Több nemzetközi angyalbefektető mellett a PortfoLion és az Oktogon Ventures is részt vett a munkahelyi éttermek számára automata kasszaszolgáltatást fejlesztő Deligo Vision Technologies másfél millió eurós magvető tőkeemelési körében, jelentette be a cég. A Deligo elsősorban Franciaországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban aktív, a szolgáltatás továbbfejlesztése mellett a nyugat-európai országok piacain kívánja megerősíteni jelenlétét és növelni ügyfeleinek számát a következő egy év során.
A legtöbb kutatás szerint a kasszás fizetésnél és az ahhoz vezető sorban állásnál szerzett élmény az egyik legerősebb befolyásoló tényező a vásárlók helyszínválasztása során. A lehető legzökkenőmentesebb élmény megteremtésére, innovatív megoldásként egyre több nemzetközi lánc kezdi el teszt jelleggel alkalmazni a kassza nélküli boltokat, de van egy terület, ahol már sokkal szélesebb körben alkalmazzák az automatizált fizetési megoldásokat. A munkahelyi menzák kasszaszolgáltatásának automatizálását célozza meg a magyar testvérpár, Haidekker Balázs és István, valamint Fazekas Gábor által alapított Deligo. Míg kasszamentes boltból csak alig néhány tucat van világszerte, a Deligo fő piacának számító Nyugat-Európában jelenleg is több száz automatizált fizetést használó menza működik és gyorsan növekszik a számuk.
A korábban Autohop nevű autómegosztós applikációjukat sikerre vivő Haidekker testvérek 2019-ben saját forrásból kezdték el fejleszteni a Deligo mögötti képfelismerési rendszert. Az első tesztekből szerzett tapasztalatokat felhasználva hozták létre és vitték ki terméküket a nyugat-európai piacokra. Jelenleg már két tucat helyen, Franciaországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban szolgálja ki a menzák vendégeit a Deligo újítása. A módszer lényege, hogy a gépi tanulással támogatott szoftveres megoldás képes felismerni a sokszor különbözően tálalt ételeket is a kínálatból és a hozzá kapcsolt fizetési rendszerrel együtt, emberi beavatkozás nélkül bonyolítja le és rövidíti 3 másodpercre a fizetést. A rendszer nem csak munkaerőhiányos környezetben, de kiemelten forgalmas vagy éppen kis létszámú vendégkörrel üzemelő önkiszolgáló éttermekben is jelentős hozzáadott értékkel bír.
A termékfejlesztése és a fogadó piacok megtalálása után, a gyorsabb terjeszkedés érdekében döntöttek az alapítók a tőkebevonás mellett. „Szerettünk volna a célpiacunkon több helyszínen is jelen lenni egy egyszerűen kezelhető, zavartalan fizetési élményt biztosító rendszerrel, mielőtt intenzívebb növekedési pályára lépünk. Szerencsére az eddig elért eredményekkel olyan angyalokat és pénzügyi befektetőket sikerült meggyőznünk, mint Charlie Songhurst, Jared Schrieber, Robin Chase és Szőke Márton, a PortfoLion és az Oktogon Ventures” – fejtette ki Haidekker István, a Deligo társalapítója és ügyvezetője.
A másfél millió eurós seed (magvető) befektetési kört az OTP Csoporthoz tartozó PortfoLion vezette, de részt vesz a Fehér Gyula és Pistyur Veronika nevével fémjelzett Oktogon Ventures, olyan angyalok, mint a Tresorit és a Bitrise angyalbefektetője, Szőke Márton, valamint a több mint 500 cégből álló portfolióval rendelkező Charlie Songhurst vagy Jared Schrieber. „Az alapítókkal az Autohop óta ismerjük egymást, az elejétől nyomon követtük a Deligohoz kapcsolódó víziójukat és kihívásaikat. Nagyon tetszett, hogy a termékfejlesztés során a felhasználói élmény volt az elsődleges szempont, mertek egyszerűsíteni a versenytársakhoz képest, amit az eddigi tapasztalatok alapján a piac is értékel” – emelte ki a befektetők számára vonzó tényezőket Pásztor Aurél, a PortfoLion partnere.
„Rengeteg ki nem használt lehetőséget látok a vendéglátás és a kereskedelem automatizációjában. Egy ilyen gyorsan bővülő piac kihívásaira a Deligo a legjobb időpontban hoz skálázható megoldást, ami elegánsan elbújtatja a mögöttes technológia komplexitását.” - tette hozzá Jared Schrieber, a Deligo amerikai angyalbefektetője, aki korábbi vállalkozását unikornis státuszig vezette az Egyesült Államokban. A bevont tőkét a cég a termék továbbfejlesztéséhez szükséges szakembergárda bevonására és erősebb európai jelenlét kiépítésére fogja fordítani. Céljuk az idei évre, hogy elindítsák leggyakrabban szendvicsbárokban működő grab’n’go szolgáltatásukat, hosszabb távon pedig szeretnének többféle megoldást is biztosító pénztármentes fizetési szolgáltatóvá válni.