkáknak, hogy fontosnak tartották a megjelenést ebben a szakmai munkában.”